Gå til innhold

Problemer med MicroPlex


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser mange her slenger spydigheter til trådstarter, er dette nødvendig :hmm: Virker som enkelte bare må fremheve hvor "dumme" de synest andre er.

Jeg tar ikke standpunkt til noe her verken for eller mot, men denne saken viser vel at webshopper generelt bør bli flinkere til å presisere hvilken type de selger .

Har sett dette flere ganger der det er billigste utgave som selges og så linkes det til tester av dyreste utgave eller en utgave som har annet,bedre eller dyrere utstyr :hmm:

Lenke til kommentar
Direkte oversatt fra FAQ:

 

Følger det med vindu?

Ja, men det vil ikke selges separat og man kan velge om man vil ha vindu eller ikke.

 

Dette tolker jeg som at vinduet er standard, men kan fjernes om man ikke ønsker det. Dessuten står det også på produktsiden at vindu følger med, det er ikke før man går på FAQen at man i det hele tatt hører om en vinduløs versjon.

Tja... Dette står i FAQen:

 

Q: Does Cavalier Tower have window side panel?

A: Yes, however it is not sold separately and you will have the option to purchase the Cavalier Tower with or without the window.

 

Direkte oversatt blir det vel:

 

Q: Finnes Cavalier-tårnet med vindu i sidepanelet?

 

A: Ja, men det selges ikke separat. Du har imidlertid muligheten til å kjøpe Cavalier-tårnet med eller uten vinduet.

 

Føyer meg elegant inn i rekken av dem som nok leser dette på samme måte som Microplex.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Ja.

 

Med din ordlyd virker det som du kan velge mellom å ha vinduet på ekker av, men det de egentlig skriver er at du kan kjøpe det med eller uten vindu.

 

Men egentlig er jo dette et ikketema. Det står ingen ting om vindu i beskrivelsen hos Microplex, og det er dette du bør forholde deg til.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Ultrag: Hvorfor fjernet du førsteposten? Er jo andre som ikke fikk med seg denne tråden fra starten som gjerne vil lese (f.eks) meg.

 

Jeg regner med det er DETTE kabinettet som diskuteres.

Siden microplex så fint linker direkte til DENNE siden, uten å nevne at det kan være forskjeller er det selvfølgelig helt naturlig å anta at det produktet på denne linken er det Microplex selger. Spesifikasjonene Microplex oppgir blir faktisk ganske irrelevante - slik det er fremstilt er det produktet Cooler Master Cavalier 1 de selger, og siden det ikke står noe om at de har en modifisert utgave, bør det antas at de selger Cooler Master Cavalier 1 slik den er på linken hos CM.

 

Om det hadde vært avbildet med bilde på den siden hadde det ikke vært tvil. Men når jeg ser på den siden er det liksom ikke så mye som tilsier at det skal være vindu på den. Det er ikke avbildet med vindu en gang.

 

Men, dette står jo:

-Exclusive Side Panels

Translucent acrylic side windows let you display the power of your proud piece of art.

... noe som tyder på at den har vindu. Men lenger nede står dette:
Windowed side panel will not be sold separately
noe som tyder på at vindu ikke en gang eksisterer til den (slik det er skrevet).

 

Etter min mening burde du ikke forventet at det var vindu. Hovedårsaken til at jeg mener det er egentlig at bildet på produktsiden til CM viser at den ikke har vindu, og microplex nevner heller ingenting om vindu.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Var visst ikke dødt allikevel.

 

"Windowed side panel will not be sold separately" betyr bare at de ikke selger vinduet separat, noe CM har gjort med så å alle andre vinduer utgitt til nå. Irriterende for meg, egentlig.

 

"Hovedårsaken til at jeg mener det er egentlig at bildet på produktsiden til CM viser at den ikke har vindu, og microplex nevner heller ingenting om vindu."

 

Åssen kan man se om det er vindu på kabinettet fra den vinkelen? Man fester aldri vindu på moderkortsiden, ingenting spennende å se der. Vinduet er på andre siden, siden som på bildet ikke er synlig.

 

"Med din ordlyd virker det som du kan velge mellom å ha vinduet på ekker av, men det de egentlig skriver er at du kan kjøpe det med eller uten vindu." - ikke det jeg mente, jeg mente det slik du skriver, men det kan misforståes ja. ;)

 

Siden microplex så fint linker direkte til DENNE siden, uten å nevne at det kan være forskjeller er det selvfølgelig helt naturlig å anta at det produktet på denne linken er det Microplex selger. Spesifikasjonene Microplex oppgir blir faktisk ganske irrelevante - slik det er fremstilt er det produktet Cooler Master Cavalier 1 de selger, og siden det ikke står noe om at de har en modifisert utgave, bør det antas at de selger Cooler Master Cavalier 1 slik den er på linken hos CM.

 

Smarteste jeg har hørt i hele dag (bare at jeg ikke mener spesifikasjonene til Microplex er irrelevante, men de bør oppgi mangler, som de har gjort med PSUen, som egentlig også skal følge med.)

 

Hva mener du? Og hva er saken med det?

 

Synes bare det var et litt snodig emne å lage forum om, ikke noe mer enn det.

Endret av Ultrag
Lenke til kommentar
Direkte oversatt fra FAQ:

 

Følger det med vindu?

Ja, men det vil ikke selges separat og man kan velge om man vil ha vindu eller ikke.

Dette betyr rett og slett at kabinettet finnes i to utgaver: En MED vindu, og en UTEN. Men jeg vil vel påstå at dette burde vært nevnt i produktinfoen hos Cooler Master, for der står det ingenting om at dette kabinettet finnes i en variant uten sidevindu. Det å informere om dette kun i en FAQ holder ikke mål vil nå jeg si. På samme måte burde det vært spesifisert hos Microplex at de selger varianten uten vindu, siden kabinettet tross alt finnes i to utgaver (henholdsvis med og uten vindu), det står ingenting der om hvilken av disse utgavene de selger.

 

Jeg skjønner godt hvorfor trådstarter er oppgitt, men er usikker på hvilke rettigheter han har i dette tilfellet rent lovmessig sett.

Lenke til kommentar
"Windowed side panel will not be sold separately" betyr bare at de ikke selger vinduet separat, noe CM har gjort med så å alle andre vinduer utgitt til nå.
Ja, etter å ha underøkt nærmere så har du kommet frem til at den selges i to versjoner. Men ut i fra det som står der - det slo vel ikke deg umiddelbart at dette betydde at den også selges med vindu, men vinduet selges ikke som ekstrautstyr? ;)

Hadde ikke jeg lest denne tråden først hadde jeg trodd at det kabinettet ikke fantes med vindu...

 

Åssen kan man se om det er vindu på kabinettet fra den vinkelen?

Vinduet demonstrerer ikke noe vindu, og du bør derfor heller ikke anta at det er vindu. Det er ganske naturlig at vinduet hadde vært demonstrert dersom det var vindu (siden dette er litt "ekstraordinært").

 

Du ser heller ikke baksiden, og du forventer jo heller ikke da at det er noe ekstraordinært der (eksempel: Du kan ikke forvente at kabinettet hadde en 1000W vifteløs PSU fordi bildet viste ingenting om at den ikke hadde det - dårlig eksempel, men du tok poenget).

 

Jeg forstår at du er skuffet, men rent "juridisk" så har du vel ikke noen krav. Synes likevel at Microplex kunne vært såpass snill at de hjalp deg hvis det var mulig. Men det blir jo litt problematisk hvis de ikke har vinduet. Det er jo ikke akkurat helt på jordet å anta at den har vindu dersom alle tester og slikt viser det. Jeg hadde nok antatt det selv (men forsiktig som jeg er hadde jeg spurt for å være sikker siden det ikke står noe om vindu hos microplex).

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Ultrag: Hvorfor fjernet du førsteposten? Er jo andre som ikke fikk med seg denne tråden fra starten som gjerne vil lese (f.eks) meg.

Hmm, trådstarter slettet tydeligvis første posten sin ja.

 

Tydeligvis har han innsett at epost utvekslingen mot Microplex var skadelig for hans vegne, og at han ordla seg på en sånn måte at omtrent enhver butikk hadde henvist han til å føre saken for forbrukerrådet/forbrukertvistutvalget.

Lenke til kommentar

Jeg tror du har fått det kabinettet du kunne forvente deg fra Microplex, og forbrukerombudet vil ikke ta i saken din med ildtang. Det er revnende likegyldig for dem at du har sett en amerikansk side på nettet som sier at kabinettet KAN leveres med vindu, så lenge importøren her ikke nevner noe om det på sin side. Forbrukerombudet forholder seg til norske lover og regler, ikke hva en produsent sier om sine produkter på en side i utlandet.

Jeg kikket akkurat på hjemmesiden til Mercedes i USA, og de kan levere den bilen jeg har med noe annet utstyr enn i Norge. Skal jeg ringe og klage til Bertel O. Steen, synes du? Ut fra dine argumenter, så burde jeg vel kunne forvente at min bil hadde det samme utstyret?

 

Tror ikke det, gitt.

Lenke til kommentar
Vinduet demonstrerer ikke noe vindu, og du bør derfor heller ikke anta at det er vindu. Det er ganske naturlig at vinduet hadde vært demonstrert dersom det var vindu (siden dette er litt "ekstraordinært").

 

Du ser heller ikke baksiden, og du forventer jo heller ikke da at det er noe ekstraordinært der (eksempel: Du kan ikke forvente at kabinettet hadde en 1000W vifteløs PSU fordi bildet viste ingenting om at den ikke hadde det - dårlig eksempel, men du tok poenget).

Denne blir litt søkt, og jeg er ikke enig - du forutsetter at man på forhånd VET at dette kabinettet selges enten med eller uten vindu. Vet man ikke at det finnes i to utgaver kan ikke vinduet sies å være ekstraordinært.

 

Produsentens produktside sier at kabinettet har vindu, det står ingenting der om at det finnes en variant uten, noe som forøvrig er dårlig fra Cooler Master sin side. Å kreve at folk klikker seg inn på en FAQ for å finne ut av dette er helt latterlig, slik info bør absolutt gå klart frem i produktinfoen og ikke under en link for ofte stilte spørsmål. Dette blir det samme som å skjule viktig produktinformasjon.

 

Og Microplex burde helt klart definert tydelig hvilken variant de selger, siden det finnes to. Siden verken bildet, Microplex' info eller produsentens produktside sier ett eneste ord om at det finnes en variant uten vindu, er det naturlig å anta at det er vindu på kabinettet man kjøper fra Microplex.

 

Vil forøvrig si det er produsenten som har størstedelen av skylden her, det er produktsiden hos Cooler Master som antyder at dette kabinettet har vindu uten forbehold.

 

Edit: La til litt, posten var jo så kort :p

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Som noen har poengtert: jeg ante ikke at det fantes to versjoner før etter at jeg hadde bestilt. Microplex oppgir at de selger "Cooler Master Cavalier 1" og linker videre til produsenten (ikke en hvilken som helst amerikansk side), hvor det i klartekst står at det er vindu. Jeg synes at man bør kunne stole på produsenten hvis microplex linker videre til deres informasjonsside om dette produktet. Klart, som Juke sier, er det Cooler Master som skal ha mesteparten av skylda da det er lett for en kunde å tro at Cavalier 1 er et kabinett med vindu. ;-)

 

Etter MYE testing i dag og konversering med kundesupport hos Coolermaster tror jeg forøvrig at VU-meteret mitt, det som er foran og lyser, er deffekt. Så innmari kjipt! :(

Lenke til kommentar

Vel nok en gang må jeg si at websoppen(ene) bør bli flinkere til å spesifisere nøyaktig hvilken modell de selger og hvilket utstyr som er på den.

Det skulle vel denne posten være et greit eksempel på .

Å retunere kabinettet til Microplex er neppe noen god ide siden du har montert inn deler i dette, erfaringsmessig vet jeg at de nekter å betale tilbake hele kjøpesummen om du har prøvd en vare, ikke helt i sammsvar med kjøpsloven,men de satser vel på at en ikke gidder å prøve slikt rettslig :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...