snavla Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Heisann. Jeg har et problem når jeg skal prøve å slette noen filer fra harddisken på den bærbare pc'n min. Det kommer opp en feilmelding på skjermen hvor det står: Error deleting file or folder. Cannot delete [navnet på fila her]: Data error (cyclic redundancy check). Skjønner ikke hva dette er? Maskina er jo bare noen få mnd gammel, og har for det meste stått i ro hjemme. Nå har jeg plagdes med dette i går og i dag.. og kjenner jeg begynner å bli smålig forbanna.. Noen som kan hjelpe meg og si hva jeg kan gjøre for å forbedre dette, så hadde jeg blitt glad.. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 CRC-feil får man ofte ved feil på minne, eller feil på IDE-kabel. Kjør minnetest med Mem86, og se om du får errors der (en eneste error=feil på minnet). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Kan vel også være en dårlig sektor på disken. Prøv å kjøre chkdsk /r (i et cmd vindu). Funket for meg da jeg hadde et lignende problem.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå