Gå til innhold

Har ikke peiling, vil overklokke graf!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Gainward 6600GT GS.. Det fulgte med et program som heter Expertools..?

Jeg klokket med det. Under expertool/Performance klokker du. Hvis du har tid, kan du lese gjennom dette emnet http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=378157&st=0

om hvordan å overklokke fra nybegynner nivå.. Du får svar på det meste der tenker jeg. Det gjorde jeg. Men bare sier ifra, at det endte med at jeg måtte underklokke kortet mitt etter overklokking. Jeg klokket det ikke til GLH hastighet en gang, men nå blir det hvertfall så varmt at pcn henger seg (80-90C GPU load org. klokk) (det er ikke så mange som er så uheldige, og jeg kommer til å fortsette med OZ av senere skjermkort jeg kjøper...)

Endret av Stian_t
Lenke til kommentar

Den linken var kanskje ikke så veldig god.. det var en annen jeg var ute etter... men hvertfall så kan du fint klokke i expertool/performance. Orginal klokk står "pekerne" på grønn farge sone på skiva.. Still opp frekvensen (kun under 3D Clock) til pekerne når slutten på gul sone i første omgang og test kortet med den nye frekvensen i 3Dmark03/05 for eksempel.. og hold et lite øye med GPU tempen er smart.. Går 3Dmark (f.eks..) fint uten artifacts eller minne støy, klokker du noen MHz til... og fortsetter til du merker at kortet blir litt for varmt eller du får artifacts...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...