Benzo Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Jeg kjører Kazaa 1.7.1 døgnet rundt med ADSL 704/128. Jeg erfarer at hastigheten ved nedlasting av filer går kraftig ned når ikke PC`n ikke aktivt brukes. Flere ganger har jeg oppdaget at når PC`n har stått "alene" en periode går hastighetene konsekvent under 1 Kb/s på alle downloads. Straks jeg starter web-browseren eller enn annen aplikasjon, så går hastigheten spontant opp til 20 - 70 Kb/s selv uten at jeg trenger å aktivere "find more sources for download". Er det spyware som detekterer at jeg faktisk sitter ved PC`n og dermed ser reklamen for å tillate at jeg skal få nytte av effektiv file sharing? Har forsøkt å fjerne all spyware med Ad-aware, lagt inn falsk cdclint.dll og kjører nå også MSKF (more source finder kazaa) med nytt søk hver 120 sek. Men hastigheten går fortsatt kraftig ned når PC`n ikke brukes aktivt - selv med MSFK. Noen her med erfaring om dette? Ønsker jo selvfølgelig effektiv hastighet også når jeg ikke sitter ved Pc`n. Og til alle "moralens voktere" så laster jeg kun ned freeware... Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Laste ned freeware 24/7? :smile: Har merket det samme selv, men har ikke noen løsning Lenke til kommentar
Benzo Skrevet 28. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2002 Etter prøving og feiling fant jeg det ut selv. Velg i Kazaa menyen "tools" - "options" - "advanced" - og fjern haken (uncheck) for "opimal bandwidth use when computer is idle". Det løser virkelig problemet, så nå kan jeg laste ned freeware i full fart døgnet rundt. Å antyde i dette forumet at man downloader noe annet er jo som å banne i kjerka. Og det selv om 99,5% av brukerene benytter kopiert programmvare. Lenke til kommentar
sete Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 har nettopp gjort det samme, *venter i spenning* Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Quote: Den 2002-07-28 17:10, Benzo skrev:[....]Å antyde i dette forumet at man downloader noe annet er jo som å banne i kjerka. Og det selv om 99,5% av brukerene benytter kopiert programmvare. Du har virkelig ikke forstått det, har du vel. Poenget er at hw.no kan holdes juridisk ansvarlig og dermed laglig til hugg fra mange hold hvis det foregår diskusjon/linking/whatever om/til ulovlige saker og ting. Ergo, slik må ikke forekomme. Det er revnende likegyldig om samtlige på forumet sitter på stjålne pcer, tjuvkobla inet-tilgang, piratkopiert programvare osv. Har du problemer med det, finn deg et annet forum. Så enkelt er det. Kanskje du burde prøve deg på iSOnews sitt forum. </rant></sint> Edit: |_337 cu55 [ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-07-28 20:11 ] Lenke til kommentar
Benzo Skrevet 28. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2002 Jeg bare visste at en agressiv liten fyr måtte banne og bråke når man antyder noe som alle her driver med. (jfr. poll om bruk av kopiert programvare). Grunnen til at jeg tok med bemerkningen var at jeg har tidligere merket meg at diskusjoner om Kazaa ender opp med en langvarig tråd utenom tema, om det er lovlig eller ikke. Og det ønsket jeg å unngå, men du klarte bare ikke å la være å forklare meg selvfølgeligheter på din egen særegne måte. Håper uansett løsningen min er til glede for brukere som opplever samme problem. Slutt. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Quote: Den 2002-07-28 18:34, Benzo skrev:Jeg bare visste at en agressiv liten fyr måtte banne og bråke når man antyder noe som alle her driver med. (jfr. poll om bruk av kopiert programvare). Wow. For et bitende personangrep. Skulle jeg virkelig gått inn for å bråke, hadde jeg iallefall skrudd på caps lock. En slik spørreundersøkelse kan du heller ikke bruke til noe fornuftig alá gjøre et estimat for alle brukerene av hw.no, da den på ingen måte oppfyller de statistiske kriteriene for slikt. Og du har virkelig ikke tatt poenget, ser jeg. Quote: Grunnen til at jeg tok med bemerkningen var at jeg har tidligere merket meg at diskusjoner om Kazaa ender opp med en langvarig tråd utenom tema, om det er lovlig eller ikke. Og det ønsket jeg å unngå, men du klarte bare ikke å la være å forklare meg selvfølgeligheter på din egen særegne måte. Legg merke til at jeg ikke nevnte hvorvidt Kazaa eller bruken av det er lovlig eller ei. Ville du virkelig unngått det, kunne du spart deg den siste delen av innlegget. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg synes det er ganske idiotisk å i det hele tatt bringe temaet på banen... Kunne vi ikke bare hjulpet han med hans problem med Kazaa/Spyware, og ignorert den idiotiske uttalelsen om freeware, samt de idiotiske oppfølgingene av temaet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå