Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg ADSL, Virus?

Anbefalte innlegg

Hei! Fikk Tele 2 ADSL Small 704/100 for noen dager siden. Alt er montert riktig og modemet funker 100% vil jeg tro. Men når jeg skal laste ned filer fra nett holder nedlastingen ofte rundt 7-8 kbps... Av og til kan nedlastingen hoppe opp på 600-700kbps men dette er bare i noen få sek. så detter den tilbake på ca 30kbps... Så ved optimale forhold får jeg rundt 20 - 30kbps. Dette kan da ikke være normalt! Bruker jo ca 5 min. på å laste ned en mp3. og 7 døgn på et spill på 800mb :roll: Andre med samme adsl hastighet bruker jo et halvt min. på en mp3 og 6timer++ på spill av den størrelsen!! Kan det være et virus av noe slag? I såfall hvilket program kan finne og reparere dette?

Endret av Haddock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du belaster utlinja max (f.eks bittorrent) så vil nedlastingen gå i sirup.

Best å sette den til 70-80%.

dette problemet har ikke jeg hatt...

EDIT: jeg har har bredbånd gjennom kabel, canal digital.. 2048/2048 på surfometeret på din side får jeg ca 2300 på begge

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
Hvis du belaster utlinja max (f.eks bittorrent) så vil nedlastingen gå i sirup.

Best å sette den til 70-80%.

Takk for svar! Fikk alt fra 24 til 90kbit på testen... Avbrøt alle nedlastinger og surfet ikke på nett. Ganske sikker på at splitteren er koblet rett, men vi har 3-polede telefonkontakter i huset så det ble brukt en overgang til rj-45 fra telefonuttaket til splitteren. Har dette noe og si? :dontgetit:

Kan prøve forslaget, men hvordan setter jeg nedlastingen til 70-80% da? :blush:

Lenke til kommentar

Det var snakk å ikke overbelaste hastigheten UT. For at BT må sende overhead pakker (Pakker som sier at alt er vell med det som kommer ned) i tillegg til det du laster ut.

Overgang fra 3polet grisetryne til rj45 har ingenting å si.

Lenke til kommentar

Prøvde og sette en bandwith på 70% men det ga ingen effekt, gikk kanskje litt tregere. Holder 2,5kb/sek på en nedlasting nå jo! :cry: Og det tok ca et min. og åpne denne siden... Ingen flere forslag da? Er desperat nå, modemet var jo bedre! :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...