Gå til innhold

Nytt bra tv-kort m/fjernkontroll

Anbefalte innlegg

Blacki Skrevet 11/07/2005 : 13:20

QUOTE (pcp160 @ 10/07/2005 : 09:35)

Men har en negativ tilbakemelding på pwr150, og det er text-tv. Jeg har aldri fått det til og virke, og det er det veeeldig mange andre som også sliter med. Så langt har jeg ikke sett noen som har fisket dette, så i praksis er det et kort uten text-tv 

text-tv funker som bare det på mitt PVR150... 

Ok, jeg skal ikke si at alle opplever dette, men jeg vet at mange gjør det. Jeg har forsøkt ganske mye for og finne ut av det, og dermed kommet i kontakt med mange med samme problem på diverse forum.

Problemet er da som MicrolaXx

forklarer i første post her; Innlegg

Typisk brukerfeil slik jeg ser det... Men seff, mulig det kan være feil ved tidligere verisjoner av PVR150. Har PVR150 og har en bror og en kamerat som har det samme (vi bestilte korte i sammen i mars). Alle disse funker helt fint med text osv.

Uannsett hvilke kort man velger, så velg et med egen "grafikk" brikke. Slik at ikke cpu blir belastet i noe stor grad. Dette var det jeg merket først etter at jeg byttet fra tvkort uten slik til PVR150. Greit å kunne jobbe litt med andre ting på pcen uten at alt starter å hakke..

Skal ikke påstå at PVR150 er det beste som finnes (i sin prisklasse, rundt 900kr), men de fleset som jeg har hørt om er rimlig godt fornøyd med dette korte. Synes også det er bra og gjøre opptak med..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal ikke påstå at PVR150 er det beste som finnes (i sin prisklasse, rundt 900kr), men de fleset som jeg har hørt om er rimlig godt fornøyd med dette korte. Synes også det er bra og gjøre opptak med..

Ja, som jeg sa i mitt føste innlegg er jeg overall veldig fornøyd med dette kortet, det er uten tvil det beste tv kortet jeg har hatt.

Men har som sagt visse problemer med text-tv. Og om det er brukerfeil kan jeg verken bekrefte eller avkrefte, men det skulle jo bare være og innstallere drivere, og trykke på knappen. Og om man googler på den dll filen den ikke finner/kan bruke, ser man at det er veldig mange som har dette problemet..

Men for all del, det kan godt være brukerfeil, det kan være feil på kortet, eller hva vet jeg. Jeg forteller bare min erfaring med dette kortet, på godt og vondt.

(Mitt er forøvrig nyere enn ditt, så det er ikke fordi det er gammelt)

Jeg har nå sendt spørmålet til Hauppage, så denne diskusjonen trenger ikke fortsette i denne tråden

Lenke til kommentar
wiak Skrevet 11/07/2005 : 11:52

QUOTE (Scortech @ 10/07/2005 : 02:55)

Kvaliteten på de bilden var rett og slett jævli. Da er det mye bedre bildetkvalitet på mitt Pinnacle PCtv Pro kort  

kortet ditt er jo 3 år gammelt omtrent og har hat over 100 driver oppdateringer

og 550pro har bare hat noen siden den kom ut på markedet i år, og screenshots sier egentlig lite om selve kvalitteten  hihi

He he, jobber du for ATI eller wiak? Hvis scrennshots ikke sier noe, la vær og legge de ut. Og at 550Pro er så nytt at driverene ikke er bra enda, er jo et merkelig argument. Enten så ER det bra, eller så er det IKKE bra. Om det kan bli bra i fremtiden er ikke så veldig interessant syns jeg.

Ikke missforstå, jeg tror så gjerne 550Pro er et bra kort, men for å være helt ærlig blir i alle fall jeg mer skeptisk enn betrygget når folk er fanatisk tilhenger av et eller annet.

Du har liksom prøvd ALLE tv software som finnes, siden du vet ALLE er dritt osv.

Si i alle fall en negativ ting om 550Pro, så er det mulig jeg tar dine råd mer allvorlig :)

hehe en negative ting med 550pro er jo at den ikke enda har støtte i driveren for AC3 koding ;) det er bygd inn i 550pro menemen :love:

en ting til at filtene ekke helt finpuset enda ;)

Lenke til kommentar
Hauppauge WINTV PVR150

Pris: 837,-

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=23652

Sapphire Theatrix Theatre 550 Pro (har alt til og med 3d comb filter og 16 mb minne)

Pris: 642,-

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=25678

Da ville jeg satset på Theatrix siden den er nyere og kanskje mer fremtidsrettet. Den er jo veldig billig i forhold til hva man får av HW. Dårlig SW men det er det stort sett alltid i bundle. Hent det beste selv fra nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...