DivX Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Ja da er jeg her igjen.. Takker THX 1138,Coderz,shebban og spesielt Havegg :smile: for hjelpen med skjermkortet mitt... men over til noe helt annet.. Nå trenger jeg hjelp til prossesoren min.. Intel Celeron 566Mhz med standard vifte (4200RPM , sjekka i BIOS) Hva kan jeg gjøre med denne uten og måtte koste på noe som helst ? HK'en er et ChainTech i810-PC87366.. Håper på et kjapt svar her også.. (enda en STOOR takk til THX 1138,Coderz,shebban og Havegg :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Den celeronen går det sikkert an å klokke. Har ikke no kjennskap til hovedkortet ditt, så kan du ta en tur inn i bios og sjekke om du har kontroll over FSB og kanskje Vcore? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Hei DivX; hyggelig at du liker overklokking, og takk for komplimentet. Alltid greit å få litt ros når man poster innlegg... Jeg har ikke kjennskap til verken cpu-en eller hovedkortet ditt. Men som PanzerFaust sa så kan du sjekke i bios om du kan stille på fsb og vcore. Mulig andre har mer spesifikke svar. Jeg henviser likså godt til et par sider du kan lese; det hjelper deg sikkert ikke, men interessant lesing hvis du er ny på overklokking. Velkommen til Overklokking.no! Nybegynnerguiden, del 1 Lenke til kommentar
DivX Skrevet 28. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2002 OKey har titta litt i BIOS'en nå.. Det eneste jeg fant som jeg ikke tror er no interresant er inne på CMOS Setup meny CPU CLock/Spectrum Spread (eller no sånt) CPU Clock Ratio der den sto på 3x men kunne velge tilogmed 8X Har en følelse at jeg må fikse noe på hovedkortet nå.. jumpere eller no sånt.. Men mener jeg leste at man kunne klokke over i Windows +?+? med Fuzzy logic eller no sånt ? er det noe lurt ? Skjermkortet mitt har nå score på fattige 2600 men før var det 2250 eller no sånt.. :sad: ------------------ Helt enig Havegg.. idag SKAL det overklokkes... Mens jeg er her.. Noe bra program til å måle Ca. tempen i pc'en (CPU'en) (har en fantastisk vifte ( typisk bord vifte) som står og blåser for harde livet på pc'en.... :smile:) hjelper ikke stort da men... [ Denne Melding var redigert av: DivX på 2002-07-28 19:50 ] Lenke til kommentar
shebban Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Dette kommer til å bli langt tror jeg! Ok når du ikke kan stille cpuen i biosen og ikke har manualen, så må du fikle med jumpere. Se på hoved kortet ditt å finn en plass der det står en tabell med noen tall. tabbelen kommer til å se ca slik ut! http://www.asus.com.tw/mb/socket370/tusl2/jumper.htm Tror ikke du har slike små brytere men pinner som stikker ut av hovedkortet ditt. Se på pinnene og du ser at det er noen små firkanter pressa ned på pinnene. Se på hvordan dei står, og se på den tabbelen på hovedkortet ditt. Da finner du ut hvor mye fsben står på, står gjerne volt og buss og. tipper den står på 100fsb. Se på tabbelen å se hvor du skal sette pinnene for å få dette tallet høyere. Skal du sette den opp mye så må du sette opp volten og! Men husk at du får mere varme når du overklokker. Lenke til kommentar
DivX Skrevet 28. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2002 nope kanke si jeg ser noe som helst ala siden du viste meg.. tror jeg kanskje skal vente til jeg får den nye pc'en på tirsdag.. da slepper jeg nemlig å overklokke i det hele tatt.. P4 northwood 2 ghz :smile: 256 ddr ram:) chieftec fulltower sølv med dør..:smile: geforce2 kortet som blir flaskehalsen.:sad: asus 845E kort...:smile: IDM deskstar 60 gb 7200rpm :smile: Lenke til kommentar
shebban Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Hmm merkligt alle hovedkort jeg har sett har hatt en liten tabbel med liten hvit skrift på. Må jo klokke dei nye maskinen og da! Det er mye lettere siden du kan gjøre dette i biosen! Tra bare noen få sekunder. Lenke til kommentar
DivX Skrevet 28. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2002 Har leita og leita men kan ikke finne noe.. veit du sånn nogelunde hvor det kan være på kortet ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå