royale Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Finnes det en måte der jeg kan slette og instalere windows på nytt uten å gå inn i biosen og fikse med sånn boot-cd og annet tull ? Skulle ha formatert men windowsen min er helt fu**a fra før av så jeg kan ikke formatere og instalere via bios. Takker for svar! Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Du formaterer ikke via BIOS. www.bootdisk.com - Last ned bootdiskett, stapp den inn, så skal maskinen boote ifra disketten. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 ... Man formaterer ikke via BIOS nei... Men BIOS må likevel være innstilt til å boote fra cd hvis han skal kunne formatere fra XPCDen. Det han mener er vel at BIOS ikke er innstilt til dette. Eller har du forsøkt å sette i CDen og restarte maskinen - du trenger jo ikke gå inn i BIOS hvis oppsettet der er riktig fra før. Hvis oppsettet er riktig, så skal du få denne meldingen opp på skjermen når du restarter maskinen med XPCDen i: "Trykk en tast for å boote fra cd-rom". Hvis du får opp denne meldingen kan du bare gjøre dette, og installasjonen din går greit Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Finnes det en måte der jeg kan slette og instalere windows på nytt uten å gå inn i biosen og fikse med sånn boot-cd og annet tull ?Skulle ha formatert men windowsen min er helt fu**a fra før av så jeg kan ikke formatere og instalere via bios. Takker for svar! jeg tipper du forveksler bios med dos. hvis du putter inn winxp-cden og restarter så skal du være på god vei til å kunne formatere og så legge inn windows fra scratch. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Finnes det en måte der jeg kan slette og instalere windows på nytt uten å gå inn i biosen og fikse med sånn boot-cd og annet tull ?Skulle ha formatert men windowsen min er helt fu**a fra før av så jeg kan ikke formatere og instalere via bios. Takker for svar! jeg tipper du forveksler bios med dos. hvis du putter inn winxp-cden og restarter så skal du være på god vei til å kunne formatere og så legge inn windows fra scratch. Endret 8. juli 2005 av pmarius Lenke til kommentar
royale Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Jeg vet at man må inn i biosen og velge sånn at den leser fra cden som i cd rommet, og at man fra den xp cden velger hvilken partisjon man skal formatere. Lenke til kommentar
royale Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Jeg har fått xp cden til å boote, men når jeg velger "install a new windows xp" søker den gjennom den gamle xp disken (:E) og etter 13 % får jeg opp en feil-melding om feil med drivere, og uansett hva jeg trykker kommer det en feilmelding opp, og som jeg nevnte i første post er ikke min gamle (den instalerte windows xp'en) windows xp helt stabil. (Hvis jeg har instalert ett nytt program og skal restarte pcen tar det 5 timer før den vil starte, dette skjer hver gang jeg restarter maskina også ) Lenke til kommentar
royale Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 omfg, nå har hele maskina mi klikka, jeg skal få hjelp i morra av noen jeg kjenner, takk for svar! og til ha vesor eller hva faen han het, fuck you biaaatch! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg