LowBalls Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 som topic sier er jeg på jakt etter en grei 19" skjerm med max 16ms responstid pris: mellom 2000 og 2500 ca Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Elkjøp har en benq 19" ts for 2500,- på sine nettsteder. Tror ikke du finner noen god 19" til noen lavere pris enn det. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Acer 19" LCD skjerm med 12 ms responstid og integrerte høyttalere 2000 Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Den så egentlig ganske så grei ut. Har ikke lest noen tester av den. Eneste negative på papiret er at den mangler DVI. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Jeg har denne, dog uten høytalere...må si meg godt fornøyd Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Den så egentlig ganske så grei ut. Har ikke lest noen tester av den. Eneste negative på papiret er at den mangler DVI. hva vil det si og ha DVI? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 LIttebitt over budsjett, men absolutt verdt det! 2.890,- Benq FP937s+ Lillebroren koster 2.660,- Benq FP937s Forskjellen på disse er at s har 12ms respons, s+ har 8ms. -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 hva vil det si og ha DVI? Her finner du en definisjon av ordet -KJ Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 er det da viktig å ha DVI på en skjerm? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 er det da viktig å ha DVI på en skjerm? Absolutt ikke. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 så vis noen bare kunne kort oppsumere for meg hva DVI egentlig er hadde det vært fint, skjønnte ikke så mye av den nett-sida Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Se DET er et diskusjonstema. Jeg ser STOR forskjell på om jeg bruker analog VGA eller DVi. Men det vil nok også kunne avhenge av skjermkort, skjermkabel og evt. inngangen i skjermen. Jeg foreslår at du søker litt på temaet, da det er plenty av tester der ute på verdensveven. -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 så vis noen bare kunne kort oppsumere for meg hva DVI egentlig er hadde det vært fint, skjønnte ikke så mye av den nett-sida Kort fortalt så er det en standard for digital fremføring av signalet til skjermen. Dette vil si at skjematikken blir som følger: PC(digital) -> Skjermkort(digital) -> Skjerm(digital) -> deg. Med VGA på LCD blir det som følger: PC(digital) -> Skjermkort(digitalt) -> D/A konverter -> Skjermkabel(analog) -> Skjerm(analog) -> A/D konverter -> Skjerm(digital) -> deg. Dette er en grov forenkling, men gir et inntrykk av hvordan det fungerer. -KJ Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) så vis noen bare kunne kort oppsumere for meg hva DVI egentlig er hadde det vært fint, skjønnte ikke så mye av den nett-sida Kort fortalt så er det en standard for digital fremføring av signalet til skjermen. Dette vil si at skjematikken blir som følger: PC(digital) -> Skjermkort(digital) -> Skjerm(digital) -> deg. Med VGA på LCD blir det som følger: PC(digital) -> Skjermkort(digitalt) -> D/A konverter -> Skjermkabel(analog) -> Skjerm(analog) -> A/D konverter -> Skjerm(digital) -> deg. Dette er en grov forenkling, men gir et inntrykk av hvordan det fungerer. -KJ takk! skjønnte det mye bedre nå Endret 8. juli 2005 av alex91 Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Fint. Bare husk at dette er en forenkling. Hvis du virkelig vil forstå hvordan det virker så bør du lese litt på nettet. For deg som sluttbruker vil DVi i mange tilfeller bety et bedre og klarere bilde. -KJ Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 LIttebitt over budsjett, men absolutt verdt det! 2.890,- Benq FP937s+ Lillebroren koster 2.660,- Benq FP937s Forskjellen på disse er at s har 12ms respons, s+ har 8ms. -KJ På papiret er det forskjellen ja, men folk må ikke se seg blindt på responstiden. Jeg har prøvd begge disse skjermene. Den eldre versjonen (uten +) tilbyr varmere og mer reelle farger, mot +versjonen som etter min mening virker litt mer kald grå i forhold.. Begge stiller med tillnærmet null etterslep.. Jeg ville helt klart gått for Benq FP937s Lenke til kommentar
jevel Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Rare greier. Da kan det virke som den s+en du har testet hadde litt problemer. Her hjemme har jeg to av s+, mens en annen PC har s. Jeg ser ikke nevneverdig forskjell på dem med mindre jeg setter en av hver på min egen maskin. Husk at man også kan justere farger både i Windows og på skjermen. -KJ Endret 9. juli 2005 av jevel Lenke til kommentar
Tore Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Hei kjøpte ACER 19" fra Kompletts uke tilbud denne uken.. 2195kroner mot elkjøps 1999kr... Anbefaler kompletts skjerm, vertfall hvis du ikke MÅ ha høytalere på skjermen... Komplet har 1:800 i kontast, Elkøp kun 1:500.. (fort nesten det dobbelte. ) Men komplett har oppgitt 20ms respons mot elkjøps 12ms.. (fort det dobbelte det også....) Så opp til deg... Hva er viktigst.? for meg fargene.... for deg respons....? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå