Gå til innhold

Mottat toppspesifisert XPS bortsett fra RAM.

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har mottat en xps med 1080i oppløsning skjerm, 2.13 ghz med 6800 ultra (håper dell kommer til å være oppgraderbar for oss mobilebrukere iforhånd til å ettermontering av 7800ultra f.eks) Jeg fikk med 512mb ram, men har spilt alle spill flytende utenom BF2 - var litt deprimerende :!: Vurderer å kjøpe 2 gig med ram - men vet ikke hvordan forskjell jeg vil oppleve, uttnytter pc'en rammen da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BF2 sier at det er nyere drivere ute å går men når jeg prøver å installere fra nvidia så går det ikke. Er det forskjell på mobile 6800ultra skjermkort og stasjonær? Kommer det nyere drivere til oss snart isåfall?

Lenke til kommentar
BF2 sier at det er nyere drivere ute å går men når jeg prøver å installere fra nvidia så går det ikke. Er det forskjell på mobile 6800ultra skjermkort og stasjonær? Kommer det nyere drivere til oss snart isåfall?

Du bruker de samme driverne, bare at en .INF-fil må endres på. Du finner modifiserte drivere på LaptopVideo2Go :)

Ram kjøper du på Komplett: Kingston ValueRAM DDR2 SO-DIMM 1024MB :)

Edit: leif var på besøk

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Gratulerer med maskinen. Ja, det vil komme skjermkortoppgraderinger, men Dell har ikke sagt hvilke og når enda, så vidt jeg vet. Men jeg fikk beskjed om at det ville komme som en oppgraderingspakke inklusive montering.

Jeg vil tro at 2 gig RAM gir en forbedring. Antagelig er 1 gig også vesentlig bedre enn 512 MB. Det er kanskje større forskjell mellom 512 og 1024 enn mellom 1024 og 2048, rett og slett fordi 1 gig er "nok" for de fleste applikasjoner i dag. Men jeg har ikke testet det, min kom med 2 gig og jeg har ikke prøvet den med mindre.

Når det gjelder BF2 ville jeg kanskje bekymret meg mer om oppgradering av spillet enn av nVidia-driverne. Jeg hører folk har generelle ytelsesproblemer med 2'eren og venter på patcher.

Men det er slvsagt lurt å oppgradere nVidia-driveren også. Vent ikke mirakler fra det alene dog, forbedringen er ikke så ekstrem, om noen i det hele tatt. Folk får høyst ulike resultater. Men driverne fra LaptopVideo2Go gir deg anledning til å velge overklokking, disse valgene er disablet i driveren Dell leverer. Du får kun standard auto-detect settings selv med disse, dog, hvis du vil eksperimentere må du i tillegg bruke RivaTuner eller lignende (og gjør det på eget ansvar.)

Geir :)

Lenke til kommentar
Så vidt jeg har sett så kan manuell klokking av Go6800 Ultra kun gjøres ved å skifte frekvens i bios.

Det har jeg også hørt og trodd, men denne tråden på Notebookforums: 6800go / Ultra Overclocking Guide request synes å antyde at det faktisk går an. Men de som postet der ser ut til å ha standard kortet alle sammen, ikke Ultra.

Jeg har ikke prøvet, og det er ikke sikkert jeg kommer til å prøve heller...

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...