Gå til innhold

Hvilket av disse geforce4 ti4200 kortene bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Abit AGP Siluro Geforce4 Ti4200 64MB

DDR, TV-Out, DVI

pris ca 1600

eller

Asus V8420 GeForce4 Ti4200 128MB DDR

AGP, (V8420/TD) DVI, Tv-Out

pris ca 1650

vennligst svar, jeg er veldig usikker, asus kortet frister pga 128 ram men jeg har hørt at abit visstnok skal ha bedre kvalitet. Fins det eventuelt noen andre bra kort i samme prisklasse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt at Asus kortet bråker en del. Selv har jeg Abit kortet du nevner her og det er ganske så stillegående.

Tror nok Doom vil ha en mulighet for å bruke mindre enn 80MB ram, men mulig du får noe dårligere kvalitet da. At det blir veldig dårlig kvalitet bare fordi du har 64MB ram tviler jeg sterkt på.

Anbefaler Abit kortet til tross for mindre RAM pga. kvalitet og støy, samt gode muligheter for overklokking.

Lenke til kommentar

hei!

jeg valgte Asus da jeg sto med det samme valget.

Hvis det er med skjermkort som det er med hovedkort, så setter Abit bort produsjonen for å få det så billig som mulig, og er da av de korta med høyest feil %!

ellers pleier jo asus å stå for kvalitet og stabilitet!

Magnus

Lenke til kommentar

For det første vil jeg påstå at Abit hk og skjermkort er veldig bra. Jeg har selv bare brukt Abit hk og har aldri hatt noen feil på de. Brukt det i mange pc'er jeg har bygd til kamerater og. Tilbake til emnet, så vil jeg nesten anbefale Abit sitt, da minnet på 64mb korta er en del raskere og ingen nåværende spill bruker 128mb ram (etter det jeg vet). Men ingen av korta er dårlige i den forstand. Tror det tar en stund før spill begynner å hakke med noen av de.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-28 18:07, daffy- skrev:

For det første vil jeg påstå at Abit hk og skjermkort er veldig bra. Jeg har selv bare brukt Abit hk og har aldri hatt noen feil på de. Brukt det i mange pc'er jeg har bygd til kamerater og. Tilbake til emnet, så vil jeg nesten anbefale Abit sitt, da minnet på 64mb korta er en del raskere og ingen nåværende spill bruker 128mb ram (etter det jeg vet). Men ingen av korta er dårlige i den forstand. Tror det tar en stund før spill begynner å hakke med noen av de.

derfor bær han kjøpe asus sitt, som bare koster 50 kroner mer.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-28 18:07, daffy- skrev:

derfor bør han kjøpe asus sitt, som bare koster 50 kroner mer.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-28 21:42, psilocybe skrev:

hm.. er det egentlig noen som kommer til å sitte med gf4 ti4200-kort når doom3 kommer, da?

Nå er det sannsynligvis under et år til doom3 kommer da, er ikke alle som har råd ti å oppgradere en gang i året, jeg personlig har knapt nok råd til mer enn en gang annenhvert år.

AtW

Lenke til kommentar

etter tidligere erfaringer så kommer jeg til å anbefale ASUS.

du kan jo lese litt her.

http://www.asus.com.tw/vga/agpv8420d/overview.htm

http://www.asus.com.tw/vga/vgaindex.htm

skal på komplett i morgen på stovner og kjøpe det :smile:

klarer ikke å vente på posten og jeg bor 10Min fra :smile:

Asus A7V133 VIAKT133A, ATA/100, RAID.

geforce4.

AMD XP1900+ Rock steady @43 grader.

768Mb pc133ram Original.

soundblaster live player 5,1.

studio DV200

4*40Gig WD7200 I Raid 0 Video redigering.

[ Denne Melding var redigert av: win_xp på 2002-07-28 22:27 ]

Lenke til kommentar

No offence, men hvor ****s mange ganger skal dere spørre om dette spørsmålet? Kan dere ikke selv prioritere hva dere foretrekker også lese tom's hardware for evt. mer info og benchmark tester? Også kommer vel støy - bytt vifte hvis dere vil.

Er det virkelig SÅ vanskelig å finne ut hvilket grafikk kort dere vil ha? nei. Så gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...