ilpostino Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Jeg holder på å lage et system hvor en skal kunne legge nye innlegg/artikler. artiklene skal legges inn i en database. disse artiklene skal så hentes opp på en side og fordeles over to spalter. noen som vet hvordan dette gjøres? Jeg har tenkt til at det skal være som på denne siden bare at teksten skal justeres selv og ikke legges inn i tabel slik det er gjort nå... edit: jeg tar gjerne imot ros/ris av designet på siden mens jeg først har lagt den ut... Endret 8. juli 2005 av ilpostino Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Menyen bøgger i Opera 8.01 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Link? link er i det første innlegget - men trykk her forå komme inn på siden. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 disse artiklene skal så hentes opp på en side og fordeles over to spalter. noen som vet hvordan dette gjøres? HTML: <div class="container"> <div class="spalte-1">Lorem Ipsum</div> <div class="spalte-2">Dolor Sit Amet</div> </div> CSS: .container{width:400px} .spalte-1{width:175px;margin:0 10px;float:left} .spalte-2{width:175px;margin:0 10px;float:right} Funker det? Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Link? link er i det første innlegget - men trykk her forå komme inn på siden. Å ja, er så trøtt at jeg la ikke merke til linken... Menyen bugger Firefox 1.0.4 også. Endret 8. juli 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Å ja, er så trøtt at jeg la ikke merke til linken... Menyen bugger Firefox 1.0.4 også. Har brukt FireFox 1.04 under utvikling av siden... Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Den bugger i Deer Park Alpha 1 og Firefox 1.04 her også. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Å ja, er så trøtt at jeg la ikke merke til linken... Menyen bugger Firefox 1.0.4 også. Har brukt FireFox 1.04 under utvikling av siden... Da må du ha sett at menyen er fucket, vel... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Å ja, er så trøtt at jeg la ikke merke til linken... Menyen bugger Firefox 1.0.4 også. Har brukt FireFox 1.04 under utvikling av siden... Da må du ha sett at menyen er fucket, vel... er da ikke så dum at jeg legger ut en side med en meny som ikke fungerer? til dere som bruker FF og hvor menyen ikke fungerer: 1) Bruker dere Linux? 2) Har dere enablet js i browserne? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 er da ikke så dum at jeg legger ut en side med en meny som ikke fungerer? til dere som bruker FF og hvor menyen ikke fungerer: 1) Bruker dere Linux? 2) Har dere enablet js i browserne? 1) Den funker ikke i Firefox i Windows heller. 2) Du er vel da heller ikke så dum at du lager en webside som krever js i browserne for at den skal vises skikkelig? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Menyen krøller seg i Opera 8 også. Lenke til kommentar
zokra Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Menyen er grei med 800x600 Menyen blir plassert 130px fra venstre av javascriptet, få scriptet til å regne seg frem ved å hente frem skjermoppløsninga til besøkende Endret 9. juli 2005 av zokra Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) er da ikke så dum at jeg legger ut en side med en meny som ikke fungerer? til dere som bruker FF og hvor menyen ikke fungerer: 1) Bruker dere Linux? 2) Har dere enablet js i browserne? 1) Bruker Windows. 2) JS er aktivert. Endret 10. juli 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Nyeste versjon av Firefox, og kjører Windows. Menyen er for langt til venstre... Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 til dere som bruker FF og hvor menyen ikke fungerer:1) Bruker dere Linux? 2) Har dere enablet js i browserne? Firefox skal vel rendre sider likt, uavhengig av OS-et du kjører det under. Også er det jo som andre tidligere har påstått ikke direkte lurt/brukervennlig å lage en JS-basert meny. I så fall må du lage en som ikke baseres på JS som erstatning for de som ikke har muligheter for å bruke det. Sider avhengige av én skjermoppløsning er heller ikke spesielt bra. Forøvrig bugger menyen i både Opera og Firefox under Linux (med 1280*1024 skjermoppløsning) også, ved å være for langt til venstre. Samt at i Firefox blir "Om temaet" for bredt, og spilltes over to linjer. Angående multikollonnespørsmålet ditt, vil dette sansyneligvis bli mulig i CSS3. Foreløpig står det oppført som et utkast: CSS3 Modul: Multikollonnelayout. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå