Fragment Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Hei! Jeg sitter på et wlan via et adsl-modem. Hvilken/(og hvordan) ip-adresse skal jeg gi til en kompis som skal koble til en server jeg har satt opp på diablo 2? La oss si at adressa jeg får via wlan er : 1.1.1.1 adressa til modemet er 2.2.2.2 porten er 3333 Kan noen hjelpe meg her? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 er kompisen din på det samme lokale nettverket som du er? hvis han er det, kan du gi han 1.1.1.1 Lenke til kommentar
Z4rgo Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 www.whatismyip.com den ip'n du får der, er den han skal ha Lenke til kommentar
gather Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 www.whatismyip.com den ip'n du får der, er den han skal ha Det kan du vel ikke si.. hva om han er på lokalnettet? Nå ser man vel serverene automagisk når man er på samme nett Lenke til kommentar
Z4rgo Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 når han skriver (for andre) så regner jeg med at det er ut mot internett Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Stemmer. Klønete formulert av meg. Han sitter eks. på NGT og jeg på Telenor... Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Må bare si at det ikke ble riktig med nettsida. Den kom bare med ip'en til modemet den... Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Isåfall er ip'n på modemet den rette. Sida viser ip'n ut mot internett, og det er den som må brukes når noen andre vil koble til serveren din. Unntaket er når dere sitter på samme lokalnett, isåfall kan du bruke ip'n lokalt på maskina di, men det var visst ikke relevant denne gangen. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Så da antar jeg at jeg må forwarde...har sittet og lest litt og prøvd, men møkka funker ikke...men akkurat nå er det kveld her...natta og takk for svarene Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 kompisen din må bruke IP'en du har ut mot internett (whatismyip.com) yes. F.eks : adsl-modemet ditt : IP 10.0.0.1 PC'en din på wlan'et : IP 10.0.0.2 IP'en din mot internett : IP 62.x.x.x Om du f.eks har satt opp Diablo til å kjøre på port 3333 så kobler du deg til modemet (telnet 10.0.0.1) og setter opp at ALL data inn/ut på port 3333 skal forwardes til IP 10.0.0.2. Her kan du finne routeren din og få en beskrivelse over hvordan du setter opp port forwarding http://portforward.com/routers.htm Lykke til ! m~ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå