Haddock Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Hei! Fikk Tele 2 ADSL Small 704/100 for noen dager siden. Alt er montert riktig og modemet funker 100% vil jeg tro. Men når jeg skal laste ned filer fra nett holder nedlastingen ofte rundt 7-8 kbps... Av og til kan nedlastingen hoppe opp på 600-700kbps men dette er bare i noen få sek. så detter den tilbake på ca 30kbps... Så ved optimale forhold får jeg rundt 20 - 30kbps. Dette kan da ikke være normalt! Bruker jo ca 5 min. på å laste ned en mp3. og 7 døgn på et spill på 800mb Andre med samme adsl hastighet bruker jo et halvt min. på en mp3 og 6timer++ på spill av den størrelsen!! Kan det være et virus av noe slag? I såfall hvilket program kan finne og reparere dette? Endret 8. juli 2005 av Haddock Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 http://www.dinside.no/php/art.php?id=94158 ? Lenke til kommentar
LasseTheDude Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Jeg har vært borte i problemet flere ganger. Og da var problemet splitteren. :-) Sjekk ut hvordan denne er koblet. Husk at den alltid skal komme før telefon og internett Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Hvis du belaster utlinja max (f.eks bittorrent) så vil nedlastingen gå i sirup. Best å sette den til 70-80%. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Hvis du belaster utlinja max (f.eks bittorrent) så vil nedlastingen gå i sirup.Best å sette den til 70-80%. dette problemet har ikke jeg hatt... EDIT: jeg har har bredbånd gjennom kabel, canal digital.. 2048/2048 på surfometeret på din side får jeg ca 2300 på begge Endret 8. juli 2005 av RRhoads Lenke til kommentar
Haddock Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Hvis du belaster utlinja max (f.eks bittorrent) så vil nedlastingen gå i sirup.Best å sette den til 70-80%. Takk for svar! Fikk alt fra 24 til 90kbit på testen... Avbrøt alle nedlastinger og surfet ikke på nett. Ganske sikker på at splitteren er koblet rett, men vi har 3-polede telefonkontakter i huset så det ble brukt en overgang til rj-45 fra telefonuttaket til splitteren. Har dette noe og si? Kan prøve forslaget, men hvordan setter jeg nedlastingen til 70-80% da? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Det var snakk å ikke overbelaste hastigheten UT. For at BT må sende overhead pakker (Pakker som sier at alt er vell med det som kommer ned) i tillegg til det du laster ut. Overgang fra 3polet grisetryne til rj45 har ingenting å si. Lenke til kommentar
Haddock Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Prøvde og sette en bandwith på 70% men det ga ingen effekt, gikk kanskje litt tregere. Holder 2,5kb/sek på en nedlasting nå jo! Og det tok ca et min. og åpne denne siden... Ingen flere forslag da? Er desperat nå, modemet var jo bedre! Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 I f.eks Azureus så kan du sette max hastighet ut og inn. Ellers så finnes programvare som f.eks Netlimiter som kan gjøre tilsvarende. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Last ned denne: http://files.online.no/spill/servers/enemy...tory/wolfet.exe Trenger ikke laste hele filen, bare se hvor stor hastighet du får. Om du får "normal" hastighet på denne (60-70 KiB/s) så er det noe i veien med bittorrent-bruken din, om du fortsatt får 2-3KiB/s så ringer du Tele2-supporten og klager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå