MadRos Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Hey, skal kjøpe nye felger men er usikker på hor store jeg skal ha, originalt har jeg ca (husker ikke helt) 180/60(eller 70)/ R14 Hvor store ville dere anbefale? har forrsten Vento Cl Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Du kan jo fortelle hvilken bil du har. Standard dimensjon på dekk og felg. Og hvilken størrelse du vil ha. Har du senket bilen ller noe slikt? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 16 eller 17" tror jeg blir mer enn nok. kan se for meg at 18" blir alt for stort... Bredden er vel i grunnen bare begrenset av hvor stor hjulbue du har, du har ikke lov til å ha hjulet uttafor hjulbuen. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 16 eller 17" tror jeg blir mer enn nok. kan se for meg at 18" blir alt for stort... Bredden er vel i grunnen bare begrenset av hvor stor hjulbue du har, du har ikke lov til å ha hjulet uttafor hjulbuen. Du tar litt feil der... Skal man gjøre det lovlig så kan man ha maks 5% mer eller mindre i rulleomkrets. Dekket skal ikke være mer en 7.5mm i bredde i forhold til org dim (mener jeg). Og dekket skal ikke gå utenfor hjulbuen. Maks avvik på innpress er 7.5mm Onkel politi er ikke så nøye på innpresset så lenge felgen ikke går utenfor hjulbuen, men de kan finn på å sjekke det ved kontroll... Lenke til kommentar
trra Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Jeg har 205\45-16 på Golf3, det er ikke noe problem med subbing osv selv med 30-40mm senking. 17 går også, 205\40-17 burde passe. Eller så kan du jo fleske til med 18toms i 215\35-18, men vet ikke hvordan det blir med subbing osv på senka bil med den dimmen. Ingen av disse dimensjonene er særlig behagelig å kjøre på, men hvem bryr seg om det Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Sorry har vært borte for lenge, men Her er mer fakta: bilen er : VW Vento CL konge bil(skal lakkere hele bilen i verksted, overaskende kostet det bare 4000 kr) Standart Dekk dimansjonal : 180/60 R 14 Så jeg trenger nye felger til den, Har noen erfaring om hvor stor og hva slags merke som passer godt (og ser bra ut) på slike biler som Vento? Kom med annbefalinger, Og hold dere innenfor 1000 kr per Felg. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Jeg liker de her fra Interdekk. 15" - 823 kr pr. felg: 16" - 985 kr pr. felg: 16" - 999 kr pr. felg: Endret 16. juli 2005 av walter_melon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå