McIver Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Har snakket med Dell og to fått tilbud på Inspiron 9300 med forskjellige prosessorer, pc'ene er ellers helt like. Her er noe av specs'n på første tilbud: Intel Pentium M prosessor 750 1.86 GHz 1024MB RAM 256MB NVIDIA skjermkort Intel trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort Harddisk 80GB (5400rpm) AverMedia USB TV-tuner ekstern USB2.0 TV-tuner 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Integrert Bluetooth Logitech Cordless Desktop MX3100 w/ Lasermouse +++ noe småtteri! For dette må jeg betale ca 10.000,- etter skattefradrag. For 1.600,- ekstra (også etter skattefradrag) skulle jeg få samme stasen bare med Intel Pentium M prosessor 770 2.13 GHz. Jeg lurer på om denne oppgraderingen er verdt pengene? PC'n blir brukt en del til gaming, men også surfing, nedlasting, musikk og film! Hvor stor forskjell vil man merke på disse prosessorene, å er de noe særlig til å klokke opp? Lurer først og fremst på om det er verdt pengene å gå for den største prosessoren Hakke særlig mye peil på PC selv egentlig så jeg håper på at dere har noen gode tips På forhånd takk Lenke til kommentar
Stonewyck Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 McIver: Dell har bare en skikkelig maskin, og det er i6000. Slutt å fortreng sannheten. Du vet det like godt som jeg. Og Anna er min! Bare så du vet det Lenke til kommentar
ventle Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 kjøp med billigste prosessor, ta ut denne og selg/kast den/gjør hva du vil med den, så kjøper du en M725, som du pinmodder, og plutselig har du en 2,13 GHz til drøyt 1500,-... hvordan du pinmodder (veldig enkel operasjon) ser du i første innlegg i tråden "inspiron 9300 erfaringer". Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Hadde kjøpt med 2.13 GHz siden du får det såpass billig. Evt. kjøpte 1.6 GHz og kjøpe en Pentium M 7x5 og pinmod. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå