Gå til innhold

Optisk disk lagrer 100 GB

Anbefalte innlegg

Når det gjelder filmer så vil jo dette være primærområdet for slike medier med høy kapasitet. Du skal ha rimelig grei linje skal du streame 1080i/p eller 720p stabilt... (DVHS har 1080i og kjører ut 28 Mbit/s) For oss hjemmekino entusiaster så vil ikke div-x, x-vid etc være noe alternativ når man synes Dvd formatet er for dårlig for 80" skjermer og oppover. Når det gjelder nedlastning av opptil 50GB (kanskje mer hvis man utvider til å bruke 1080i/p) med film så skal man ikke ha mange filmene på en 200-400GB disk før det begynner å bli rimelig fullt. Selv med 1 TB får man kun 20 filmer på PC'en.... Jeg satser på å bytte ut mange av mine filmer med HD formatet (*ene) som kommer (en eller annen gang, kommer aldri for tidlig :love: ) og regner med å ha noen hundre filmer... Tipper det tar noen år før det blir vanlig med 10TB disker og oppover....

Og jeg ser poenget ditt, mitt poeng er at det er plass til et slikt format. Og at det er bedre sent enn aldri ;) Små disker vil etterhvert bli relativt rimelige, men de kan nok ikke konkurrere mot små plast plater som koster slikk og ingenting i produksjon for salg av f. eks. filmer.

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

med 1 TB blir det vel plass til ca 50 filmer i 1080i :roll:

men fra spøk til alvor..vi har da i denne generasjonen ikke fått plass til mer enn 1 film pr. plate, så det er vel ikke å forvente mer i neste generasjon

Lenke til kommentar

Vi kan jo håpe vi får 1080p i dette livet :!: :thumbup:

Dessuten skrev jeg inntil;) Platene som kommer kan jo ta godt over 50GB, men det fylles vel med unødvendige greier. Vi håper fortsatt på et format og at den beste vinner :D

Ellers så ser jeg helt klart at når tiden er moden for det, så vil nok pay-per-view via nettet bli stort. Men da må kvaliteten og stabiliteten være god nok. Og det hadde vært ideelt hvis man slapp optiske medier, siden de er ganske skjørbare. Men de første 10 årene så vil vi nok ha dette formatet med oss. Så får vi se hva som skjer med andre lagringsmedier. Vi bommer nok stygt på estimeringen alle som en :blush:

Mvh

Endret av Outrage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...