Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med IDE på ny PC

Anbefalte innlegg

Hei

Har satt opp en PC jeg skal ha i bilen. satte denne først opp hjemme i et gammelt kabinett, for å lettere sette denne opp og få lagt inn alt av musikk og software.

Problemet kom da jeg satte denne inn i bilen. Da vil maskinen ikke lenger starte opp. den stopper med ASUS oppstartsvinduet.

Jeg prøvde da å koble IDE-kabelen ut fra HK, og da fortsatte den til den (naturlig nok) ikke fant noe OS...

Gikk gjennom BIOS, men fant ikke noe feil.

Det eneste som ble forandret på maskinen ved flytting er strømforsyningen. Jeg hadde først en 150W, som jeg mistenkte var for svak og fikk byttet i en 300W. Men det samme problemet er der fremdeles...

Jeg har prøvd å bytte IDE-kabel og alle mulige kombinasjoner tilkobling av HD og DVD-ROM, men ingen ting gjør noen forskjell. Har i ettertid testet HD på en annen maskin, og den funker bare fint.

Det eneste jeg ikke har prøvd enda er å pakke alt inn i det gamle kabinettet igjen, da dette medfører uhorvelige timer med demontering :/

Dette er et ASUS hovedkort med en 2,4 Celeron prosessor. 512 RAM.

Er det andre som har hatt lignende problemer og kanskje funnet en løsning?

-Rafle-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje under demontering fra kabinettet så har du ved et uhell vært borte i noe elektronikk og komponenetene har fått en statisk elektrisk ladning og blitt ødelagt :(

har du prøvd å koble strømforsyningen av bilbatteriet og på vanlig strømkontakt igjen? Kan ligge der å, hvem vet :p

Lenke til kommentar

Hei, har som sagt ikke prøvd dette på 220V strømforsyning enda, da jeg da må demontere pcn som jeg har felt inn i bilen... Hadde håpet å slippe å gjøre dette....

Men tviler på at strømforsyngen er problemet da jeg har brukt to forskjellige 12V strømforsyninger... en på 300W og en på 150W.

Er også litt redd for det at jeg kan ha skadet hovedkortet, men jeg var yderst forsiktig da jeg flyttet dette over, så det skal ikke ha skjedd noe sånt.... (håper jeg da....)

Jeg synes bare det er litt merkelig at det eneste som får den til å stoppe er tilkobling/ikke tilkobling av IDE-kabel....

-Rafle-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...