Gå til innhold

modchip spm xbox

Anbefalte innlegg

hallo. lurte på hvilken chip jeg kan bruke i min xbox;) dvs hvilke chipper støtter aaaaaaaaaaaaaaaalllllllllleeeeeeeee maskiner/xbox'r?..å finns det noen vanlige butikker å kjøpe dem i eller bare på internett?. :p

Greetings;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hallo. lurte på hvilken chip jeg kan bruke i min xbox;) dvs hvilke chipper støtter aaaaaaaaaaaaaaaalllllllllleeeeeeeee maskiner/xbox'r?..å finns det noen vanlige butikker å kjøpe dem i eller bare på internett?. :p

Greetings;)

En chip jeg anbefaler er DuoX2..

Grunn?

1) Den fungerer til ALLE xboxer

2) Den er kjent for å være i god kvalitet

3) Den er pris gunstig ( ca 200 kr )

4) Den har 2 bios banks, så du kan lagre 2 bioser, eller hvis du flasher feil så har du ikke ødelagt chippen. Velger du andre chipper uten 2 banker blir chip ødelagt.

Tror ikke du får kjøpt chip over disk, men de fleste internett butikker sender ut samme dagen.

Veldig mange installere som ikke bruker de rimeligste av de rimligste chippene bruker Duox2 pga av grunnene over.

Lenke til kommentar

jaja men jeg kjøpte aladdin extreme å monterte den i min xbox i går..skjer ingenting annet enn at den starter som vanlig..allt er helt korrekt jeg har dobbel-trippel-sjekka :p men ikke en dritt skjer. det var derfor jeg er litt skeptisk til billig chip'r..

Lenke til kommentar
jaja men jeg kjøpte aladdin extreme å monterte den i min xbox i går..skjer ingenting annet enn at den starter som vanlig..allt er helt korrekt jeg har dobbel-trippel-sjekka :p men ikke en dritt skjer. det var derfor jeg er litt skeptisk til billig chip'r..

Hei,

Jeg har installert ca 20 alladin extreme som du snakker om, og ingen hos meg har vært ødelagt. En chip med dårlig kvalitet vil ofte gå istykker ved tid.

Jeg har personlig gått over til å kun installere DuoX2 istedenfor aladdin nå pga av grunnene over, og verken jeg eller noen av de jeg har installert for har hatt problemet.

Tror nok dette er feilmontering fra din side og ikke chippens feil.

Sjekk dette

1) Lyser lampa på chippen når strømmen står på? Hvis nei, garantert feil installasjon.

2) Hvis lampa lyser, husker du på å holde power knappen inne i 2 sekunder ved oppstart slik at du får opp den rosa xbox logen til venstre??

3) har du en 1.6 xbox? hvis ja, har du husket å rebuilde på hovedkortet?

Hvorfor lager du en post i dag når du kjøpte chip i går?

Ta gjerne bilde close up av din installasjon på forsiden og baksiden, så kan jeg hjelpe deg i mål

mvh

Espen

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har installert ca 20 alladin extreme som du snakker om, og ingen hos meg har vært ødelagt. En chip med dårlig kvalitet vil ofte gå istykker ved tid.

Jeg har personlig gått over til å kun installere DuoX2 istedenfor aladdin nå pga av grunnene over, og verken jeg eller noen av de jeg har installert for har hatt problemet.

Sjekk dette

1) Lyser lampa på chippen når strømmen står på? Hvis nei, garantert feil installasjon.

2) Hvis lampa lyser, husker du på å holde power knappen inne i 2 sekunder ved oppstart slik at du får opp den rosa xbox logen til venstre??

Ta gjerne bilde close up av din installasjon på forsiden og baksiden, så kan jeg hjelpe deg i mål

mvh

Espen

trur du jeg er så teit at jeg poster her hvis jeg ikke har gjort det der?:p har chippa masse ps'r men ikke så mye xbox..har montert i et par xbox'r tidligere også med samme chippen også montert i 1.6 som fungerte fint men det dritte der funka ikke, ingen av dem. så derfor jeg forhører meg om andre alternatvier som var testet ut av litt flere :p

Lenke til kommentar

Hei,

Sjekk dette

mvh

Espen

trur du jeg er så teit at jeg poster her hvis jeg ikke har gjort det der?:p har chippa masse ps'r men ikke så mye xbox..har montert i et par xbox'r tidligere også med samme chippen også montert i 1.6 som fungerte fint men det dritte der funka ikke, ingen av dem. så derfor jeg forhører meg om andre alternatvier som var testet ut av litt flere :p

Beklager, prøvde bare å hjelpe. Da skal jeg la threaded her være i fred.

Hadde du tatt bilde kunne de som installert masse chipper av de chippene lett se om det var noe feil, så kan man elminere den feilkilden ivertfall. Ikke svarte du på noen av spm heller.

Lenke til kommentar

svarte undersforstått "trur du bla bla bla.." ja jeg har det :p jo men det som var så rart for dem funka ikke men allt monteringsmessig skulle være 100% rett..får prøve å kjøpe en chip fra et annet sted isteden å prøve igjen^^ hvor ville du kjøpt en duo chip? det er jo mange clones å dritt ;)

Lenke til kommentar
svarte undersforstått "trur du bla bla bla.." ja jeg har det :p jo men det som var så rart for dem funka ikke men allt monteringsmessig skulle være 100% rett..får prøve å kjøpe en chip fra et annet sted isteden å prøve igjen^^ hvor ville du kjøpt en duo chip? det er jo mange clones å dritt ;)

Hei Modnet selger den for 239 kr.

Vi selger den også, men kan ikke paste linken siden det ville vært i egen intresse og mot forum reglementet.

Ingen seriøse forhandlere selger kloner.

Uansett, jeg gir meg ikke.

Har du lys på chippen din i det hele tatt?

Man kan gjøre feil installering og fremdeles få lys på chippen, jeg bare lurer.

Jeg ønsker fremdeles å baksiden av hovedkortet ditt, og et bilde av front uten chip tilkoblet.. Kanskje det kan spare deg for kjøp av duox2 ??

Hvis du ikke vil legge det ut her, kan du sende det i PM.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Vi selger den også, men kan ikke paste linken siden det ville vært i egen intresse og mot forum reglementet.

Jeg ønsker fremdeles å baksiden av hovedkortet ditt, og et bilde av front uten chip tilkoblet.. Kanskje det kan spare deg for kjøp av duo2x ??

ja det lyser pg ja jeg veit det :p har ikke no annet enn webcam så gidder ikke nå..:p kk mye skulle du har for den? har du evt no butikk jeg kan se i på internett:P pm me:P

Lenke til kommentar

Jeg ønsker fremdeles å baksiden av hovedkortet ditt, og et bilde av front uten chip tilkoblet.. Kanskje det kan spare deg for kjøp av duo2x ??

ja det lyser pg ja jeg veit det :p har ikke no annet enn webcam så gidder ikke nå..:p kk mye skulle du har for den? har du evt no butikk jeg kan se i på internett:P pm me:P

OKI hvis den lyser prøv dette.

Koble av do punktet koblet til chippen .. Ta deretter DO pointet og lodd det på skruehullet til HØYRE for chippen. (rett ved siden av).

Dette tipset fra meg fungerte også for nettulf (se annen tråd)

Funker chippen din nå?

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
ja den her er en 1.6 rebuilden skal være korrekt. som sagt sjekka flere ganger :p jepp me tæk en pils ;)

Med rebuildern fra chipstation så har jeg denne erfaringen med alladin og jeg gjør dette for å få det til å funke

1) Putt i pinnene, lodde alle pinnene fast til mobo

2) Deretter putte på rebuilder og lodde alle hullene igjen.

Noen ganger har jeg putta rebuildern rett på pinnene og lodda, og fått samme resultat som deg. Vet ikke hva du har gjort, men god helg ja.

Lenke til kommentar

Å betale 200,- eller over for en DuoX2 er bare tull, du får den for rundt en hundrelapp hvis du bestiller fra Kina, bestiller du 5stk koster de faktisk bare 96,- stk.Gikk nøyaktig en uke før jeg hadde den i postkassa og kun 30-40,- i frakt.

De selges også for 150,- på QXL, det er vel foreløpig det billigste her i landet, og det er ikke no clones, har selv kjøpt et par av vedkommende.

Når det gjelder selve monteringa av Aladdin chippen din så veit jeg ikke så mye om den chippen, men jeg mener å ha lest at det eksisterer installasjonsbilder av denne chippen hvor den rett og slett er montert feil vei på pinheaderen, kunne kanskje vært noe å sjekke.

Ellers synes jeg DuoX2 er en meget bra chip og kan anbefales.

Lenke til kommentar
Å betale 200,- eller over for en DuoX2 er bare tull, du får den for rundt en hundrelapp hvis du bestiller fra Kina, bestiller du 5stk koster de faktisk bare 96,- stk.Gikk nøyaktig en uke før jeg hadde den i postkassa og kun 30-40,- i frakt.

De selges også for 150,- på QXL, det er vel foreløpig det billigste her i landet, og det er ikke no clones, har selv kjøpt et par av vedkommende.

Når det gjelder selve monteringa av Aladdin chippen din så veit jeg ikke så mye om den chippen, men jeg mener å ha lest at det eksisterer installasjonsbilder av denne chippen hvor den rett og slett er montert feil vei på pinheaderen, kunne kanskje vært noe å sjekke.

Ellers synes jeg DuoX2 er en meget bra chip og kan anbefales.

selvfølgelig har jeg vel ikke att den feil vei :roll:

Lenke til kommentar

Var bare ett forslag, men slik som alt er en selvfølge for deg så er det sikkert chippen som er problemet, selv om feil installasjon sannsynligvis står for 99% av alle problemer rundt modchips som "ikke virker"................

Endret av bas
Lenke til kommentar
Var bare ett forslag, men slik som alt er en selvfølge for deg så er det sikkert chippen som er problemet, selv om feil installasjon sannsynligvis står for 99% av alle problemer rundt modchips som "ikke virker"................

ja veit det, men tenkte bare å forhøre meg om andre kjente problemer som kunne oppstå etc..^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...