Gå til innhold

Ambient Counsciousness - Abstract Thoughts

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg kunne legge ut en sang jeg laget idag, vil gjerne ha noe feedback på den. Den er en del av et lengre musikkstykke jeg holder på med (ambient sjanger), som jeg gjerne også skulle lagt ut for tilbakemelding, men har ikke webplass nok. Så hadde vært kult om dere kanskje kunne lagt igjen en kommentar om sangen, selv om den sikkert er litt sær for mange her. Men men ;)

http://www.home.no/fragletrollet/abstract%20thoughts.mp3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Solar Bliss 00:00 - 03:14

Unknown Frequencies 03:15 - 05:20

Outrospective Sight 05:21 - 13:00

Black Hole 13:01 - 17:51

Voices 17:52 - 26:25

Abstract Thought 26:26 - 31:54

Strangely Attracted 31:55 - 37:38

http://s6.yousendit.com/d.aspx?id=0I42JSBM19CCN22NAPOZL2L4LE

Dette er da hele platen. Vil gjerne ha litt feedback på denne også :)

Endret av Fragletrollet
Lenke til kommentar

Har hørt på den korte biten først og hører på den lengste nå. Deilig stemning, minner meg til tider litt om Boards of Canada (en mer chilled versjon, kanskje), hvor musikken er loop-preget på en meditativ måte, deilig å spille på anlegget når en vil slappe av og koble ut. Hvilket jeg håper og tror var meningen :)

Det som kommer inn på rundt 18:30 er rålekkert..

Tør jeg spørre hva slags utstyr og software du/dere brukte her?

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Sitter med:

MSI K8N Neo2-54g

AMD 3500+ HT

120 GB WD

M-Audio 1010LT lydkort

Alesis M1 Active Mk2 monitorer

Compact4 studiomixer fra Soundcraft

... og en gamme Yamaha keyboard (dere vet sånn med melodier osv ) som brukes som midikontroller.

Bruker hovedsaklig FL Studio som sequencer, pluss Adobe Audition som waveredigeringsprogram. Av synther og lignende så bruker jeg Waves Platinum bundelen, Absynth 3, FM7, Edirol Orchestral, Albino2, Junglist, VB-1, Vanguard med mer.

Lenke til kommentar

Nice. Tror jeg har hørt Albino synthen før, veldig bra, og det er en del gratis effekt plugins som er svært bra og, fra bl.a. Kjaerhouse audio, men du vet sikkert om de allerede :) Jeg hadde faktisk tenkt å spørre om jeg hørte en Machinedrum fler steder der, men det var altså soft hele veien. Må si jeg er imponert, ganske krisp og spacey lydbilde.

Bruker Cubase SX selv. Har vurdert å oppgradere til 3, men gir det tid og venter til versjon 4 kommer ut. Mangler keyboard selv da jeg solgte hardware synthene mine for noen måneder siden.

Procom har fått inn et svært spennende merke når det gjelder MIDI controller keyboard, CME. Jeg vurderer modellen i linken mot en brukt MS 2000 eller noe slikt. Har så langt hørt mange positive kommentarer, bl.a. at det blir brukt metall i CME brettene, hvor f.eks. Edirol serien stort sett er billig plastikk. Prisen er virkelig noe å legge merke til. For rundt 1400,- i tillegg får du et bakpanel med bl.a. mic inngang med preamp, firewire, MIDI (kommer standard med USB MIDI) o.s.v. Og det er plass til et tastatur på den høyre siden :D Må si det er mye til en så bra pris!

Ellers har jeg Reaktor 4, som jeg nesten er litt redd for å bruke da det nesten blåste monitorene ved fler tilfeller da jeg rotet med å chaine diverse effekter og synther, og det kom en hinsides feedback loop som fikk nakkehårene til å reise seg, og som nesten paralyserte meg før jeg fikk slått av monitorene (prøvde å få opp mixerpanelet, men det var som alt frøs rundt meg). Respekt.. Tror jeg skal lese litt i manualene. Reaktor har kommet i versjon 5 nå, men jeg har knapt utnyttet R4 i det hele tatt, så jeg venter med oppgradering også der.

Utover det.. Vanguard (utover selve synthen har jeg ikke kjøpt noen av tilleggspakkene ennå, har nesten ikke brukt den tross alt), DR008 og andre småting. Jeg digget DR008 en gang i tiden, men det har alltid hatt et beta-preg over seg, og nå virker det som det ikke vil komme noen nyere versjon (?). Litt synd egentlig.

Alt utstyret har ligget i dvale lenge, må jeg innrømme. Inspirasjonen har vært borte i årevis, men det virker som noe er på vei tilbake. Sparker meg selv bak for at jeg solgte den siste elgitaren.. har bare kasse nå.

Anyways, det høres virkelig bra ut, planer om å gi ut album?

Lenke til kommentar

Yo, bitch. :mrgreen:

Uansett, synes det er mye fett her, men savner liksom melodiene av og til, kan bli litt _vel_ utflytende. Når det blir for abstrakt og umelodiøst har det en tendens til å bli kjedelig. Litt muzak-preg over det av og til, liksom. Ellers er det kult å se (høre) at du har utvikla deg j*vla mye de siste månedene, og lyden din har blitt skitbra iforhold til hva den en gang var. Altså, litt mer melodi og kanskje litt mer progresjon, stå på!

Ps. Biten rundt 33-35 minutter = Frysninger over hele kroppen. Damn. <- ops, på det partiet hadde et vært jæææævlig fett og den pumpende basslinja slo over i en melodi etterhvert istedet for å være èn tone. :yes:

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Sundiver: Kult å se at flere holder på med musikk her! :)

Har faktisk en samplecd med loops fra machinedrum, så det kan godt hende du har rett! :)

Ellers vil jeg absolutt anbefale deg å teste ut Reaktor 5, mye mer brukervennlig enn 4'ern.. absolutt.

Haltan! Lenge siden sist :)

Ikke ta alt for godt, lager fremdeles også spejsa mega-bråkete superduperkjapp psytrance, like it or not :p

Kult at du likte noen av sangene, tør jeg spørre hvilke dere likte best/verst? :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke forhørt meg om hva prisen for oppgradering fra 4 til 5 er (Reaktor), vet du noe om det? Sist jeg sjekket kostet det 1500,- for å oppgradere fra Cubase SX/SX2 til 3, så det kan neppe være dyrere for Reaktor (håper jeg). Glemte å si at jeg vurderer også å skaffe en hardware feedback destroyer.. :mrgreen:

Lenke til kommentar

Mye behagelig! :)

Likte spesielt godt den siste delen, med de trommene.

Men jeg er mere fan av Helios og Mosaik når jeg er i det rolige hjørnet.

Synd jeg mistet domenet mitt, ellers kunne jeg ha gitt deg link til noe av mine rolige verker. :)

Foresten, om du leter etter hardware synth har jeg en Novation Supernova II Rack-synth her jeg har tenkt å selge.

Den er spesielt fin til psytrance og litt metalliske lyder, men desverre ikke så myk som Korg MS2000 på pads o.l. Kan sende deg forskjellige ting jeg har laget med SNIIR'en om du er interessert :)

Lenke til kommentar
Mye behagelig! :)

Likte spesielt godt den siste delen, med de trommene.

Men jeg er mere fan av Helios og Mosaik når jeg er i det rolige hjørnet.

Synd jeg mistet domenet mitt, ellers kunne jeg ha gitt deg link til noe av mine rolige verker. :)

Foresten, om du leter etter hardware synth har jeg en Novation Supernova II Rack-synth her jeg har tenkt å selge.

Den er spesielt fin til psytrance og litt metalliske lyder, men desverre ikke så myk som Korg MS2000 på pads o.l. Kan sende deg forskjellige ting jeg har laget med SNIIR'en om du er interessert :)

Har prøvet en slik en, da vi hadde en på jobben. Ikke nok til å få noe spes inttrykk av den, da.

Lenke til kommentar

Hehe.. blir nesten småkvalm av skrytetrådene (i positiv forstand) på KSS forumet på HC. Folk med tonnevis av dyre synther of effekter som legger ut pr0nbilder av stashet sitt :!: Desverre koster mye av det så altfor mye her i norge i forhold til i USA og andre deler av verden :(

Jeg hørte forresten snakk om noe som ble kalt "Trigge finger", og lurte litt på hva det var inntil jeg sjekket "Nyheter" hos Procom: Triggerfinger. Virker som en genial liten sak for de som ønsker å spille inn trommespor og slikt for hånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...