Gå til innhold

Gammalt Dimmu bedre en den nye stilen?

Anbefalte innlegg

Syntes nye dimmu stilen har blitt, hmm vet ikke hva jeg skal kalle det, litt kjedelig. Er ganske likt allt syntes jeg.

Liker mye bedre gamle stilen med klassikere som:

Allt lys er svunnet hen

Stormblåst (Live)

Glittertind

Over bleknende blåner til dommedag

Bare for å nevne noen.

Nå skal det sies at det er en del bra av det nye også som feks Tormentor of Christian souls.

Hva syntes dere der ute?

Andre vanvitti bra sanger som er til å anbefale:

Mayhem - Freezing Moon

Mayhem - Mysteriis Dom Sathanas

Satyricon - Mother North

Satyricon - Forhekset

Allt med Storm

Cradle of Filth (Spessielt Dusk and her ambrace albummet)

Omtrent allt med Windir

Noen som har noe annet bra svartmetal å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Darkthrone har mye bra, A Blaze In The Northern Sky er en av mine favoritter fra dem.

Immortals nye og 2.nyeste er utmerkede; Damned In Black og Sons Of Northern Darkness

Burzum må vel nesten kalles obligatorisk lyttemateriale.

Trelldom, Troll (soloprosjektet til Nagash/Stian - ex-Dimmu/Kovenant), Emperor (den nye er meget bra), Enslaved, Einherjer ++

Ikke-black metal som jeg varmt kan anbefale: My Dying Bride, Carcass, Morbid Angel, Arcuturus (med Hellhammer), Red Harvest.

Lenke til kommentar

Jeg har ei Burzum-plate "Det som engang var" som er noe med det mest trasige vokalprestasjonen noensinne. Vi pleier å sette den på bare på kødd når jeg har fest og le rått hver gang han hveser ut de stakkarslige skrikene sine. Just face it. Varg er en forbanna psycho som fortjener å være der han er.

Han greide ikke å skille mellom rollespill og real world og mente til slutt han hadde rett til å drepe hvemsomhelst som truet hans posisjon.

Burzum er og blir en skamplett for norsk metal.

Greit å si "know your roots" men jeg anser ikke varg som røtter til noenting. Han spilte bass i Mayhem før han flippa, som er en av de virkelige pionerene.

Ellers digger jeg stort sett alt innen black metal.

Ang. Dimmu, ja jeg mener de har tapt seg siden de første platene som Stormblåst. Den nye plata var veldig bra, men også mere tja..glam black metal?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-28 16:49, Bitex skrev:

Jeg har ei Burzum-plate "Det som engang var" som er noe med det mest trasige vokalprestasjonen noensinne. Vi pleier å sette den på bare på kødd når jeg har fest og le rått hver gang han hveser ut de stakkarslige skrikene sine.

Du må være stolt.

Quote:

Just face it. Varg er en forbanna psycho som fortjener å være der han er.

Kjenner du ham personlig?

Quote:

Han greide ikke å skille mellom rollespill og real world og mente til slutt han hadde rett til å drepe hvemsomhelst som truet hans posisjon.

Hva har det med musikken hans å gjøre?

Quote:

Burzum er og blir en skamplett for norsk metal.

Det er en heldrøy påstand. Jeg har ingen sterke følelser for Vikernes, men han fikk plassert Norge på kartet så det sang etter.

Kirkebrannene og mordet fikk store oppslag i ethvert respektabelt medium, og musikken hans ble heller ikke akkurat sidesatt.

Quote:

Greit å si "know your roots" men jeg anser ikke varg som røtter til noenting.

Deg om det.

Quote:

Ellers digger jeg stort sett alt innen black metal.

Ang. Dimmu, ja jeg mener de har tapt seg siden de første platene som Stormblåst. Den nye plata var veldig bra, men også mere tja..glam black metal?

Dimmu har en veldig spesiell og distinkt lyd. Synes egentlig de ikke har forandret seg noe særlig. Infernokonserten var meget bra, forresten.

Lenke til kommentar

Mayhem: kan ikke spella.

Satyricon: trenger fremdeles metronom

Cradle of filth: stort!

Siste Dimmu Borgir er jækla bra. Og det går tilogmed

an å spella skiva på andre høyttalere enn

Cervin Vega. :wink:

Kanskje ikke svartmetall, men...

BoltThrower: WarMaster

Entombed: Clandestine og Left hand path

Gamle skiver som holder seg _veldig_ godt.

Lenke til kommentar

Må si meg enig i at burzum er ganske triste greier. Cof sime lyrics er noe av det meste tåpelige jeg har hørt, men nå er ikke jeg verdens største bm fan heller da..

Ellers så bør jo kanskje borknagar (spesielt med de siste albumene syns jeg) og emperor (Anthems albumet er veldig bra) også nevnes i denne threaden.

Lenke til kommentar

Mye rart man finner på HW.no forumet, men greit nok :smile: Jeg synes EDT er den beste dimmu skiva...selv om gamle klassikere som Alt Lys er Svunnet Hen og Raabjorn Speiler Draugheimens Skodde er vanvittig bra. SPD har også sine lyspunkt...spesielt liker jeg The Insight And The Catharsis...den er nydelig :smile:

PEM er en grusebra skive, selv om det ikke er HELT black metal...men jeg liker den nye stilen. Nicholas Barker fra CoF på trommer...aaah...og den klare vokalen til Simen Hæstnes...ikke tvil om at de rent teknisk er MYE bedre enn de var på Stormblåst tiden. Jeg synes fortsatt de kan sitt :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...