Hedonism Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Da vi først ringte Telenors enkle kundeservicenummer, 05000, ble vi bedt om å taste inn det telefonnummeret henvendelsen gjaldt. Det ville vi ikke, så vi unnlot å svare. Da ble vi spurt om vi var privat eller bedriftskunde. Telenor har den typen telefonsvarer der du må snakke i stedet for å taste et tall. Vi hvisket "privat", men fikk følgende tilbakemelding; "Beklager, det ble ikke oppfattet hva du sa". Nytt forsøk. Nå ble vi hørt og havnet etter flere tastetrykk i køen for Telenor-Mobil kundeservice. "Beregnet ventetid er 13 minutter". Denne "testen" tror jeg nokså bestemt ikke er Telenor Mobil. Telenor Privat(fast telefon/05000) har : "den typen telefonsvarer der du må snakke i stedet for å taste et tall" http://privat.telenor.no/default.aspx?a=goTelefoniForside Telenor Mobil(mobil telefon/09000) har IKKE : "den typen telefonsvarer der du må snakke i stedet for å taste et tall" http://telenormobil.no/index.do Dette har blitt diskutert i de første innleggene av tråden, testen er av Telenor Mobil. Sitat fra artikkelen " Nå ble vi hørt og havnet etter flere tastetrykk i køen for Telenor-Mobil kundeservice. "Beregnet ventetid er 13 minutter". Vi ventet og ventet, og rakk flere låter av U2 pluss Craig Davids r'n'b-låt "Rise & Fall". Etter 14 minutter begynte tålmodigheten å ta slutt, men noen sekunder senere fikk vi endelig svar. Kundebehandleren var hyggelig og kunne anbefale et rimelig abonnement med 100 gratis SMS hver måned og flere tilleggstjenester uten ekstra kostnader. " Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Dette må være noe av det mest useriøse argumentasjonen jeg har vært borti. Hva du legger i ordene "null verdt", veit jeg ikke, men det viser bare hvor useriøs det går an å bli. Du ser heller ikke poengene i det som tidligere er nevnt i tråden, - dessverre. Dessuten er to av punktene dine nesten identisk.Å si at NetCom og Telenor har nesten like god dekning, faller rett og slett på sin egen urimelighet. Det viser at du ikke følger med. Ferdes du langs kysten, er du sjanseløs med NetCom-dekning. Ferdes du på veien langs vestlandet, får du også problemer med NetCom. I tillegg kan jeg nevne en hel del andre motargumenter. Det er snakk om smak og behag. Noen ønsker å betale litt ekstra for bedre sørvis, f.eks midt på natta. Det må du bare respektere! Jeg har vært borti Chess sin kundeservice via e-post, og det har tatt flere dager å få svar. Med Telenor får du faktisk svar samme dag, eller neste dag! Til slutt vil jeg understreke at jeg IKKE er Telenor-kunde selv! Jeg har Telenor. Min far har NetCom. Vi har stort sett begge dekning, men noen ganger når vi er i områder med dårlig dekning, så varierer det kraftig hvem som har best dekning. Det er definitivt ikke alltid jeg som har best dekning. Angående mail, så virker det relativt greit. Men jeg har aldri fått svar samme dagen, selv om jeg har sendt på dagtid. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Dette må være noe av det mest useriøse argumentasjonen jeg har vært borti. Hva du legger i ordene "null verdt", veit jeg ikke, men det viser bare hvor useriøs det går an å bli. Du ser heller ikke poengene i det som tidligere er nevnt i tråden, - dessverre. Dessuten er to av punktene dine nesten identisk.Å si at NetCom og Telenor har nesten like god dekning, faller rett og slett på sin egen urimelighet. Det viser at du ikke følger med. Ferdes du langs kysten, er du sjanseløs med NetCom-dekning. Ferdes du på veien langs vestlandet, får du også problemer med NetCom. I tillegg kan jeg nevne en hel del andre motargumenter. Det er snakk om smak og behag. Noen ønsker å betale litt ekstra for bedre sørvis, f.eks midt på natta. Det må du bare respektere! Jeg har vært borti Chess sin kundeservice via e-post, og det har tatt flere dager å få svar. Med Telenor får du faktisk svar samme dag, eller neste dag! Til slutt vil jeg understreke at jeg IKKE er Telenor-kunde selv! Jeg har Telenor. Min far har NetCom. Vi har stort sett begge dekning, men noen ganger når vi er i områder med dårlig dekning, så varierer det kraftig hvem som har best dekning. Det er definitivt ikke alltid jeg som har best dekning. Angående mail, så virker det relativt greit. Men jeg har aldri fått svar samme dagen, selv om jeg har sendt på dagtid. Når det gjelder dekningen til Telenor vs Netcom så har jeg de siste ukene utført en meget uvitenskapelig test. Jeg har pendlet en del fra Bergen til Hardanger (blant annet til Odda og Nå), og snakket i telefonen hele veien til og fra mens jeg kjørte (brukte bluetooth-handsfree selvsagt). Turen tar inkludert fergetur sånn ca 4 timer en vei. Og min konklusjon er at Telenor helt klart var overlegen i dette området, mistet dekning på det meste 11 ganger i løpet av kjøreturen en vei med Netcom. Med Telenor opplevde jeg helt avbrudd i samtalen 2 ganger på det meste. Begge operatørene knitret og knaste litt i blant, slik at noen sekunder av samtalen ble umulig å få med seg, og dette følte jeg skjedde oftest hos Netcom. Selvfølgelig var tunneler det største problemet, og for min del blir det til at jeg holder meg til å bruke Tele2-abbonementet mitt mest med Telenor-dekning. Kan tenke meg det stiller seg omvendt flere andre steder i vårt langstrakte land, at Netcom vil være overlegen. Men på deler av Vestlandet så har jeg størst tro på Telenor sin dekning! Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Kan nok stemme det. Det er vel en kjennsgjerning at Telenor har større dekning, ihvertfall på papiret. Men det handler vel også litt om hvor strategisk plassert og slik de er. Jeg kan bare snakke for mine egne erfaringer, og det er nok en del tilfeldigheter som spiller inn. Men jeg har erfart at NetCom har vært like bra, hvis ikke bedre enn, Telenor der jeg har vært. Synes selv det var litt merkelig. Lenke til kommentar
martinch Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Jeg har bestemt meg for å kjøpe Siemens m75, og er ute etter billigeste løsning. Skrev inn disse dataene på dinside.no sin mobilkalkulator: 8 min / uke a 4 min 21 sms / uke 1 mms / uke 1kb gprs / uke telenor 80% netcom 20% Ikke akkurat en storbruker! Har kommet frem til at dette er den billigeste løsningen: Telefon fra Telehuset til 699,- med binding til Fri20 + bruk 2021,- = 2720,- Alternativ: Telefon 2195,- MPX.no + bruk 931,- noextras.net = 3126,- Hvordan er noextras.net? Er det noe å satse på? EDIT: Det viste seg at jeg ikke fikk 500 kroner i rabatt dersom jeg hadde 12 mnd. bindingstid, siden jeg fikk rabatt ved kjøp av telefonen. Endret 11. august 2005 av martinch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå