DevianX Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hei Vet at beste løsning er å ta kontakt med isp ang. dette problemet, noe som er også gjort (feilsøkning tar ofte par dager med overvåkning). Tenkte bare å forhøre meg om det var flere her som sliter med samme problem. Har en adsl linje fra Catch. Har den siste tid hatt en del problemer med at modemet mister synch til sentral i faste tidsintervaller. Skjer alltid hver eneste kveld opptil flere ganger fra kl. 2100-0300. Mister gjerne link i par sekunder (nok til at alt droppes) og det skjer opptil ca. 5-6 ganger hver eneste kveld. Snakket med en fra support og fikk avbekreftet at det ikkr skjer arbeid på min sentral og i nærområdet som kan medføre til at dette skal forekomme. Ang. hastighetsøkning som har forekommet den siste mnd er også uaktuelt, siden vi har testet på alle hastigheter. Intervall fra 4.4mbits til 1.7mbits. Misten link uavhengig av link hastighet. Dermed kan feilen foreligge enten i modemet eller i sentral fra mitt ståsted. Så her kommer spørsmålet. Er det noen her som har lignende problem og har dere eventuelt løst dette? Hvis ja, vennligst si hva som ble gjort for å løse problemet. Dette er et vedvarende problem som er irriterende i lengden. Har pågått en liten stund nå. Takk på forhånd! DevianX Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hadde samme problem før med Tele2 ADSL ..mistet link mange ganger daglig, ofte spesielt om ettermiddagene \ kveldene. Men ikke nødvendigvis. Uansett var dert til tider irriterende og gav beskjed til Tele2 som ikke kunne finne noe feil på linja. De mente det kunne være kapasitetsproblemer i sentralen, noe det tydeligvis også var. Etter en stund forsvant nemlig problemet, og dette har ikke skjedd siden. Jeg vil tro at det også gjelder i ditt tilfelle. Altså, kapasitets problemer i sentralen, som gjør at når mange surfer samtidig, så mister du synch. Sansynligvis gjelder dette også flere tilkoblet til sentral. Meg bekjent bruker Catch å bygge ut sentralen rimelig fort om de får greie på dette (det sa de ihvertfall til meg den tiden jeg var Catch kunde). Ville tatt en tlf til de og hørt om det kunne være problemet Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Glemte å ta med at jeg er kun en av ti personer på sentralen. Ja er faktisk så få på denne sentralen jeg er tilknyttet. Catch har feilsøkt linjen i par døgn uten å finne noe feil. Det er ikke støy av vesentlig grad som kan medføre til at jeg mister link. Ikke er det heller overbooket sentral. Har en linjelengde på ca. 3.2km om det har noe å si og kobberet er på 0,6mm. Tenker meg at det tar lang tid å feilsøke dette problemet. Hadde tidligere problem med linjen da jeg først fikk adsl fra nevnte selskap. Var noe irr på kobberet inn på sentralen som førte til at linjen min falt ut hver eneste time. Det problemet ble løst for ca. 1 år siden og catch sendte ut i det tilfelle en montør som *renset* kobberet. Lenke til kommentar
Hypie Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Har det samme problemet selv. har telenor ADSL på 2Mbit. Skulle vært kap. til 4mbit på linjen, men tter mye feilsøking er kundeservice overbevist om at det er for liten kapasitet på sentralen. Jeg bytter nå til Firstmile SHDSL. Ikke vet jeg om dette vil fungere, siden jeg vi få en nesten samme hastighet totalt, med 1mbit down/ 1mbit upload. Dette vil imidlertid ta en måneds tid, så jeg venter i spenning, for dette er ulevelig.. Lenke til kommentar
SleepOO Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Har samme problem, var en periode det skjedde hver dag, Nå skjer det en gang hver andre uke ca. Har fått byttet sentral og ISP nå men har samme problem enda. Hadde telenoe 384 har nå start 2 mbit. Har klaget mange ganger til telenor men de har aldri funnet ut av det. Har gitt opp egentlig, bruker no-ip nå. Men måtte leie mailserver fordi ipn bytter hver gang dette skjer og da blir det ganske irriterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå