Tomzern Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Sinnsykt irriterende problem!!! Skal nå formatere harddisken pga mye rot...Oppsettet mitt nå er som følger: Primary bootdisk: 120GB s-ata Secondary master: Maxtor 20gb ATA 3CD/DVD stasjoner... SÅ, for å få laget backup av en del ting som ligger på 120gb disken, så skal jeg sette inn en tom 20gb harddisk ISTEDENFOR den maxtor-disken, men med en gang jeg setter i den andre harddisken, så får jeg ikke startet opp, det står bare NTLDR mangler...Vet det der med at man må stille inn i bios og slikt, Har satt 120GB som first boot device, og den nye 20gb som second boot device, men seriøst, UANSETT hva jeg prøver så vil det ikke virke!! Syns det er litt rart, for det eneste jeg gjør er liksom å bytte ut den 20gb med en annen 20gb, som forøvrig er nyformatert og tom!! Som dere sikkert skjønner, trenger jeg litt hjelp!, hehe Mvh Tomzern Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 du er da helt sikker på at du har OS på den disken du har satt inn da? husker at jeg fikk det samme problemet her om dagen. da hadde jeg satt inni 2 disker i tillegg til min 20 GB disk. da kom den med NTLDR feil, dette fordi at Samsung disken som da OS`et mitt ligger på ikke stod som første boot. når jeg satt Samsungen som første boot, boota den med en gang å jeg var på nett igjen. men igjen. sikker på at du har noe OS på noen av diskene? hvis du har det må du sette OS disken som første boot. Lykke til. Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 har windows XP på 120GB serial ata disken, den 20gb ata disken som står der primert, brukes til backup...oppsettet fungerer feilfritt helt til jeg prøver å skifte ut backupdisken med en annen backupdisk, det er da det fucker seg, og jeg får NTLDR feil...Jeg er 120% sikker på at S-ATA disken står som first boot device!!! PC'en vil bare ikke starte opp med noe annet harddisk/cdrom oppsett UANSETT hva jeg prøver, tror jeg seriøst har prøvd alt... Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 har windows XP på 120GB serial ata disken, den 20gb ata disken som står der primert, brukes til backup...oppsettet fungerer feilfritt helt til jeg prøver å skifte ut backupdisken med en annen backupdisk, det er da det fucker seg, og jeg får NTLDR feil...Jeg er 120% sikker på at S-ATA disken står som first boot device!!! PC'en vil bare ikke starte opp med noe annet harddisk/cdrom oppsett UANSETT hva jeg prøver, tror jeg seriøst har prøvd alt... Mvh Tomzern Grunnen til at du får denne feilmeldingen er enkelt og greitt fordi ntldr (nt loader) befinner seg på disken du tar ut. ntldr kan legge seg på en annen disk enn den du innstallerer os på, og dette er grunnen til at det kan være lurt å koble ut alle andre disker enn den du har tenkt å ha os på når du innstallerer. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Når du skal ha XP installert på en S-ATA disk må du koble ut alle ATA disker under installasjonen ellers vil den ene ata disken bli "systemdisk" og noen viktige filer legges på den. Det er en bug i windows Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) takk for svar gutter, skal huske på det når jeg innstallerer XP på nytt...(nå er forøvrig S-ATA disken satt som D: i windows ).når jeg prøver å sette den nye 20GB inn i tillegg til de to diskene jeg har, får jeg ikke startet opp da heller wtf? Forstår ikke noe av dette:S Mvh Tomzern Endret 10. juli 2005 av Tomzern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå