the mean one Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 har tenkt på å kjøpe meg nettverkskort, noen forslag til et bilig og bra nettverkskort. jeg hakke tenkt til å legge så veldig mye penger i det, eller bør jeg det? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Nei, ikke legg penger i det med mindre du har planer om serveraktivitet. Jeg kjøpte et Cnet Pro200 10/100 til 150spenn. Funker utmerket. Lenke til kommentar
the mean one Skrevet 28. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2002 hvor var du kjøpte det? Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 kjøp Accton eller 3com. 3com er dyrt så eg anbefaler Accton. Accton er kvalitet og finnst til rimlige priser. Kjøpte mitt for 200,- :wink: Lenke til kommentar
sete Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Er ikke kortet her enkelt og greit da? *SMC Kort EZ Card 10/100 PCI TPO - Nettverk Full Duplex RJ-45 134,- på komplott.no :smile: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Quote: Den 2002-07-28 17:09, the mean one skrev:hvor var du kjøpte det? Hos Flexi-data, me thinks. http://www.clasohlson.no har sikkert noen billige. Ellers så duger Accton også, slik Rockj sier. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Quote: Den 2002-07-28 17:15, LarsC skrev: Quote: Den 2002-07-28 17:09, the mean one skrev: hvor var du kjøpte det? Hos Flexi-data, me thinks. http://www.clasohlson.no har sikkert noen billige. Ellers så duger Accton også, slik Rockj sier. Clas Ohlson selger billige produkter, og da mener jeg billige på alle måter. Ser man kvalitet vs. pris, så er egentlig Clas Ohlson ganske dyrt. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Quote: Den 2002-07-28 17:44, Afseth skrev:Clas Ohlson selger billige produkter, og da mener jeg billige på alle måter. Ser man kvalitet vs. pris, så er egentlig Clas Ohlson ganske dyrt. Det er helt korrekt. Jeg vet ikke om en eneste av de tingene jeg har kjøpt på Clas Ohlson som fremdeles funker. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Ikke kjøp det Cnet kortet, det er en seriefeil på en god del av de korta, som gjør at det klikker maskinen din innimellom! Men det SMC kortet har jeg tre av og det funker fint! Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Prisen står som oftest i forhold til kvaliteten.. ikke bare på kortet, men også drivere og annet software. (Og for ikke å nevne spesialfunksjonene til kortene) Jeg for min del bruker stort sett det meste av billige kort.. så lenge de har rtl-chipset. -Dante Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Quote: 4-Dante skrev (2002-08-02 08:44):Jeg for min del bruker stort sett det meste av billige kort.. så lenge de har rtl-chipset. Og eg for min del ungår RTL-chipset. Eg og ein kamerat hadde samme Realtek-korta, basert på RTL8029AS-chipsettet, og begge rauk samtidig? Plutselig ein dag så ville dei berre ikkje virke lenger. Kan godt vere at dette er ein isolert hendelse. mvh., Vegard Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Jeg har KUN gode erfaringer med Unex kort til hundrelappen fra Ps-data. Har montert et utall av dem, og alle funker perfekt. Ville nok ikke ha satt et slikt i en vital server, men til hjemmebruk, eller på vanlige kontorklienter, mener jeg de er helt kurante. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Realtek RTL .. urf .. de bør du unngå. De har en ufin tendens til å plutselig stoppe og forårsake en masse tull i maskina. Et av de korta hindra faktisk maskina i å reboote etter en stund. Måtte slå av hele greia for å få reboota. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Jeg har kun gode erfaringer med realtek:) (rtl8139 chipset). Fungerer alltid uten videre under linux etc:) Cnet kort holder jeg meg derimot unna.. På de fleste LAN party'ene jeg har vært crew på, har det kommet deltakere med slike kort. De får ikke nettverk, men kortet lyser 'link'. Trekker man ut TP'en lyser det fremdeles.... :/ Det fungerer som regel etter å sette inn TP'en en gang til. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Har realtek selv i maskinen atm. Ingen problemer med det. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 hmm .. motsatt av meg da. Alt før RTL8139 funka finfint (RTL8039 osv osv). Men hos meg har RTL8139 vært dårlig. Kanskje bare uflaks hos meg, eller flask hos deg :wink: Accton kortet mitt derimot funker ennå .. etter 3 år .. aldri noe problem. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Jeg har vært borti flere realtek kort. Trodde accton hadde dette? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Quote: Den 2002-08-08 00:12, SirHartge skrev:Har realtek selv i maskinen atm. Ingen problemer med det. I kildekoden for kortet på FreeBSD så står det noe sånt som at kortet redefinerer betydningen av ordet low-end. Kortet er skrap, men det er ikke sikkert at alle merker det. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Bare gå for SMC, det er trygt, billig, og bra! Trenger vi diskutere mer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå