Gå til innhold

For høye temperaturer?

elvis!

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne cpu'n og vifta fra komplett. Vifta bråket imidlertid enormt(!!) så jeg kjøpte meg denne vifta istedet (fikk den billig). Og den bråker veldig lite, så det er bra!

Men jeg tror ikke denne vifta er like kraftig som den forrige. Målte temperaturene med speedfan, og alle lå på 60++.. Da skrudde jeg av. Er ikke dette for høyt? Skal de ikke ligge på ca 40?

Jeg fikk også med en liten ekstra-vifte (sikkert pga at det kunne bli for varmt), men jeg vet ikke helt hvor jeg skal plugge den inn på hovedkortet mitt. ( Asus P5GPL)

Cpu-vifta er tilkoplet inngangen som heter CPU_FAN. Skal jeg kople den lille vifta til der det står CHA_FAN, eller et annet sted? Hvordan burde jeg sette fast vifta?

Takk for hjelp - vil ikke brenne opp. :devil:

e :w00t:

Endret av ekravik1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hatt på goop. men tok ikke av den gamle, og tok heller ikke på så mye. Burde vel kjøpe isoprpanol og fjerne det gamle og legge på nytt. Vifta kjører full speed.

Hvor skal jeg feste den andre vifta mi?

Hvilken vei skal heat-pipene stå da?

har 775 -socket.

Trenger litt hjelp her--.

Endret av ekravik1
Lenke til kommentar

Kan være litt lurt å fjerne den gamle. Eller man skal fjærne den. Du skal ikke ha mye, det er bare for å tette de små ujevnhetene. Vet desverre ikke hvilken vei de skal stå. Men søk på google. Så finner du sikkert et bilde eller to og ser om heatpipsa står på "langs" eller på "høykant".

Den andre vifta fester du der hvor du har plass til en vifte til, eller bruk fantasien :thumbup:

Mvh Chris

Lenke til kommentar

Husker med min gamle SP-87 at følgende heatpipe-posisjoner var mest effektive:

(beklager virkelig de elendige illustrasjonene, men du skjønner sikkert poenget)

Poenget er at posisjon 1 (øverst til venstre) er minst effektiv, mens de andre er ca. like effektive.

Edit: og ja, du kan godt plugge kabinettvifta inn på CHA_FAN.

post-12-1120842402_thumb.png

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...