pesaroso Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Hei alle sammen! Har fått høre av mange venner at dette er norges beste forum angående hardware. (Og et av Norges eneste, i og for seg :!: ) Får håpe på svar på det jeg lurer på, for det irriterer meg til de grader: Først PC-specs. Kjekt å ha: AMD Athlon 64bit 3500+ Sapphire Radeon X850XT PCI-express 2x CORSAIR PC3200 1GB DDR-dimm A8N SLI-Deluxe HK, socket 939 650 (eller 680?)W PSU Here we go: Satte sammen delene, etter litt om og men gikk alt sammen uten noe morsekode-piping fra HK. Installerte Windows XP Pro Corp norsk m/full NTFS-formatering Installerte SP1 og 2 (fra CD). Fant ut etterpå at jeg hadde glemt å slenge inn i midt flotte Ethernet 10/100 mbit nettverkskort. Skrudde av maskina, alt fungerte flott. Smokka inn Ethernet-kortet, for Windowsen hadde ikke oppdaga nettverket via den dårlige intigrerte nettverksporten i HK-et. Fyrte opp maskina på nytt. Den fant nettverkskortet mitt, men hva skjedde? Jo! Den fant ikke IP-adressen. Så jeg fiksa en ny en, og starta maskina på nytt. Denne gangen da den fyrte opp kom jeg kun inn til desktopen før alt frøs. Musa hang seg opp, og ingenting jobba mer. Tenkte at det var engangstilfelle, reboota og fyrte opp igjen. Det samme skjedde. Etterhvert tenkte jeg at kunne prøve å fjerne nettverskort-driverne fra maskina via Sikkerhetsmodus. Valgte sikkerhetsmodus fra oppstart, kom ikke inn til desktopen engang før skjermen ble svart. Til slutt tok jeg til vettet, fjerna nettverkskortet fra PC-en, og fyrte opp igjen. Denne gangen loada Windows litt lengre, før den fantastiske blåskjermen kom! Jey! Den ga selvsagt som vanlig Microsoft sine flotte, utfyllende detaljer om hvorfor ting skjedde, i form av noen lett forståelige nummer og x-er. Jeg ble forbanna og formaterte/reinstallerte på nytt, denne gangen med nettverkskortet i fra begynnelsen av formateringen. Så da jeg skrudde på, begynte den å loade, og vips! Blåskjerm IGJEN! Er det kanskje noen BIOS-oppdateringer eller lignende jeg bør ha installert først? Har tilgang til internett via en laptop hjemme, hvor jeg kommer til å lese svar her. Håper noen har noe tips om hva som kan være galt, eller noe inkompabiltetsproblemer, etc. Takk! Lenke til kommentar
H80 Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 "den dårlige integrerte nettverksporten i HK'et"? Så vidt jeg vet har hovedkortet ditt to gigabit-porter. Tipper du klarer deg godt med disse. Prøv å plukke ut 10/100 kortet ditt og installer driverne som fulgte med hovedkortet. Det virker litt rart at nettverkskortet skaper slike problemer, prøv å boote uten dette kortet og gi tilbakemelding på hvordan det går. Lenke til kommentar
pesaroso Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Gigabit porter..? Såpass ja.. Visste ikke at det var så bra, har bare vært vant til at intigrert nettverkskort suger ræv. Men kanskje ikke denne gangen, nei. Hmm, problemet er også at jeg kjøpte HK-et som demo-vare, så det fulgte ikke med noe CD.. Hva slags driver trenger jeg? Noe fra ASUS sin side? Takker edit: Var innom ASUS sin side. Fant masse drivere der til nettverkskort, men vet ikke hvilken av dem som er mest riktig: Version V7.31.1.3 2005/05/30update OS WinXP / Win2003 Description: Marvell Yukon Gigabit Ethernet 64bit Driver for Windows XP/2003 File Size 11.33 (MBytes) ELLER Version V7.21.1.3 2004/11/05update OS Win2K / WinXP / Win2003 Description: Marvell Yukon Gigabit Ethernet V7.21.1.3 for Windows 2000/XP/2003 File Size 7.93 (MBytes) Eller noen andre? Anyone? Endret 9. juli 2005 av pesaroso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå