ExcaliBuR Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Jeg får enorme artifacts i BF2 (ikke spillbart), kjører Tray Tools og ser at varmen ligger rundt regnet 76 grader + på VPU. DooM 3 har begynt å gi meg artifacting også, men nesten beskjedent. Trackmania Sunrise begynte nesten en periode, men av en merkelig grunn fikk jeg "tweaket" det vekk. Skjermkortet er ikke overklokket. Dermed lurte jeg på om jeg skulle være så "smart" å bytte kjølepastaen på skjermkortet, men problemet mitt ligger i: Hvilken kjølepasta er beregnet for GPU/VPU? F.eks, det blir ikke anbefalt å bruke AS5 på Xeon (Slot) CPU kan må få en avstand mellom selve kontaktflatene dermed hemme kjølingen. Trenger gjerne noen konstruktive svar, tenker på å kanskje bytte kjøler/ribbe også til den alt for brukte "Arctic Cooling 4". Men har lyst å gjøre dette litt "prisbevisst" og er ikke så ekstremt interessert i å kunne overklokke, bare ha en så effektiv varmeoverføring som mulig på standard hastigheter. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Jeg vil påstå at AS5 er det beste alternativet, også på skjermkort. Denne pastaen har overlegen varmeoverføring uansett hvor den brukes. Selv har jeg benyttet AS5 på mine 6800GT-kort, og dette ser ut til å virke bra. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Aha Vet du hvor mange grader det sank i forhold til referanse? =) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Bruker AS5 på mitt X850 XT PE funker perfekt. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Det skal sies at denne pastaen ble påført i kombinasjon med ny skjermkortkjøler, og temperaturen sank med over 15C. Jeg har derfor ikke målinger som viser temperaturforskjell mellom original pasta og AS5 med samme kjøler. Men en utskifting av kjølepasta kan garantert ikke gjøre noe værre, dersom du monterer kjøler riktig da vel å merke! Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Men en utskifting av kjølepasta kan garantert ikke gjøre noe værre, dersom du monterer kjøler riktig da vel å merke! wink.gif Amen to that ! mvh r. Lenke til kommentar
Saet Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Kan det ikke ha noe med den enorme hetebølgen som slår over Norge nå da ? Mitt X800XT-PE har en temperatur å 53 grader nå (Idle), med AS5. Endret 8. juli 2005 av Saet Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Dette var rart akkurat nå er det 25 om ikke mere grader i Stavanger området og skjermkortet mitt viser 49 grader (load) (orginal kjølevifte, ikke klokket, ikke underklokket og ikke byttet kjølepasta) Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Rommet maskina står i er "svalt", ca 23 grader eller mindre. "Kjellerstue" på en måte. Ganske deilig Har tre kab. vifter, en forran som suger luft inn nede ved diskene, en på siden av døra som suger inn sånn ca. rett over skjermkortet. og en bak rett under PSU som døtter luft ut, to er 120mm, mens den på døra er på 80mm. Dessuten er det to vifter i PSU'en, en "nede" og en som trekker inn tror jeg. Har ikke kjekket dette. Tenker jeg prøver AS5 i første omgang og "ser hva som skjer". =) Må få taki AS5 da først, like greit å bestille nå med en gang =). Eller er det noen som vet om en eller annen buttikk i Nesodden/Oslo området som kan selge slikt? 120.-+ frakt for noe som koster ~60.- er ganske ubalansert, kanskje ilke greit å gå for den store AS5? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Hva med OCZ Ultra 5+? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Kjøpte da Arctic Silver 5 og skal straks igang med monteringa, wuhu. Håper dette funker! =D Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Lykke til med monteringen da. Ta deg god tid og studer bruksanvisningen nøye. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Jeg hadde også problemer med artifacts og lock-up i BF2. Tok av kjøleren og oppdaget at det var relativt lite kjølepasta på både GPU og ram-brikker slik at det ikke var optimal kontakt mellom kortet og kjøleren (AC ATI Silencer 4). Med en ekstra porsjon AS5 fungerer spillingen helt fint. Kjøleribben har dog en temp på 75 grader like ved GPU (målt med ekstern sensor). Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Malvado: God tid??? Hehe.... Har ei hørt om, oppe å kjører allerede. Får se da, etter 200-300 timer om det var verdt de ekstra pengene Brukte Isopropanol for å fjerne den gamle pastaen. Hater den lukta... Menmen, det virker som om systemet sykler ganske så fint nå, må bare få "testa" det litt og se om det faktisk hjalp, eller om jeg må bite i det søte eplet å gjøre det en gang til med "readme", hehe... Har tatt bilder også, kjeda meg litt under "operasjonen". Driver å surkler med ATi Tray Tools nå sjekker temp med 3D Renderen der, hittil så har den tempen økt ganske beskjedent i forhold til før synes jeg =) Kan være overbevisningen om at jeg faktisk har gjort et godt kjøp som spiller inn da, hehe, menmen. Tiden vil vise =) Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Hittil så har det gått ned tre-fire grader ca. i Trackmania Sunrise. så det ser bra ut =) Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Vel har varme problemer selv med mitt X850XT PE, vurdere å skifta k.pasta.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå