Gå til innhold

Skjermkort fra 600 til 1500 kr

Anbefalte innlegg

er jeg teit hvis ejg spør: kan man ikke bare åpne de resterende pipelinesa på 6800LE versjonen og spare penga ved å kjøpe det fra POV??

det er jo tydeligvis så sykt enkelt, så jeg ser ikke helt problemet..

Jeg synes det er enkelt, om andre mener det samme vet jeg ikke sikkert. Tror det finnes brukbare forklaringer med bilder på forumet her, så de fleste burde klare det.

Det som har vært tilfellet til nå er at alle 6800LE kort blir produsert med kjerner som i utgangspunktet har 16 pipelines. Jeg regner med at det fremdeles er tilfellet. Når du får ditt kort i posten så blir imidlertid spørsmålet: hvorfor er pipeline'ene i mitt kort deaktivert? Er det fordi kjernen på mitt kort har vært prøvd brukt på et 6800 eller 6800GT kort og det ble oppdaget at noen pipelines er defekte, eller er det en tilfeldig plukket kjerne som jeg har fått der ingen vet?

Det siste vil jo være å foretrekke, men det finnes ingen muligheter for deg å vite hva slags kort du får, og kortet kan likevel ha defekte pipelines,så det er en gamble. Jeg har selv 3stk. 6800LE kort (2 Gainward fra komplett demovarer, og 1 Aopen kjøpt på PSData.), jeg kan åpne 16 pipelines på alle 3 uten å få synlige artifacts, det betyr imidlertid ikke at de ikke er der. Hvis en pipeline lager artifacts synlige eller ikke, så er pipelinen defekt. Jeg tipper det er mange som sitter med 6800LE kort og tror de har 16 velfungerende pipelines, og skjønner ikke bæret når spillene demmes krasjer. Ikke får dem overklokket kortet heller.

Det viste seg at begge mine 6800LE fra gainward hadde bare 12 velfungerende pipelines, de siste gjorde at kortet produserte artifacts (ikke synlige) og ble ustabile. Jeg synes likevel det var gode kjøp, jeg hadde jo bare betalt for 8 pipelines. :)

Så... Asus kortet (Med 12 garantert fungerende pipelines), eller spare 250,- og kjøpe POV 6800LE kortet med 8 pipelines og krysse fingrene? Jeg hadde kjøpt ASUS kortet og gamblet på å få 16 pipelines fra det, og om jeg ikke hadde fått det, så hadde det ikke vært noen krise så lenge kortet bare koster 1248,-

Uansett, lykke til med valg av nytt skjermkort. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...