carl-kr. Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 hei! er nødt til å koble sammen to av maskinene mine for overføring av ting! har nå koblet de sammen med en krysset kabel. begge maskinene står på automatisk IP. på status står det at det sender med mottar ingenting. finner ikke hverandre via delte dokumenter det kan nevnes at den ene maskinen har XP og den andre har 2000.. hva gjør jeg feil?? kan noen hjelpe? MVH. carl-kr. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 prøv å del ut en mappe eller fil sett ip til 192.168.0.20 på den ene og 192.168.0.40 på den andre (nettmaske 255.255.255.0) win 2k og xp skal funke fint sammen. jeg kjørte det i mange mnd'er om du skal få kopiert filer så kan det hende du på sette at andre kan endre filene dine på den maskinen med xp. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 prøv å del ut en mappe eller fil sett ip til 192.168.0.20 på den ene og 192.168.0.40 på den andre (nettmaske 255.255.255.0) win 2k og xp skal funke fint sammen. jeg kjørte det i mange mnd'er skal prøve det.. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) begge maskinene sender å mottar nå!! MEN, jeg finner ikke delte dokumeter på 2000 maskinen? hvordan lager man en slik delt mappe på windows 2000? edit: nå finner maskinene hverandre!! men jeg kommer ikke inn på den andre maskinen da spør de meg etter et passord, og jeg har ikke ordnet noe passord!! Endret 8. juli 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) har du delt ut noe som den kan se? en mappe med musikk f.eks hvis du har logga på med forskjellige navn på maskinene så vil den be om passord ja, mene om du ikke har passord så holder det å skrive brukernavnet på den andre maskina eller bare logge på som gjest (om gjest kontoen er aktivert da) dersom du har samme brukernavn på begge maskiner så ber den ikke om passord Endret 8. juli 2005 av Spirre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå