regn Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Hei Jeg har nylig sett sammen en maskin bestående av blant annet et Asus A7V-333 hovedkort, AMD XP 1800 og en Zalman 6000 Al-Cu kjøler. Ja, jeg er klar over at tempraturmåligen er annerledes på dette kortet. Likevel: Når maskinen står å sviver uten noe prosesser i bakgrunnen har den en tempraturen på sånn omtrent 60 grader. Jeg har forresten kjøleren på laveste hastighet. Det jeg lurer på om ikke 60 grader er vel mye selv for en annen type temperaturnmåling. Kanskje var jeg vel knepen med kjølepastaen (Artic Silver 3)? Er det noen som kan tenke seg å fortelle hva temperaturen de har på sitt ASUS A7V-333 system, eventuelt komme med noen innspill på om dette er for varmt. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Har samme kortet selv med en XP1900+ på som er kjølt av en Alpha PAL8045 heatsink og en 40 cfm Papst vifte som suger FRA ribba. Mens jeg skriver dette er CPU'n på 47 grader idle og 24 grader på hovedkortet. Når hovedkortet stiger til 28 som det pleier å ligge på en varmere dag enn i dag, så stiger CPU'n til 51 grader idle. Så rundt 50C idle og rundt 54-56C load tror jeg den er. Jeg bruker også AS3 pasta. Synes tempen er altfor høy til å ha en såpass bra kjøler (bedre enn din). Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 34 grader idle på Duron 800 (gjett hvem som svei XP'en sin i går...) med H2O som kjøling :smile: Gidder ikke sjekke max på denne ettersom kjølinga ikke er ferdig uansett. Bruker en stor balje istede for radiator ATM. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Hei! Jeg har samme hk som deg og en XP 1800+ med en TaiSol cgk760 ribbe med en 80x80mm papst vifte som blåser på ribba og egentlig skal gå i 3100rpm og blåse 69cm/3 men viften går ikke fortere enn 1500rpm nå. Den går fra 1400-2200rpm og jeg har Artic Silver 3 på. Tempen ligger idle på 43'C nå og jeg kommer opp i ca 47'C med en time eller to CS eller WC3. Jeg har 3 kabinettvifter som går tregere enn CPU vifta(så jeg ikke hører de - de står på redusert hastighet med viftestyringa) og har nå 30'C på hk. Men det er sant at dette HK'et måler den ganske riktige temperaturen ved å måle rett fra CPU kjernen slik som ikke alle andre HK gjør. Et par andre av kammeratene mine ligger på 55-65'C på CPU med dette hk'et så jeg tror ikke det er noen fare for deg, men du kan jo øke viften din litt? _________________ Mvh. Simen Bakke [ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-07-28 16:16 ] Lenke til kommentar
regn Skrevet 28. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2002 Hei Takk for svar! Jeg får vel installere en kabinett vifte da, per nå lagde jeg denne maskinen uten noen vifter til å få lufta ut av kabinettet. Quote: Den 2002-07-28 16:14, hasuwest skrev:Hei!Jeg har samme hk som deg og en XP 1800+ med en TaiSol cgk760 ribbe med en 80x80mm papst vifte som blåser på ribba og egentlig skal gå i 3100rpm og blåse 69cm/3 men viften går ikke fortere enn 1500rpm nå. Den går fra 1400-2200rpm og jeg har Artic Silver 3 på.Tempen ligger idle på 43'C nå og jeg kommer opp i ca 47'C med en time eller to CS eller WC3.Jeg har 3 kabinettvifter som går tregere enn CPU vifta(så jeg ikke hører de - de står på redusert hastighet med viftestyringa) og har nå 30'C på hk.Men det er sant at dette HK'et måler den ganske riktige temperaturen ved å måle rett fra CPU kjernen slik som ikke alle andre HK gjør. Et par andre av kammeratene mine ligger på 55-65'C på CPU med dette hk'et så jeg tror ikke det er noen fare for deg, men du kan jo øke viften din litt?_________________Mvh. Simen Bakke<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-07-28 16:16 ]</font> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå