DemptD Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Hei Skulle starte opp PC'n som vanlig etter jobben idag, men da jeg startet så reagerte ikke skjermen. Det lyset på skjermen (HP Pavilion mx70 17") var grønt med en gang jeg skrudde skjermen på, men så ble det gult.... Prøvde å skyve kontakten lengre inn å stramme skruene på kabelen inn til PC'n, men det skjedde ingenting.... Skjermkortet er: ATI Radeon Pro 128MB Hva er galt? Endret 9. juli 2005 av DemptD Lenke til kommentar
DemptD Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Ingen som vet hva som er galt? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Med så lite info å gå etter blir det litt vanskelig. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Hvis skjermen din går i 'hvilemodus' - gult(?) lys, betyr det at skjermen ikke mottar signaler fra skjermkortet. Sjekk alle kabler og kabelpunkter mellom skjerm og kort, prøv med en annen skjermkabel. Hvis dette ikke gir resultater, så ligger feilen sannsynligvis hos skjermkortet. Jeg ville tatt ut kortet og sjekket det visuelt for feil. Du har ikke sølt vann eller kommet borti det på annen måte? Mens du først har det ute ville jeg byttet kjølepasta på det. Sett det så inn igjen; det hender at dette er nok til å bringe liv i det igjen. Du skriver ingenting om det, men regner med at du ikke har klokket det til døde? GL mvh r. Lenke til kommentar
DemptD Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Nei det har bare stått inni PC'n... Det er ikke klokket på noen måte, helt original... Prøvde skjermen på den bærbare, da funket skjermen.... Skal prøve å ta det ut og se på det... Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Finnes det et skjermkrot som heter kun : "ATI Radeon Pro 128MB"? Lenke til kommentar
DemptD Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Finnes det et skjermkrot som heter kun : "ATI Radeon Pro 128MB"? Hehe, ATI Radeon 9600 Pro 128MB DDR With DVI TV.... Skal viften på kortet være like "lett" å snurre som de vanlige viftene? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Finnes det et skjermkrot som heter kun : "ATI Radeon Pro 128MB"? Hehe, ATI Radeon 9600 Pro 128MB DDR With DVI TV.... Skal viften på kortet være like "lett" å snurre som de vanlige viftene? Hva mener du at viften skal være like lett å snurre med fingeren som en vanlig kabinett vifte, i så fall er svaret ja, skal ikke være motstand der nei. Trode foresten at Radeon 9600Pro kortene var kjølt av vanlige kjøleribber, men der tok jeg feil altså. Endret 9. juli 2005 av Wooho Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Skal viften på kortet være like "lett" å snurre som de vanlige viftene? Ja. Hvis den ikke går rundt (sjekk ved å blåse på den) så har du antageligvis feilen der.. skift vifte. mvh r Lenke til kommentar
DemptD Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Skal viften på kortet være like "lett" å snurre som de vanlige viftene? Ja. Hvis den ikke går rundt (sjekk ved å blåse på den) så har du antageligvis feilen der.. skift vifte. mvh r Nei den går ikke rundt når jeg blåser på den.... Er det mulig å bare kjøpe en vifte? Hvor, pris? Her er no bilder: Endret 9. juli 2005 av DemptD Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Det smarteste hadde vel vært å kjøpe seg et nytt skjermkort, da dette ikke koster så mye ihvertfall hvis du skal kjøpe en på samme ytelsesnivå som et Radeon 9600Pro. Ah se her ja utroligt at jeg ikke viste at Radeon 9600Pro ble levert med vifte. Endret 9. juli 2005 av Wooho Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Prøv Microplex, ellers så fikk man vifter til disse kortene 'overalt' da de var nye.. Har en Artic Silencer Rev. 2 som passet til R9800 kortene liggende, du kan gjerne få denne, men sjekk først om den passer på kortet ditt. Edit: eller sett på en passiv kjøleribbe, bør funke fint hvis du har god lufting i kabbiset ditt forøvrig. Edit2: eller reparer viftemotoren ved å helle en dråpe symaskinolje inn i motoren; ta av klistrelappen som sitter bak viftemotoren. Endret 9. juli 2005 av roger_h99 Lenke til kommentar
DemptD Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Skal prøve å olje den.... Hehe, her er en video av den døde viften The Dead Fan (.AVI 2,2MB Filmet med K700i) Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Uansett skal du få bilde, kortet blir ikke SÅ varmt med en gang.. Lenke til kommentar
DemptD Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Nå har jeg hatt symaskinolje i viften, nå funker viften men det er ikke noe bilde.... Endret 9. juli 2005 av DemptD Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Mulig det rett og slett har takket for seg i sommervarmen uten kjøling. Ikke no gammelt kort liggende eller innebygget på hovedkort ? HP briker jo kjøre billige SIS-løsninger som har vga på hovedkort ... Endret 9. juli 2005 av RulleRimfrost Lenke til kommentar
DemptD Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Ehhh!!! var å hentet det gamle skjermkortet mitt hos en kompis.... Det samme skjedde igjen!! Hva kan være galt da?!? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Selve AGP porten kan ha tatt kvelden? Eller kanskje det er for ustabiles spenningsverdier så den kreperer kort? Lenke til kommentar
DemptD Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Selve AGP porten kan ha tatt kvelden?Eller kanskje det er for ustabiles spenningsverdier så den kreperer kort? Hvis det er AGP porten må hele HK byttes da? Hvis det er ustabile spenningsverdier, åssen fikser jeg det? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hvis det er AGP porten som har takka for seg, så er det på tide å bytte hovedkort. Ujevne spenningsverdier kan bety at PSU begynner å slarke litt eller at "spenningsregulatorene"/sikringene på hovedkortet/PSU også begynner å henge litt etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå