treant Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Jeg har tenkt å bygge en "dårlig" data til min lillebror. Jeg hadde tenkt å bruke mitt gamle hovedkort fra min første pc. Men jeg veit ikke om jeg skal kjøpe en 2.8ghz "intel celeron northwood" eller "intel celeron prescott" siden jeg ikke vet om hovedkortet støtter prescott, eller passer alle CPUer til samme hovedkort. Alle svar blir takknemmelig tatt i mot av meg. Mvh Johnnyn Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Da vil jeg anbefale Northwood, ganske ekelt fordi den yter stort sett det samme som prescott, men krever mindre strøm, og produserer mindre varme. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Ville valgt prescott her, siden den yter sinnsykt mye bedre enn NW celeron med den dobbla cachen. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Prescott er vel litt bedre på grunn av mer cache, ja. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Beklager, gikk litt for fort for meg dette, og såg ikke at det var Celeron det var snakk om. Da må jeg si meg eni i at Prescott er et langt bedre valg. Takk til Sink og ManagHead for å rette meg Endret 8. juli 2005 av bK_Coder Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Enig, er det Celeron det er snakk om, gå for Prescott pga cachen. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Da vil jeg anbefale Northwood, ganske ekelt fordi den yter stort sett det samme som prescott, men krever mindre strøm, og produserer mindre varme. !:! Den var tatt fra hvilken test? Prescott er den eneste brukbare Celeron'en. Hvis PSU er under 250watt kan den lage problem hvis skjermkortet er litt kraftig, da kunne NW være en nødløsning. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Her er det ingen tvil, gå for Prescott Celeron'en. Celeron D er på Prescott kjerne, og Celeron er Northwood kjerne. Og vi vet alle at Celeron D yter mye bedre enn Celeron! Lenke til kommentar
treant Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 tusen takk for mange gode svar, men intel celeron prescott socket 478 passer til alle 478socket hovedkort? for mitt gamle hovedkort ble laga før prescott kom ut..... Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) ... Endret 11. juli 2005 av el_salvad Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 el_salvad: Det er ikke sikker? Selv om den passer i sokkelen er det ikke sikker at brikkesettet hans støtter den nye typen prosessorer fra intel. Så han må først skjekke. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Det må han nok for min 478 HK støtter kun willamette og Northwood. Men dette finner du på produsentens hjemmeside. Bare let frem modellnr på HK det Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 I mange tilfeller vil en BIOS-oppgradering gjøre HK Prescott-vennlig, men det er ikke sikkert. Sjekk på produsentens hjemmeside. Lenke til kommentar
treant Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 tusen for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå