Ultrag Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Hadde ikke jeg lest denne tråden først hadde jeg trodd at det kabinettet ikke fantes med vindu... Hvis du ikke sjekker produktsiden hos produsenten, klart det, da regner man med at det ikke er vindu. Men jeg sjekker alltid hos produsenten, da de fleste nettbutikker i Norge ikke dobbeltsjekker det de skriver om varen og det fort kan komme få skrivefeil, er det sjekt å dobbeltsjekke hos produsenten. Har tidligere opplevd å bestille et kabinett som etter beskrivelse og bilde er hvitt og blått, men som ble levert svart. Sjekket varenummer, og hos produsenten var det riktig utgave jeg fikk, men beskrivelsen hos nettbutikken var ikke helt korrekt. Jaja. Endret 8. juli 2005 av Ultrag Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Siden verken bildet, Microplex' info eller produsentens produktside sier ett eneste ord om at det finnes en variant uten vindu, er det naturlig å anta at det er vindu på kabinettet man kjøper fra Microplex. Det der er jeg veldig uenig i... Begge nettsidene har bilder som ikke viser noenting om vindu. CM sin nettside viser jo helt klart bilde som viser at den finnes i en versjon UTEN vindu. Med andre ord, at den IKKE har vindu bør være "standardoppfattelsen" siden det er dette som er demonstrert på nettsiden. Jeg mener et bilde som viser ikke-vindu og teksten "Note: Windowed side panel will not be sold separately" veier tyngre enn "-Exclusive Side Panels - Translucent acrylic side windows let you display the power of your proud piece of art." (som forsåvidt ikke må bety at dette følger med). Dette er jo faktisk eneste på produktsiden som i det hele tatt hinter om at det finnes vindu til den (FAQ'en kan ikke sies å være på "produktsiden", og heller ikke forventes å bli lest). Og det jeg mener med at vindu er "ekstraordinært" er rent generelt for kabinetter - ikke om akkurat den modellen finnes med eller uten vindu. Finnes det produktbeskrivelser av kabinetter som har vindu hvor dette IKKE er spesifisert? Jeg vil tro at absolutt alle kabinetter som har vindu, presiserer dette nøye. At det ikke står noe presist om vindu bør derfor være en indikasjon på at den ikke har vindu (her holder det egentlig å bruke microplex som kilde). Uansett, hele dette problemet er det Coolermaster som har skapt, og Microplex er litt skyldig de også (de burde undersøkt) Endret 8. juli 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
frodeaa Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Produsentens produktside sier at kabinettet har vindu, det står ingenting der om at det finnes en variant uten, noe som forøvrig er dårlig fra Cooler Master sin side. Å kreve at folk klikker seg inn på en FAQ for å finne ut av dette er helt latterlig, slik info bør absolutt gå klart frem i produktinfoen og ikke under en link for ofte stilte spørsmål. Dette blir det samme som å skjule viktig produktinformasjon. Må si jeg er litt uenig med deg her... Det blir som tidligere sagt, trådstarter leser og ser bare hva han har lyst til og se. Ta en titt på Cooler Master sine sider om CAV-T01 serien en gang til. Ja serien... For det er nettopp det det er. The \"Cavalier\" is CoolerMaster\'s brand new state-of-the-art chassis series. Series. Akkurat der. Toppen av siden. Series impliserer mer en 1 type. La oss kikke litt lenger nede: Windowed side panel will not be sold separately Hvorfor skulle de selge paneler med vinduer separat dersom det allerede har vindu på alle kabinetter? Ja men de selger ikke de separat sier du. Korrekt... Men hvorfor i alle dager skulle de gidde of si ifra om at de ikke selger paneler separat dersom det ikke finnes en modell uten vindu? Legger også merke til at han leste 4-5 tester før han kjøpte kabinettet (iallefall sånn jeg forstod slik han forklarte det) der en av de testede kabinettene ikke hadde vindu. Ergo han var fullstendig klar over at de fantes uten vindu. Nok til og vente på mail fra Microplex spør du meg. I tillegg må jeg få legge til at dersom han leste den samme testen som jeg leste (link fra Cooler Master sine egne sider) så står det "De fleste kabinett selges med vindu", ikke alle. Men jeg må få lov til og si at kanskje det sterkeste poenget til at han burde skjønt at det er flere kabinetter en bare den med vindu (bortsett fra den testen hvor det står at det er 8 versjoner av det) er selve bildet på Cooler Master sine hjemmesider. En pen fancy Flash animasjon hvor man kan se hvordan kabinettet ser ut i sølv og i svart. Med en ganske så stor detalj... Null vindu. Jepp! En flott utsikt av venstre siden på kabinettet der hvor et vindu hadde tatt seg meget godt ut! Men dog, intet vindu på bildet. Ja, Cooler Master burde kanskje sagt at vindu er "ekstra utstyr" men det er plenty andre reklamer der ute som reklamerer med at ditt og datt kommer med den og den dingsen og egentlig så er det ekstra utstyr. Hadde trådstarter kanskje vært litt mer høflig og litt mindre kjeftende, så hadde jeg kanskje vist sympati. Men når det første han gjør er å sende mail til Microplex og kreve et nytt kabinett med vindu på en frekk og meget uforskammet måte, for deretter og brøyte inn her og prøve å sverte Microplex for noe som er ingen andre en hans egen feil... Sorry, da ligger ikke sympati naturlig for meg. Makan til frekkhet og uforskammenhet har jeg ikke sett på lenge. Forøvrig finner jeg det også latterlig hvordan trådstarter har gått fra "Dere er noen hengehuer og tar feil! Jeg krever nytt kabinett med en gang!" til "Dere får meg ikke til å si at jeg tar feil, jeg mener Microplex er villedende" til nå og være "Vel, klart det er jo mest Cooler Master sin feil". Hva blir det neste? Skal jeg bli nødt til og kjøpe et nytt til deg, fordi jeg ikke fortalte at det var uten vindu? Hvis du ikke sjekker produktsiden hos produsenten, klart det, da regner man med at det ikke er vindu. Men jeg sjekker alltid hos produsenten, da de fleste nettbutikker i Norge ikke dobbeltsjekker det de skriver om varen og det fort kan komme få skrivefeil, er det sjekt å dobbeltsjekke hos produsenten. Så det at Microplex ikke skrev noe om et vindu, og at det ikke var bilde av vinduet på Cooler Master sin hjemme side (derimot et bilde uten vindu) syntes du var så ubetydlig at du bestemte deg for å bestille før du mottok svar på Microplex om at det faktisk ikke var et vindu? Edit: Liker ikke dobbeltpost... Uansett, hele dette problemet er det Coolermaster som har skapt, og Microplex er litt skyldig de også (de burde undersøkt) Nja, jeg mener det er trådstarter som har skapt problemet. Han har ikke har gjort leksa si... Det er flere ting som taler imot vindu, en det er ting som taler for vindu. Faktisk mange flere. Når han da er i tvil, hvorfor i alle dager bestiller han det spontant uten og vente på svar fra Microplex? Ang. Microplex, hvorfor burde de sjekka det bedre..? De har et kabinett på lager... Tar en titt på det "ok, ingen vindu da skriver vi ikke det på". Burde de merke alle kabinetter de selger med eller uten vindu i beskrivelse? Jeg syns det er urimelig og gi Microplex noen som helst skyld i dette. Endret 8. juli 2005 av frodeaa Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) "Series. Akkurat der. Toppen av siden. Series impliserer mer en 1 type. La oss kikke litt lenger nede:" Det finnes 4 Cavaliers. 2 av de er desktop-versjoner, mens to er tower-versjoner. Av tower-versjonene selges en med slik VU-meter (det som ser ut som et speedometer, og et uten.) Cavalier 1, 2, 3 og 4, hvor jeg har bestilt 1. "Hvorfor skulle de selge paneler med vinduer separat dersom det allerede har vindu på alle kabinetter? Ja men de selger ikke de separat sier du. Korrekt... Men hvorfor i alle dager skulle de gidde of si ifra om at de ikke selger paneler separat dersom det ikke finnes en modell uten vindu?" Godt spørsmål, men de selger sidepanel med vindu til andre kabinetter som også leveres som standard med vindu. Snodig, ja. Endret 8. juli 2005 av Ultrag Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) "Ang. Microplex, hvorfor burde de sjekka det bedre..? De har et kabinett på lager... Tar en titt på det "ok, ingen vindu da skriver vi ikke det på". Burde de merke alle kabinetter de selger med eller uten vindu i beskrivelse? Jeg syns det er urimelig og gi Microplex noen som helst skyld i dette." Hvis det hos produsenten, som de linker til, står at det er med vindu, ja da bør de skrive at vinduet ikke følger med. Addon: Du overdriver ikke litt, kamerat? "Dere er noen hengehuer og tar feil! Jeg krever nytt kabinett med en gang!" Har vel aldri uttalt noe som er i samme baner som det engang, og har ikke krevd noe som helst, bare "forventet og håpet" at de skal fikse mangelen. Det ser jeg som en vesentlig forskjell. Prøv for øvrig å ikke gjøre dette til en personlig kamp, har ikke lyst på noen fiender. Er bare fremdeles ganske sur i går da jeg måtte betale 1249 kroner for et kabinett som ikke hadde noe vindu. Men er jevnt over fornøyd allikevel, skal prøve å se om Cooler Master kan gjøre et unntak og selge et sidevindu til meg. Regner ikke med noe, men kanskje de er litt sympatiske siden VU-meteret mitt er defekt. Endret 8. juli 2005 av Ultrag Lenke til kommentar
frodeaa Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 "Series. Akkurat der. Toppen av siden. Series impliserer mer en 1 type. La oss kikke litt lenger nede:" Det finnes 4 Cavaliers. 2 av de er desktop-versjoner, mens to er tower-versjoner. Av tower-versjonene selges en med slik VU-meter (det som ser ut som et speedometer, og et uten.) Cavalier 1, 2, 3 og 4, hvor jeg har bestilt 1. Jepp. Du har bestilt en Cavalier 1, og det er nøyaktig det du har fått. Cavalier 1 CAV-T01 Cavalier 2 CAV-T02 Cavalier 3 CAV-T03 Cavalier 4 CAV-T04 En, to, tre og fire. Samt de to modellene CAV-T01-WWA og CAV-T03-WWA som er vindu modellene til henholdsvis Cavalier 1 og Cavalier 3. Varenummeret til Cavalier 1 hos Microplex? Jepp, du gjetta riktig... CAVT01. Ingen WWA, ingen vindu. Du har bestilt en stykk Cavalier 1 CAV-T01, og det er akkurat det du har fått. Verken mer, eller mindre. "Hvorfor skulle de selge paneler med vinduer separat dersom det allerede har vindu på alle kabinetter? Ja men de selger ikke de separat sier du. Korrekt... Men hvorfor i alle dager skulle de gidde of si ifra om at de ikke selger paneler separat dersom det ikke finnes en modell uten vindu?" Godt spørsmål, men de selger sidepanel med vindu til andre kabinetter som også leveres som standard med vindu. Snodig, ja. Veldig snodig... Men ikke snodig nok til og tenke seg om to ganger..? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Det står også(på Cm sine sider) at Cavalier leveres med PSU... Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Du mener jeg burde ha sjekket varenummeret for å være sikker på at microplex sendte meg til riktig produktside? Jeg aner ikke engang hvor du fant ut hva som er varenummeret til vindu-utgaven. Alt du står og påstår er utrolig lett å si ettertid. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Setningen "Note: Windowed side panel will not be sold separately" betyr bare at du ikke kan kjøpe vinduet utenom. Hvorfor Cooler Master har skrevet dette kan man tolke på flere måter. Grunnen til at de skriver det kunne f.eks. vært at sidedøren passer til et annen kabinett fra Cooler Master, i en helt annen serie for den saks skyld - det betyr ikke automatisk at dette kabinettet finnes i to utgaver. Men det kan jo hende jeg tolker dette litt snålt for alt jeg vet. Det med ordet "series" ble forklart av en annen bruker her, så det gidder jeg ikke kommentere (hadde tenkt å gjøre det vel og merke). frodeaa: Hvor fant du varenummeret som slutter på WWA? Edit: Omformulerte litt Endret 8. juli 2005 av Juke Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Det står også(på Cm sine sider) at Cavalier leveres med PSU... Vet det, men microplex har skrevet at den leveres uten strømforsyning, så den er grei. Hadde de skrevet det samme om vinduet, ville dette emnet i stedet vært en hyllest til mitt nye kabinett. Lenke til kommentar
frodeaa Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 "Ang. Microplex, hvorfor burde de sjekka det bedre..? De har et kabinett på lager... Tar en titt på det "ok, ingen vindu da skriver vi ikke det på". Burde de merke alle kabinetter de selger med eller uten vindu i beskrivelse? Jeg syns det er urimelig og gi Microplex noen som helst skyld i dette." Hvis det hos produsenten, som de linker til, står at det er med vindu, ja da bør de skrive at vinduet ikke følger med. Addon: Du overdriver ikke litt, kamerat? "Dere er noen hengehuer og tar feil! Jeg krever nytt kabinett med en gang!" Har vel aldri uttalt noe som er i samme baner som det engang, og har ikke krevd noe som helst, bare "forventet og håpet" at de skal fikse mangelen. Det ser jeg som en vesentlig forskjell. Prøv for øvrig å ikke gjøre dette til en personlig kamp, har ikke lyst på noen fiender. Er bare fremdeles ganske sur i går da jeg måtte betale 1249 kroner for et kabinett som ikke hadde noe vindu. Men er jevnt over fornøyd allikevel, skal prøve å se om Cooler Master kan gjøre et unntak og selge et sidevindu til meg. Regner ikke med noe, men kanskje de er litt sympatiske siden VU-meteret mitt er defekt. Eh, unnskyld meg men jeg mener ettertrykkelig å huske at du skrev "Dere har brutt markedsføringsloven og jeg krever et sidepanel med vindu". Så klart har du fjerna historikken, men det er ikke verre en at jeg tar meg en tur på jobb i morra og kopierer loggen fra IE. Og nei jeg mener fremdeles at Microplex ikke trenger og skrive det. Der er intet vindu på bildet hos produsent. I tillegg er det nok av hint om at det ikke er vindu med på CAV-T01, i tillegg til at det ett lite klikk unna står "selges med og uten vindu". Sorry... Ikke gjort hjemmeleksa di, ikke Microplex sin feil. Du mener jeg burde ha sjekket varenummeret for å være sikker på at microplex sendte meg til riktig produktside? Jeg aner ikke engang hvor du fant ut hva som er varenummeret til vindu-utgaven. Alt du står og påstår er utrolig lett å si ettertid. Nei ikke nødvendigvis. Jeg sier bare at du har fått akkurat det du har bestilt. Noe du flere ganger (blandt annet ovenfor Microplex) sier du ikke har fått. Jeg tenkte bare at jeg kunne slå det fast en gang for alle siden det virker som om du ikke helt har lyst til og innse det. frodeaa: Hvor fant du varenummeret som slutter på WWA? Google http://www.dealtime.com/xPO-Cooler_Master_..._CAV_T01_WWA_RT Lenke til kommentar
Juke Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) frodeaa: Håper ikke du mener at man skal kunne forvente at kundene søker rundt på google for å se om produktinfoen fra Cooler Master stemmer? Det er jo i såfall enda verre enn å forvente at kundene leser gjennom FAQ'en. Endret 8. juli 2005 av Juke Lenke til kommentar
frodeaa Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Haha! Nei definitivt ikke... Det var mer ment som et argument for at han faktisk har fått det han har betalt for. Hele tråden startet jo med at han var misfornøyd fordi han mente han ikke hadde fått det han hadde betalt for. Det var gjerne litt på sidelinja, men dog ligevel interesant synes jeg... Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Har aldri krevd noe som helst, kamerat. "Dette finner jeg som et klart lovbrudd der man ikke får det man betaler for, og jeg forventer og håper at det er mulig at dere kan skaffe meg dette vinduet kostnadsfritt " Er enig med dere at jeg ikke nøvendigvis tjente på å ordlegge meg slik, men var forbauset og skuffet og kanskje skrev litt for fort før jeg sendte avgårde. Men gjort er gjort. ¨ Det virker ikke som du har så lyst til å innrømme feil selv. Ja, jeg skal innrømme at du har feil på noen punkter, der i blant at jeg burde sjekket bedre og sendt av gårde en mail først, men på andre områder argumenterer du så utrolig snodig at det lukter på lang vei. La oss gjøre det så enkelt som mulig: Selger oppgir at de selger Cooler Master Cavalier 1 og ikke noen billigutgave. Hos Cooler Master.com, som Microplex linker direkte til, står det at dette er et kabinett med vindu. Dette bør være nok til å gå ut i fra at de selger samme utgave som de linker til.Å hevde at jeg burde lest FAQen først, eller googlet navnet, synes jeg er litt snodig... Greit: Jeg har fått alt jeg betalte for, men ikke det jeg forventet at jeg skulle få. Endret 8. juli 2005 av Ultrag Lenke til kommentar
frodeaa Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Har aldri krevd noe som helst, kamerat. "Dette finner jeg som et klart lovbrudd der man ikke får det man betaler for, og jeg forventer og håper at det er mulig at dere kan skaffe meg dette vinduet kostnadsfritt " Er enig med dere at jeg ikke nøvendigvis tjente på å ordlegge meg slik, men var forbauset og skuffet og kanskje skrev litt for fort før jeg sendte avgårde. Men gjort er gjort. ¨ Det virker ikke som du har så lyst til å innrømme feil selv. Ja, jeg skal innrømme at du har feil på noen punkter, der i blant at jeg burde sjekket bedre og sendt av gårde en mail først, men på andre områder argumenterer du så utrolig snodig at det lukter på lang vei. La oss gjøre det så enkelt som mulig: Selger oppgir at de selger Cooler Master Cavalier 1 og ikke noen billigutgave. Hos Cooler Master.com, som Microplex linker direkte til, står det at dette er et kabinett med vindu. Dette bør være nok til å gå ut i fra at de selger samme utgave som de linker til.Å hevde at jeg burde lest FAQen først, eller googlet navnet, synes jeg er litt snodig... Jeg syns det er snodig hvordan du fortsetter og peke på den ene tingen som tilsier at kabinettet burde ha vindu, mens du fortsetter og ignorere alle de tingene som tilsier at det ikke burde ha det. Som det pene bildet på Cooler Master sine websider der kabinetter er utfoldet i all sin prakt uten vindu. Kanskje du burde bli politiker? Du er jo himla flink til og spasere rundt grøten. Jeg hevder ikke at du leser hverken FAQ eller Googler, men jeg syns at vi burde kunne forlange såpass mye at du åpner øya og titter på kabinettet som du har tenkt og brenne av nesten 1300 kroner på. Ser du et vindu? Nope... Burde du kanskje sjekke litt bedre før du sender bestilling? Mja, min sunne fornuft tilsier at det kunne vært lurt... Jeg syns det lukter noe her også, men mer i den retning av "faen jeg dreit på draget, det er alle andres feil ikke min". Edit: Så dersom du ser et tilbud i avisen der det står "Dell Inspiron XPS Gen 2 til 1000 kr" så forventer du og få denne selv om det er en skrivefeil? Endret 8. juli 2005 av frodeaa Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Det står også(på Cm sine sider) at Cavalier leveres med PSU... Vet det, men microplex har skrevet at den leveres uten strømforsyning, så den er grei. Hadde de skrevet det samme om vinduet, ville dette emnet i stedet vært en hyllest til mitt nye kabinett. 100% enig her. Også enig i alt Snekker'n har skrevet i denne tråden, og da spesielt det om at web-shopper generelt bør skjerpe merkingen sin, og Microplex spesielt i dette tilfellet. Er veldig uenig i alle som har slengt "dritt" om trådstarter, da jeg syns han har hatt en særdeles vennlig tone i hele denne diskusjonen. (Har ikke sett de opprinnelige e-postene. Fikk inntrykk av at tonen var litt krassere da. Det skjer helt naturlig når man får noe som ikke lever opp til forventningene, derfor bør man alltid telle til 100 før man kontakter noen etter en "uheldig" leveranse. Evt. sur tone i opprinnelige e-poster får tilskrives frustrasjons-kvoten) Tror løsningen blir følgende: 1) Håpe Microplex merker produktene bedre i fremtiden 2) Håpe CoolerMaster snart leverer sidedør med vindu (alternativt bruke angreretten, men det har du sagt du ikke gidder (forstår deg godt).) Uansett, bra du er fornøyd med kabinettet på alle andre måter!! Lenke til kommentar
2ern Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Mulig jeg ikke har fått med meg noe nå, men frodeaa? Representerer du Microplex? Lenke til kommentar
frodeaa Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Niks. Jeg handler stort sett utelukkende på Komplett Men jeg ble saftig provosert av email historikken, i favør av Microplex. Hadde jeg måttet sitte på support og mottatt slikt no hadde jeg blitt gal i hodet. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Har aldri krevd noe som helst, kamerat. "Dette finner jeg som et klart lovbrudd der man ikke får det man betaler for, og jeg forventer og håper at det er mulig at dere kan skaffe meg dette vinduet kostnadsfritt " Er enig med dere at jeg ikke nøvendigvis tjente på å ordlegge meg slik, men var forbauset og skuffet og kanskje skrev litt for fort før jeg sendte avgårde. Men gjort er gjort. Mulig du ikke tenkte over at du krevde det når du skrev eposten, når du var frustert. Men en setning som inneholder ordene: "klart lovbrudd", "forventer" og "kostnadsfritt" tolkes i mange mening som krav. Og setter motparten på bakbeina. Cluet i fremtiden, om du kommer i lignende situasjoner, er å forsøke å få laget en vinn-vinn situasjon for begge parter. Tror du hadde med en smartere ordlegging kunne ha klart å lokke Microplex til å sende deg et sidevindu (om det hadde vært lagervare ) til kostpris eller kostnadsfritt. Vel og merke om du kan å bruke gulrot og pisk teknikkene mot leverandører. Kan være billigere å sende et sidepanel enn å motta et produkt på angrefristen, spesielt om en kan lokke med mer fremtidige kjøp i samme omgang. Og siden Microplex er en av de mest lønnsomme datafirmaene i Norge, så har de garantert råd til å være fleksible en gang i blant (om en trekker i de rette trådene). De hadde i fjor et overskudd på 3,5 mill av en omsetning på 27,5. Komplett til sammenligning hadde i 2003 et overskudd på 44,5 mill av en omsetning på 1688 millioner. Endret 8. juli 2005 av kjhanken Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Har vært innom ganske mange nettbutikker oppigjennom åra, og har bare et spørsmål...! Er det noen som noensinne har sett , et kabinett med vindu, avbildet i en vinkel som IKKE viser vinduet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå