Chief Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Er det noen som har gjort, eller vet hvordan man kobler til to strømforsyninger på en PC? Har nemlig plass til to stk. i tårnet mitt, men problemet blir å få begge koblet til hovedkortet. Noen forslag?? Lenke til kommentar
555 Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 hmmms du kan prøve å kople det i parallel men på eget ansvar!!! jeg har prøv det med en 250Watt ATX og en 235Watt ATX det funka fint men jeg kopla bare samme 12Volten Lenke til kommentar
Chief Skrevet 28. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2002 Har vurdert dette, men er litt skeptisk til å drive med paralell kobling!! Koster flesk med ny stor forsyning! 1500 for en 550Watter!! Lenke til kommentar
*T* Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Søk i forumet, det finnes mange enkle løsninger der. Er ikke første gang det er blitt spurt om dette. NB! IKKE koble dem parallelt. :smile: Lenke til kommentar
Chief Skrevet 28. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2002 Skal se hva jeg finner! Så paralelt er ingen løsning! Tenkte meg det! Takker! Lenke til kommentar
555 Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 det er bare en måte a få brukt begge på hk !!!PARALLEL!!! men kan du ikke bruke en til hk og den andre til alt annet? ta en titt her [ Denne Melding var redigert av: 555 på 2002-07-28 16:47 ] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Du kan ikke koble dem paralellt på den måten at du kobler sammen 12v-ledningene osv. Men det går an å gjøre det på en annen måte: La den ene strømforsyningen drive hovedkortet, og den andre drive harddisker, floppy, brenner, dvd, vifter osv. Hvis strømforsyning nr 2 er ATX må du koble sammen "power good" ledningene på begge strømforsyningene. Hvis den er AT må du bruke et 12v-rele koblet til strømforsyning 1 til å starte AT-strømforsyningen. Et annet spørsmål er jo om du trenger det! Mål forbruket til PC'n med et multimeter på 230v-siden. Husk at hvis du måler 200W så bruker PC'n bare ca 140-150W inni. Altså kunne du greid deg med en switchet strømforsyning som er merket 150W. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå