Leffie Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Jeg har to hovedkort fra Microstar som begge synes å ha problemer med standby. Det nyeste er siste versjon av 6378 med VIA kle133a chipsett. Jeg har prøvd ulike settinger i BIOS, og oppdatert alle drivere, men ingenting synes å funke. Maskinen går i dvale på riktig vis, men når den er nesten startet opp, kommer en blåskjerm, og maskinen starter på nytt. Ingen kort er installert på maskinen, alt er intergrert på hk'et. Feilmeldingen får jeg ikke helt med meg, den forsvinner for fort, men det ser ut som det dreier seg om ntkernel. Kjører forresten xp. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
*T* Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Trøbbel med ntkernel er vel et klassisk windows problem, uten at jeg vet noen eksakt måte å løse problemet. Har du prøvd å installere xp på nytt? Hvis ikke prøv det. Du kan jo liksågodt, mens du er i gang, ta ut alle kortene som ikke behøves for å få liv i maskinen. Å se om problemet forsvinner når du har lagt inn os på en "ribba" maskin. Lenke til kommentar
Leffie Skrevet 28. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2002 Takk for svaret. Installasjonen er ny, ble installert for to dager siden. Som nevnt er det ingen tilleggskort i maskinen, alt er integrert på hovedkortet. (ms 6378) Kan det være hd'en eller strømforsyningen som er for svak? Det er standard microatx kabinett med 140w strømforsyning, 1ghz duron prosessor. Bruker den bare som surfepc på soverommet.. ja, jeg vet jeg overdriver... hehe.. Gammel harddisk og kabinett m/strømforsyning som ble til overs på et oppgraderingsprosjekt, kan hende at det er dette som lager krøllet... noen som har peiling? Lenke til kommentar
Leffie Skrevet 28. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2002 Litt mer opplysninger: Jeg har to andre maskiner med ABIT kt7 og kt7a hovedkort. Begge disse har samme installasjoner og samme chipsett, og går i dvale og standby uten problemer i det hele tatt. Bare de to msi maskinene har problemer. Den ene fikser dvale ok, riktig nok. Så jeg regner med at dette er et problem som ikke msi fikser.. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg har sagt det før, og sier det igjen - atter en gang. gjør følgende: kontrollpanel -> administrative tools -> event viewer -> system -> se etter errorer på det klokkeslettet maskinen får blåskjerm. 90% av gangene XP restarter, blir det oppført en error melding der. ofte står det i klar tekst hva som er galt. noen ganger står det bare navnet på en driver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå