Tonimagari Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Sånn når du går i: Min datamaskin så står det noen ting der. 3.5 tommers disket: C: D: E: Kontroll panel Delte dokumener Dokumenter Jeg har ikke de to andre, siden jeg har cd spiller og dvd spiller på pcen. Vet noen hva feilen er? Og om jeg kan fikse den uten å slette pcen, eller tilbakestille den, for jeg husker ikke når jeg mistet den =( Lenke til kommentar
Tonimagari Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Ingen som vet? Skal ut å grille nå tilbake om noen timer =P Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Først kan du jo sjekke om Windows i det hele tatt har registrert at du har cd/dvd koblet til spilleren. Høyreklikk på Min datamaskin-ikonet på skrivebordet ditt og velg "Behandle" - videre går du til "Enhetsbehandling" og sjekker om oppføringen DVD-/CD-ROM-stasjoner står, i så fall klikk på pluss-tegnet for å se om begge er registrert. Er de ikke det kan det kanskje tenkes at IDE-kabelen inni maskinen har dårlig kontakt, selv om det neppe er grunnen i og med at begge er borte. En annen ting du kan prøve er å gå til kontrollpanelet ditt og klikke på "Legg til maskinvare". Når du klikker "neste" her, så vil Windows søke etter maskinvarekomponenter som ikke er oppført med drivere og sånn. Hvis den ikke finner dem da heller kan du kanskje prøve å legge de til manuelt, restarte maskinen, og se om de dukker opp da Lenke til kommentar
Tonimagari Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Jeg får opp dette: Windows kan ikke starte denne maskinvareenheten fordi konfigurasjonsinformasjonen (i registeret) er ufullstendig eller skadet. (Kode 19) Jeg Avinstalerte begge, så ble de selv instalert, men jeg får opp feilen uansett? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Husker dette skjedde med meg, da jeg installerte Nero (et brenne-program) på Windows XP før programmet var oppdatert. Måtte re-installere. Straks etter kom det en løsning på problemet, som var å slette noen "nøkler" i registeret... Det jeg skal fram til er: Har du installert noen nye programmer? Tenker spesielt på noen som benytter seg av IDE-kanaler eller IO-porter. Som f.eks. et brenne-program eller CD-emulator. Lenke til kommentar
Tonimagari Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 er det et sted jeg kan se når jeg instalerte programmer sist? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå