Arve28 Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Sjekker egenskaper for C disk. Viser 14gb som er brukt. Merker alle filene på C og de viser 7.8GB. Hvor er resten? Får jeg ikke med alle skulte filer når jeg merker C? Trodde jeg hadde alle filer IKKE skjulte. Lenke til kommentar
roac Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Sjekker egenskaper for C disk. Viser 14gb som er brukt. Merker alle filene på C og de viser 7.8GB. Hvor er resten? Får jeg ikke med alle skulte filer når jeg merker C?Trodde jeg hadde alle filer IKKE skjulte. To steder filer kan "gjemme seg": Søpplebøtta og Restore points Sistnevnte kan slås av (noe jeg ikke anbefaler for systemdisk). Alle restorepoints bortsett fra siste kan slettes på følgende måte: - Properties på den aktuelle partisjonen - Disk Cleanup - More Options - Clean Up under System Restore Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Du får heller ikke med deg swap-fila og hibernate-fila når du velger "alle filer" og sjekker størrelsen på disse. Disse er jo betydelig store, men ikke flere GB som du sier du mangler... Lenke til kommentar
roac Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Du får heller ikke med deg swap-fila og hibernate-fila når du velger "alle filer" og sjekker størrelsen på disse. Disse er jo betydelig store, men ikke flere GB som du sier du mangler... Øh, altså... Hvis jeg gjør det så er vel de to til sammen 5 GB. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Har du Norton, så må du fra tid til annen høyreklikke på søppelkassen og velge "empty norton protected files", den tullete ekstrasøppelbøtten. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Har Norton og høyreklikke på søppelkassen og velge "empty norton protected files" hver gang jeg sletter noe. Fikk også fjernet 2GB med restore point. Enda så tror jeg det mangler flere GB. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Har du prøvd med Crap Cleaner? Den fjerner det meste av unødvendige og mildertidige filer. Anbefales! Har du installert SP2 via MS Update, så ligger det også en god del filer som "backup" i Windows-mappa. For tips om hvordan du sletter disse, les punkt 11 i denne tråden. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Kan jo ha noe å si det med Cluster Size da.. Hvis du har en haug med små-filer, eller har formatert hdd'n med stor cluster.. Det, eller en blanding.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå