Gå til innhold

Anbefaling av headset til proff bruk?

Anbefalte innlegg

Hei,

en liten oppdatering:

Har prøvd DT 770-80 (hpx-kampanjetelefonene) sammen med den bærbare hodetelefonforsterkeren Pocket Amp v2 idag. (DT'ene kom i formiddag.) Kilden er foreløpig bare en noen år gammel bærbar Philips CD-spiller.

Fantastisk opplevelse.

Jeg inspireres til å lage en mer inngående omtale ved en senere anledning, la meg bare slå fast at her er silkelyd ute og går, som lokker frem herlige nyanser (gitt at musikken man lytter til har slike).

Har foreløpig hørt mest på Gilberto Gil's "O sol de Oslo" m/ Bugge Wesseltoft og perkusjonsfantomet Trilok Gurtu.

Det slår meg at denne plata må være perfekt å evaluere lydgjengivelse med, perkusjonsspillet til Gurtu bruker både en indisk og mer europeisk 'palett' (utvalg av duppeditter/instrumenter) - i tillegg finnes særegen brasiliansk vokal/språk (tenk Girl From Ipanema, men mye mer variert og til tider hardtslående musikk).

Et spor av JS Bach (H-moll-messe, fra PC .flac) plasserte meg i kirkebenken, nærmest.

Jay-Z har litt for kompressert lydbilde etter min smak, men Black Album's "What more can I say" peker mot store bassressurser i hodetelefonene.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hentet de på postkontoret for en time siden og ble utrolig overrasket over hvor komfortable velour putene var og hvor godt de satt på hodet.

De trykker seg over hele ørene og fungerer som hørselsvern selv uten noe musikk på, kan ikke tenke meg at M versjonen demper enda mer :dontgetit:

Jeg har testet dem med alt fra Meshuggah, til enslaved og Morten Abel for å teste hvordan den takler ulike musikktyper og jeg må si at jeg aldri har hørt så fantastisk lyd i mitt liv, lydbildet ble opplevd på en helt annen måte enn med Koss-headphones til 800kr, men så koster jo disse over 1000 kroner mer til vanlig da.

Kvalitetsfølelsen på dem er suveren, alt består av velour, metall, skinn og kvalitetsplast. Anbefales sterkt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...