Fjelldal83 Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Hei, jeg har en winxp maskin som er tilkoblet internett gjennom noe som heter radiolink(tar inn internett gjennom en stor antenne på veggen). Problemet er at for å dele internetten må jeg kjøpe en dyr bridge til flere tusen kroner og det blir med andre ord uaktuelt. Det jeg har tenkt å gjøre er å koble opp win2k maskina på en gateway. På xp maskina har jeg to nettverkskort: trådløst(der radiolinken er tilkoblet) og et "vanlig". På 2k maskina bruker jeg et trådløst(stor avstand mellom maskinene). Disse maskinene har jeg koblet sammen via en dlink trådløs router. Jeg får kontakt mellom maskinene, men har problemer med å få win2k maskina tilkoblet gateway'en som jeg har laget. Antar det er noe jeg gjør feil i win2k Hva gjør jeg galt? Takker på forhånd -Christoffer- Endret 8. juli 2005 av Daemonifuge Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 last ned "sygate" eller noe sånt program og en brigth er ikke dyrt koster ca 500-600kr for en wet11. eller 600-700kr for wet54 det er 1 antenne på den og 1lan port Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Har egentlig ikke lyst å kjøpe nytt utstyr når det jeg har skal fungere helt fint. Er temmelig sikker på at feilen ligger i win2k maskina. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Glemte å nevne at alt av ip-innstillinger på trådløstkortet er manuelt. Alt fra gateway,ip til dns. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Nå har jeg installert winxp på begge maskinene, men sliter ennå med å få gateway'en til å fungere. Har kjørt veiviseren og alt, men ingenting nytter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå