Gå til innhold

Problemer med MicroPlex


Anbefalte innlegg

Bare fyre loes det frode, er ikke helg riiiiktig enda. :) Hvis noen her synes jeg har oppfoert meg urimelig i mailen er det bare aa peke paa setninger dere mener er grove og gi meg en kruttsalve for det, hadde vaert kjekt aa vite.

Endret av Ultrag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microplex har linket direkte til produktsiden hos CM. Dette er klart villedende overfor kunden da det her står at det har vindu.

 

Det lønner seg oftest å ta en høflig og vennlig tone når man klager på noe. Norsken din virker ikke helt på topp den heller :D

 

Det enkleste er nok å returnere produktet.

Lenke til kommentar

Altså:

 

- Bildet viser ikke noe vindu.

- Det står ikke noe om et vindu i teksten.

- Hos produsenten står det at det selges både med og uten vindu.

 

= Ikke noe vindu.

 

Her kunne du brukt angreretten, men da burde du ikke montert kabinettet.

 

Etter min mening har du overhode ingenting å klage på her.

Lenke til kommentar

Hm tja, kan vel strekke turen til stranda litt enda siden annet folk ikke er hjemme fra jobb enda... :nei:

 

Reagerte på at du gikk kvast og krevende ut i mailen fra første øyeblikk, og deretter opprettholder med og være krevende og vanskelig. Synes videre at hva Forbrukerportalen sier i den linken ikke backer deg opp det minste grann. Blir litt sånn "USA" tendenser her syns jeg...

 

"Oi! Jeg har ikke fått noe jeg KANSKJE kan overtale en jury til og tro at jeg burde! La oss rive igang et søksmål karer!"

 

Microplex har ingen antydninger til at de har vindu på modellen. De har derimot et bilde av modellen uten bilde, noe som burde fått deg til og tenkte to ganger.

 

I tillegg så er det heller ikke bilde av modellen med vindu på fabrikanten sin side, noe som kanskje burde ringt en bjelle.

 

Hva som står på fabrikanten sin side er vel egentlig rivende likegyldig. Tenk om det stod "dekket i 24 karat gull med diamant kant" men det egentlig var en grov skriveleif... Kanskje satt litt på kanten, men tar du poenget mitt? Microplex kan ikke ta ansvar for hva fabrikant skriver på sine sider og passe på at alt som står der er til enhver tid riktig. De har sitt på det tørre. De har bilde av kabinett uten vindu, og det står ingen steder at det kommer med et vindu.

 

Klart de kunne ha satt en "inkluderer ikke vindu" i teksten... Kanskje de burde tatt med "ikke slikk på ledninger med strøm når du installerer PSU", "kommer ikke med innebygget blålys og sirene" og "ikke spring med saksen fra kjøkkenet til gutterommet når du skal åpne teipen på esken". Det får da finnes grenser om alt som skal merkes og ikke merkes...

 

Jeg kan ikke annet en å lure på hvorfor du trodde det var vindu på... Jeg hadde ikke oppfattet det slik ut i fra hva som stod på Microplex sine sider, ei heller fra fabrikant sine sider.

 

Som jeg sa tidligere... Glem hele saken og gå ut i sola og ta deg en pils :)

Lenke til kommentar

klilleng, åsen kan man se om det er vindu på kabinettet når det er fotografert fra andre vinkelen? Du har rett i at det ikke står noe om et kabinett i teksten, og siden det står at det er vindu på sidene til CM; regnet jeg med at det var tilfelle, at vindu fulgte med. FAQen leste jeg ikke før etterpå, og tror ikke mange leser FAQen før kjøpet.

 

Hva er galt med norsken min? :|

Lenke til kommentar

Hehe, nei, ser det, men i mine øyne er det teksten jeg fokuserer på. Som jeg skrev tidligere la jeg ikke merke til at den var fotografert uten vindu* før like etter jeg hadde kjøpt kabinettet, og sendte av gårde en epost for å bare sjekke, men fikk ikke svar på den før jeg sendte klagen.

 

"Exclusive Side Panels

Translucent acrylic side windows let you display the power of your proud piece of art." - står det litt lenger ned på produktsiden til modellen hos CM.

 

Eidt: Skrivefeil: vindu, ikke bilde. vindu. :p

Endret av Ultrag
Lenke til kommentar
Hehe, nei, ser det, men i mine øyne er det teksten jeg fokuserer på. Som jeg skrev tidligere la jeg ikke merke til at den var fotografert uten bilde før like etter jeg hadde kjøpt kabinettet, og sendte av gårde en epost for å bare sjekke, men fikk ikke svar på den før jeg sendte klagen.

 

"Exclusive Side Panels

Translucent acrylic side windows let you display the power of your proud piece of art." - står det litt lenger ned på produktsiden til modellen hos CM.

Ja jeg også skjønner jo det... Men nå var det engang Microplex du kjøpte kabinettet fra, ikke Cooler Master. Hva Cooler Master har på sine websider er totalt uinteresant.

 

La oss tenke oss følgende scenario:

 

Du ser på Mazda.com en pen Mazda 6. Oi tenker du, den var snadder. Så leser du litt og ser at du kan få kjøpe den med GPS, air condition, ABS bremser og diverse snadder.

 

Så bestiller du en Mazda fra Mazda.no for leveranse på døren. Der står det at den har air condition, ABS bremser og diverse annet snadder.

 

Har du da krav på GPSen? Det står jo på Mazda.com at den kan bli levert med GPS!

 

På den helt andre siden så må jeg jo få lov til og påpeke følgende:

 

"Som jeg skrev tidligere la jeg ikke merke til at den var fotografert uten bilde før like etter jeg hadde kjøpt kabinettet, og sendte av gårde en epost for å bare sjekke, men fikk ikke svar på den før jeg sendte klagen."

 

Er det Microplex sin feil at du ikke leser hele websiden til Cooler Master? Er det Microplex sin feil at du ikke gjør god nok research, når all informasjon er tilgjengelig? Er det Microplex som bør betale regningen fordi du ikke har gjort hjemmeleksa di godt nok?

 

Vist du fremdeles syns du har krav på gratis vindu, så syns jeg du skal skippe å gå ut i sola og heller ta deg en tur på legevakten... Da er sannsynligheten for heteslag, eller noen andre vederstyggeligheter, rimelig stor.

 

Edit: Orker ikke dobbeltposte, men må bare kommentere den her...

 

Jepp Poizon, det var underlig, men allikevel kan ikke en normal kunde ane at det finnes flere utgaver av det samme kabinettet, og at produktet de linker til fra sin side ikke er det samme som de selger. Snodig.

 

Vist kan en normal kunde vite det. Det står jo svart på hvitt på Cooler Master sine hjemmesider. Er det liksom mer rimelig at du skal få gratis vindu fordi du ikke gidder lese alt, en at Microplex skal forvente at du vet hva du faktisk bestiller når all info er tilgjengelig?

 

Edit nr. 2:

 

I tillegg, som om det ikke allerede var nok, så står det i en av de testene som er linka fra Cooler Master sine websider at kabinettet kommer i hele 8 forskjellige versjoner. Dette er også en webside som sier at de har testet en uten vindu men at de fleste (merk: fleste, ikke alle) som blir solgt kommer med vindu.

 

Jo, var nok kanskje litt for kjapp til aa kjoepe. Leste en 4-5 tester, som ALLE hadde testet med vindu (utenom 1, som skrev at hans ikke hadde vindu, men at alle retail-utgavene hadde vindu). Jaja, har fremdeles 13 dager igjen av angrefristen. Takker for svara alle sammen.

 

Jeg regner med at det er den testen du snakker om der...

Endret av frodeaa
Lenke til kommentar

Synes det er merkelig at du fremdeles føler at du har noen sak.

Står det noe sted på produktsiden til Microplex at det følger med vindu?

Ser du noe vindu på bildet der? (Du kan lett se at den svarte modellen ikke har vindu, samt at kabinettet på Coolermasters sider heller ikke har vindu..)

 

For å dra noen paralleller her så reklamerer ikke bil importører med at "Denne bilen har IKKE aircondition" OBS OBS KUNDER, IKKE TA FEIL HER!

Nei, de reklamerer nok bare med dette når den faktisk har det, og når det ikke står noe, så kan du ikke bare ta det for gitt at det er der..

 

Synes faktisk det er tåpelig av deg å bruke både tiden til Microplex og til Forbrukerombudet med denne saken.

Lenke til kommentar
Dette kan ikke sammenlignes med å kjøpe en bil... Jeg forventer at hvis Microplex selger et produkt fra en produsent, skal de oppgi de mangler som kabinettet har i forhold til standarden.

Jeez, følger du ikke med?

Kabinettet blir jo levert som standard uten vindu også.

Det står jo klart og tydelig på CM sine sider.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan det sammenlignes! At du TROR at det følger med ett vindu gjør det ikke til en standard. Det står INGENTING om noe vindu på Microplex sine sider, hvordan kan du da si at det er standard?

 

Direkte fra Coolermaster sine sider:

 

Q: Does Cavalier Tower have window side panel?

A: Yes, however it is not sold separately and you will have the option to purchase the Cavalier Tower with or without the window.

Lenke til kommentar

Jeg syns bil parallellen fungerer utmerket godt her jeg. Jeg tipper den eneste grunnen til at du ikke syns det samme er at den påpeker meget godt at du tar saftig feil.

 

Produktet kommer ikke med en eneste mangel ut i fra sin gitte versjon fra produsent. Hva du syns den burde ha komt med, er no helt annet.

 

Microplex selger en variasjon av et produkt fra en produsent som klart og tydelig sier at de har flere variasjoner av produktet. At du ikke gidder og lese gjennom alt er din feil, ikke Microplex.

 

Videre sier du at du har lest 4-5 tester, men du har tydligvis ikke lest den delen av testen som sier "kommer i flere utgaver" selv om du har fått med det at "den selges stort sett med vindu".

 

Legevakten neste...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...