Gå til innhold

Hvilken SW trengs for å få tilbake formatert data?

Anbefalte innlegg

Satte en ny HD i mitt kabinett, og skulle bruke fdisk (som jeg alltid bruker) til å partisjonere den. Ved en STOR feiltakelse :blush: kom jeg til å partisjonere og formatere feil disk!!!! :cry:

Det jeg lurte på da, er om jeg har noen mulighet å få dataene på denne HD'en tilbake (Alle familie bildene og familie videoene.....Kona kommer til å skyte meg.....), eventuelt hvilken software må jeg bruke (helst gratis/freeware).

Noen som vet?

trenger hjelp sårt!!!! :no:

Endret av MoNoXiDe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gjort dette selv to ganger, og begge ganger fungerte betal-programmene sine demoer kjempefint når det gjaldt å finne de enkelte filene, men jeg var ute etter å finne den gamle partisjonstabellen...

Jeg fant et KJEMPEBRA GPL program som fungerte både i Linux og DOS. Men husker jeg hva det het?

Ja! Etter googling og søk i dette forumet:

http://freshmeat.net/projects/testdisk/

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

du vil nok aldri få tilbake alt du hadde før du formaterte. jeg håper ikke du har begynt å skrive på den partisjonen allerede? hvis du har gjort det så blir det enda vanskeligere å finne igjen filene.

du må også vite det at det er ikke alle filene du finner som du har sletta som faktisk funker som de skal. selv prøvde jeg et eksprement med laptopen min for lenge siden. da tok jeg en liten backup av det jeg skulle ha og la det på E: så la jeg noen filer på D: når det var gjort formaterte jeg partisjon D: restarta maskina også installerte jeg et recovery program C: og kjørte dette programmet på D: partisjonen. den fant utrolig mye av filene som var på partisjonen før jeg formaterte den, men det var ikke alt som funka.

et annet program du kan prøve er Restoration. veldig bra recovery program som du også slipper å installere noen plass. du finner programmet her:

http://www.download.com/Restoration/3000-2...tml?tag=lst-0-1

prøv det å se hva du finner.

du har vel ikke gjort den genistreken å fortelle kona di at du har sletta feil filer nei?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...