drugis Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 er det veldi stor forskjell mellom Intel Pentium 4 3.0Ghz å 3.2Ghz? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 3,2 er altså 200Mhz raskere, eller ca 7% blir det vel, så en 3,2 ER jo raskere enn en 3,0. Men den forskjellen er ikke særlig merkbar i praksis, tviler på at noen vil kunne se det i et spill feks. Så med mindre du driver med oppgaver der cpu jobber 100% over lang tid slik at 7% spart tid betyr noe, vil jeg si det er det samme hvilken du har. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 En stor del av oppgavene PC'en min kjører er slik som PCP beskriver, og da er 7% ganske mye. Men.. Man skal jo helst få til å bruke PC'en mens den kjører tunge oppgaver også, og selv om hyperthreadinga til de vanlige Pentium4 hjelper en god del så har jeg bestilt en Pentium D 830 på 3GHz for å få unna tunge opgaver samtidig som systemet er så responsivt som mulig. Bortsett fra det så ville jeg anbefalt deg å kjøpe 3.2, den koster ikke så mye mer enn 3.0, 250kr forskjell på Netshop.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå