Gå til innhold

7800 GTX VS Sapphire X850XT PE fra Netshop

Anbefalte innlegg

Som sikker noen fikk med seg tidligere så hadde jeg planer om å teste disse to kortene mot hverandre, men så trakk Komplett seg plutselig.

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=436213

Men nå har Netshop tatt opp saken og sendte meg et

POV GeFORCE 7800 GTX 256MB PCIe Retail til test og jeg vil da prøve dette ut mot mitt Sapphire X 850 XT PE kort .

Regner med å ha kortet på onsdag eller torsdag neste uke.

Tar gjerne imot tilbakemeldinger her om det er spes ting noen ønsker skal testes, så får jeg se hva jeg får til .

Iallefall en STOR takk til Netshop.no som fikset denne saken :-)

http://www.pointofview-online.com/products/7800gtx-pcie.php

gf7800gtx.gif

Edit: Bytta til riktig bilde.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ha

varmeproduksjon på kortene

hvor mye strøm de trekker

Støynivå på kortene

Deretter kan du måle systemtempratur med de ulike kortene, og om de påvirker ram og cpu

Så kan du ta de standar ytelsestestene som 3dmark05, 03, 01 osv.

Litt timedemo i DOOM 3, og andre spill ;)

Så vil jeg ha genrelt uttalelse om ps3 og hvordan de ulike kortene behandler bilde, film og spill.

Kan jeg ønske mer?

Lenke til kommentar

Dette hørets bra ut, hadde tenkt på å kjøpe det POV korte, men siden du skal teste det så venter jeg :)

Får håpe at du får noen gode score's!

Men det er jo mest i de alle nyeste spillene dette korte drar fra da....

må si at 7800GTX har veldig bra ytelse... i oppløsning på over 1920x1280 og oppover...

sjekk her fra Anandtech.. sin GPU analyse!

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2466

((btw: Sapphire X850XT PE til salgs)) pris 3900kr

Lenke til kommentar

Sitter nå med ny maskin ved siden av min "gamle" 3500+/X800XTPE/2gig memory. Det nyet dyret har AMD3700+, 2 gig memory og 2xXFX 7800GTX i SLI :love:

Skal få testet dyret i 1600x1200 i BF2 over helga :). Jeg er en hw noob så oc blir det ikke noe av men eg gler meg :D

Edit: Bra av nethsop ja, som jeg forøvrig selv bare har bra erfaringer med :)

Endret av kasol
Lenke til kommentar
Enorm bra av netshop, ikke fullt så bare av en milliardbedrift som komplett.no. Gleder meg til å se resultater. Pass på å ta noen bra bilder. Regner med at dette kommer med i Guiden til Herr Dahle.

Jepp,svært bra at de låner ut kortet .

Når det så gjelder testen så vil vel neppe den tilføre noe særlig nytt i forhold til andre tester, men min tanke er at når jeg får låne kortet kan jeg teste det på min maskin og sammenholde det med mitt andre kort, samtidig kan jeg teste ut ting som jeg selv eller andre brukere lurer på ang dette kortet og man kan diskutere dette direkte her på forumet og eventuelt teste fortløpende med andre innstillinger om noen har slike ønsker.

Dette er det jeg ser som en stor fordel,nemmelig å sitte med kortet og kunne ha en kommunikasjon mellom tester og andre brukere isteden for kun å få en ferdig test i fanget med en ferdig konklusjon der det nesten er umulig å få mere kontakt med den som har testet det i ettertid .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

XFX kortet støyer betydelig mindre enn mitt gamle X850XT PE fra Sapphire, men er nok noe varmere.

Hvis man kikker på dette bildet, så ser man metallisten på siden av kortet. Dette er en nydelig detalj samtidig som at den hjelper til med varmeopptaket fra kjølingen på kortet. Jeg kan ikke komme på å ha sett noe lignende tidligere.

Med X2 4200+, 2GB minne og XFX kortet kjører jeg 1280x1024 i WoW med alt på maks. (Også AA og AF). Gir en betraktelig bedre ytelse enn ATi kortet. :) (7900ish på 3DMark 05.)

Nå måtte jeg imidlertid selge ATi kortet før jeg fikk XFXen i hus, så det ble dårlig med sammenligning på meg. Skal bli fint å se noen tall på den forskjellen jeg ser på systemet mitt. :)

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...