Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi 80 2.0E går på 3\4 sylindere


Anbefalte innlegg

Med en gang jeg starter går den på alle, men etter noen sekunder (5-6) så begynner den å riste, og det er nummer fire talt forfra som ikke går.

Har sjekket pluggene, pluggledningene og tennhuset. Det er i orden. Jeg merker ikke noe forskjell når jeg kjører, bare på tomgang.

Hva kan være problemet. Ikke si at toppakningen er gåen, det vil jeg ikke høre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså hvordan har du testet om pluggene er i orden? Har du skifta plugger, bytta om eller noe? Viss ikke så kan du jo ikke være helt sikker på at den pluggen på siste sylinder er i orden, selv om det ser sånn ut. En plugg kan gi gnist når du tar den ut for å skjekke, men når du setter den i igjen, så har den kompresjon ,og da er det vanskligere for den å gniste ;)

Lenke til kommentar

Jeg bytta både pluggen, ledningene, og tennhuset fra en golf, og det var fortsatt ikke noe reaksjon. MEn i dag når jeg startet den, gikk den plutselig som normalt for så å være til bake på 3 plugger etter den stod parkert et par timer.....

Lenke til kommentar

TOPPAKNING! :p

He he nei, men hvis du har byttet plugg, ledning, og fordelerlokk, altså eliminert alt som har med tenning, kan det også være falskluft ved innsug på den sylinderen (test med startgass utenpå mens den går) Og hvis det er innsprøyt, kan den fuske på den sylinderen. (har vært borti at veldig feiljustert forgasser også har gitt utslag bare på 1 syl..) Finner du ikke noe feil på de tingene ville jeg nok forsøkt en komperesjonstest. Det kan jo også være toppakning, sprekk i topp, utette ventlier.

 

Har du sett noe røyk, og evnt hvordan ser pluggen på gjeldene sylinder ut, tørr, våt, hvit svart, full av belegg...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...