Gå til innhold

Potmeter

Sycrob

Anbefalte innlegg

Jeg var inne på ELFA og kikka litt, men de har jo 100 forskjellige typer av dette. Jeg skal bruke de til å stille bakgrunnlys og kontrast på et lcd display.

Er det noen som kan hjelpe meg frem i den jungelen av forskjellige typer på ELFA. Det er vel 100ohm og 10k som jeg trenger, om noen kunne ha gitt meg et artikkel nr. eller noe på de jeg kan bruke til dette.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Sycrob skrev (2002-07-28 17:54):

Jeg var inne på ELFA og kikka litt, men de har jo 100 forskjellige typer av dette. Jeg skal bruke de til å stille bakgrunnlys og kontrast på et lcd display.

Er det noen som kan hjelpe meg frem i den jungelen av forskjellige typer på ELFA. Det er vel 100ohm og 10k som jeg trenger, om noen kunne ha gitt meg et artikkel nr. eller noe på de jeg kan bruke til dette.

Takker for svar.

Det kommer litt ann på hva du vil. Vil du ha mulighet til å montere de ved siden av displayet slik at du kan stille inn avhengig av hva slags lys det er i rommet mp du ha panelpotmetere. Da fant jeg ingen på 100ohm, emn det behøver ikke være noe stort problem. Disse burde gå; 64-252-19 (470ohm) og 64-252-76 (10kohm) de koster 15.50/stk. da kan du jo også finne noen fine knapper å sette på; Elektromekanikk/Pneumatikk

• Knapper/Ratt

i menyen.

Hvis ikke du er interisert i å stille inn hele tiden, men bare ta en grovinstilling, kan du kjøpe vanlige trimmepotter (trimmes med lite skrujern) 64-414-06 og 64-414-63 (disse er endel billigere, 4-6kr/stk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...