jke Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Jeg ville gjerne hatt ny musikk. Noe som ligner på de jeg allerede har De jeg liker best er Children of Bodom og In Flames. Jeg har også album fra arch enemy,cradle of filth,dark tranquillity,dimmu borgir,hammerfall,killswitch engage,Manowar,Mudvayne,norther,slipknot,Soilwork og Sonata Arctica. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Da bør du absolutt snuse litt borti Meshuggah, Mayhem, Immortal, Satyricon, System of a Down. Slayer bør du også være kjent med, i tillegg til Ulver sine tidligste album, for å komme inn i norsk metall-stemning. Bergtatt er et virkelig bra album. Og er du åpen for litt mer freaka musikk, bør du utforske Mike Pattons verden: Faiht No More, Mike Patton, Mr. Bungle, Fantômas, Tomahawk Han kan virkelig synge/skrike/bråke, og lage musikk! Lenke til kommentar
ersa Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Hva med å sjekke ut Opeth? Morningrise er et utrolig bra album av de. Her er en anmeldelse fra Metal Observer. To put this masterpiece into words is virtually impossible, because what OPETH have created with "Morningrise" just is not from this world! 1 album, 5 songs, altogether 66 minutes of playing time, and each and every second an essential part of the whole. Here you find everything, aggression and emotion, calm and anger, heaviness and mellowness, everything in one song, yet never sounding like different parts, but always in a flow. The four Swedes haven't exactly changed since their debut "Orchid", rather matured, combining accessibility with complexity, melody with heaviness in a truly masterful way, which shows, what the human mind is capable of. Heavy parts with Death Metal-vocals are interspersed with almost fragile acoustic passages and clean vocals, flowing together into a union, which made OPETH a truly unique band. I only want to pick out one song, which is "Black Rose Immortal", more than 20 minutes long, yet within that not even one second too long, unifying all the facets that are OPETH, a musical masterpiece for itself. Packed into a brilliant production this album is ESSENTIAL (very, very capital) for EACH Metal-fan, who thinks that he is one, because you really have to have heard this for yourself! Review by Alex Metal Observer Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Ser du liker diverse melodiøs Death Metal som f.eks In Flames, Dark Tranquillity og Soilwork. Her er noen band i den genren du kanskje vil like: Amon Amarth Arise At The Gates Cipher System Disharmonia Mundi Divercia The Great Deceiver Heaven Shall Burn Insomnium Into Eternity Lilitu Solar Dawn Nightrage Omnium Gatherum Endret 8. juli 2005 av OterOter Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Heh... jeg hater metal, og tilogmed jeg liker Opeth Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Turboneger@Apocalypse Dudes cden... Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Jeg anbefales på det sterkeste Emperor... Styr dog unna de to første albumene, Wrath of the Tyrant og In The Nightside Eclipse i begynnelsen, da disse er "tr00" og har mer tradisjonell black-metal produskjon. Begynn med Anthems to the Welkin at Dusk, da dette kanskje er det snilleste albumet, et knallalbum. Dette albumet kan minne om Dimmu Borgir, bare hardere. Du må kanskje bruke litt tid på å "få det under huden"/venne deg til det, men det er definitivt verdt det! (Jeg er levende bevis..) Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) System of a Down er allerede nevnt, anbefaler deg å begynne med Toxicity, selv om jeg personlig synes de aldri lagde noe bedre enn debuten. Toxicity er fin å begynne med... Anbefaler også: Symphony X, Pink Floyd, Borknagar, Rage Against The Machine, The Mars Volta, Tool, Death, Extol, og Nile... Heh... jeg hater metal, og tilogmed jeg liker Opeth Vel, de er jo like mye prog rock som de er metal. Endret 9. juli 2005 av TLZ Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 hvis du liker Death/Black metal så bør ikke System Of Down nevnes. fysj for no musikk. værste jeg har hørt. uannsett. her er noen band det kan være greit å få med seg: Wintersun Vintersorg Freedom Call Vreid Windir Ajattara (Finsk Black Metal) Jævli bra. Amorphis for å nevne noen Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) wil: Den første setningen i inlegget ditt er tåpelig til tusen, System of a Down har helt klart innflytelse fra både death og black metal. De har death growls tidvis, og på Mesmerize så finner du black metal riff. Kommenter ikke at du synes SoaD er dårlig musikk, men den idiotiske meningen om at hvis en liker death/black så bør en ikke sjekke ut SoaD. Jeg liker både death og black metal, og jeg liker også SoaD. Kjenner mange som gjør det samme. Endret 9. juli 2005 av TLZ Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 du mente seriøst ikke det du skrev der TLZ? ser absolutt ikke på System Of Down som Black/Death Metal. for meg er System Of Down bråk musikk. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Skrev jeg at de var skikkelig black/death metal? Forskjell på å ha innflytelse fra death/black og blande det inn i musikken og faktisk være det... Les inlegget mitt igjen. Endret 9. juli 2005 av TLZ Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Han sa ikkje at han såg på det som Black/Death, men at det har innflytelse frå sjangrane, og det har SOAD absolutt. Dei har sjølv uttalt at det siste albumet har sterk inspirasjon frå blant anna Darkthrone. Uansett er det tåpelig å fraråde folk til å sjekke ut band. Det er liksom det som er heile vitsen med å sjekke ut nye ting, for å finne ut om du kjem over noko DU liker. Sjølv om dkkje akkurat du, wil ikkje liker SOAD, så er det hauger av andre som gjer det. -Onward forever we walk among the ignorant Endret 9. juli 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
jke Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 System of a Down er allerede nevnt, anbefaler deg å begynne med Toxicity, selv om jeg personlig synes de aldri lagde noe bedre enn debuten. Toxicity er fin å begynne med... Anbefaler også: Symphony X, Pink Floyd, Borknagar, Rage Against The Machine, The Mars Volta, Tool, Death, Extol, og Nile... Heh... jeg hater metal, og tilogmed jeg liker Opeth Vel, de er jo like mye prog rock som de er metal. liker ikke så godt system of a down. syns til tider vokalen blir stressende å høre på Men takk likevel Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 javel, må vel se om jeg får hørt igjennom det nyeste albumet da. men den med at det til tider har insprasjon av Darkthrone er vel å dra det litt langt. har hørt igjennom noen av sangene til det nyeste albumet til System Of Down og det minna ikke noe særlig om vokalisten til Darkthrone altså jeg bare sier det. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Igjen: Bare fordi noen har tatt litt inspirasjon fra en artist så betyr ikke det at hele greia er fulstendig prega av den artisten/bandet. System of a Down har også tatt inspirasjon fra The Cranbrerries(som er britisk softrock) og Kraftwerk(som er electronica).... og mye annet. Jeg har hørt en del på albumet og har ihvertfall hørt noen black metal riff. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Har også lånt en del fra vår godeste Patton i Faith No More. Artig hvordan det blir "ulovlig" å digge SOAD etter at de blei kjent og blir spilt på Svisj. I mine øyne er SOAD mer nyskapende og spennende (dvs. de to første albumene) enn 95% av death/black-metalband som er der ute. Endret 10. juli 2005 av tjalla Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hva med The Haunted?! Når du får sansen for det.. Ja, da er en del av livet ditt reddet ihvertfall.. Men styr unna albumet One Kill Wonder, det synes ihvertfall ikke jeg er så bra... Men, albumene "rEVOLVEr" og "Made me do it"! ..Finnes ikke ord Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Kan prøve å komme med et par band/artister som få andre kommer til å anbefale jeg da: - Die Apokalyptischen Reiter - Excrementory Grindfuckers - Nunwhore Commando 666 - The Count Nosferatu Kommando - The Great Kat - The Dillinger Escape Plan - Strapping Young Lad - Blood Red Throne - Siddharta /metal Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Kan prøve å komme med et par band/artister som få andre kommer til å anbefale jeg da: - Die Apokalyptischen Reiter - Excrementory Grindfuckers - Nunwhore Commando 666 - The Count Nosferatu Kommando - The Great Kat - The Dillinger Escape Plan - Strapping Young Lad - Blood Red Throne - Siddharta /metal tr000000! Undergroundband fra forstaden rundt Kiev rewler!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå