Gå til innhold

Klodenes kamp med tom cruise(spoiler warning)

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Som sagt er historien 100 år gammel, og derfor ikke særlig realistisk etter de kunnskapene vi har i dag.

Husk: Det er bare en film.

Tja.. Den historien som ble skrevet for 100 år siden hadde ikke så veldig mye felles med filmen bortsett fra navnet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Jeg har ikke turt å se lese tråden ettersom det er "spoiler warning". Derfor lurer jeg på om jeg bare kunne få vite om den er verdt å gå og se på kino, før jeg eventuelt kjøper den på DVD. For se den skal jeg nok gjøre uansett :yes:

Ja jeg mener det.. Synes personlig det var en knakendes god film! svak 5'er tenker jeg :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg har ikke turt å se lese tråden ettersom det er "spoiler warning". Derfor lurer jeg på om jeg bare kunne få vite om den er verdt å gå og se på kino, før jeg eventuelt kjøper den på DVD. For se den skal jeg nok gjøre uansett :yes:

Ja jeg mener det.. Synes personlig det var en knakendes god film! svak 5'er tenker jeg :hmm:

Den er god! Ingen fler som har et synspunkt på filmen?

Lenke til kommentar

Joda filmen er bra den hvis du ikke er kresen i å pirke på noen logisk brister osv. Masse action hele tiden, og kan anbefales hvis du liker Mars Attac og ID4. Filmen får en sterk 5 hos meg fordi jeg ble underholdt i 2 timer, og det er det få filmer som har klart å gjøre fra begynnelsen til slutt. :) Gleder meg allerede til DVD`en skal komm eut. :D

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

synes det var en bra film jeg

pluss

-flotte effekter

-flinke skuespillere

minus

-slutten kom kanskje litt brått på og var ikke så spesiel bra

-logiske brister( ubetydelige)

jeg velger å gi filmen enn svak 5

btw: flere som synes de robotene som skøyt lasere som forvandlet menesker til støv ligner litt på de greiene med lange ben(tror de heter "strider") fra Half life 2

Lenke til kommentar
Det var bakterier og mikro organismer som drepte de. De greide ikke leve i vårt miljø. Vi har tilpasset oss dette miljøet i flere tusen år. De prøvde å gjøre det på en til to dager...

Signs er enda morsommere. Aliensa kommer til en planet hvor 71% av overflaten består av vann, og så tåler de ikke vann. :D

Lenke til kommentar
Hollywood gjør ofte sine egne twists for å lage historien mere salgbar og lettfattet for det normale filmpublikum, i noen tilfeller forandrer de hele eller deler av historien fullstendig.

*Host*Lord of the Rings*host* :no:

On Topic: Har ikke sett filmen eller lest boken, ennå...

Tror jeg har boken hjemme ett eller annet sted. Filmen har jeg i hvertfall på disken, har bare ikke orket å se den enda... For mye usett anime.

Lenke til kommentar
#1. De kom hit millioner av år før oss mennesker. De gravde seg ned, men likevel så visste de eksakt hvor vi kom til å bygge storbyene våre. OMG, synske aliens?

Jeg tror de gravde seg ned over stort sett hele planeten, og at vi tilfeldigvis bygget storbyer over noen av dem. Andre tripoder måtte kanskje fomle seg gjennom ørkener og andre øde sletter (hvis aliens-ene i det hele tatt gadd å aktivere disse).

Lenke til kommentar

Den er god! Ingen fler som har et synspunkt på filmen?

Tim Robbins, Dakota Fanning og Tom Cruise; tre solide skuespillere som leverer varene. Spennende øyeblikk, fine effekter, perfekt sommerfilm. Hvorfor hisse seg opp over ubetydelige ting som dere kaller plot-holes fordi det ikke forklares i filmen? Det er så enkelt som at hvis ikke Ray visste det, så får ikke vi vite det. Poenget var ikke å vise en film fra mange forskjellige perspektiv, men å vise hvordan det ville vært hvis det faktisk skjedde. Hvis aliens angrep idag på samme måte hadde ikke jeg visst hvorfor de plantet pods her og der, eller hva det var som tok knekken på de, jeg hadde bare hørt masse rykter. Det er nettopp det Ray får høre, og det gir faktisk film et hint med (uh-oh, tør jeg si det?) realisme.

Lenke til kommentar
Filmen får en sterk 5 hos meg fordi jeg ble underholdt i 2 timer, og det er det få filmer som har klart å gjøre fra begynnelsen til slutt. :) Gleder meg allerede til DVD`en skal komm eut. :D

Enig!

Synes denne filmen var genial! Satt og koste meg i 2 timer. Den får en sterk femmer fra meg og, så jeg anbefaler deg å se den Master D!

Lenke til kommentar
Så hvis romvesene ikke tålte bakteriene på jorda, og sjoldet holte dem imune mot de organismene. Så hvordan kunne dem gå ut av tripoddene å vandre inni i huse der Ray å datra å han gerne gamlingen gjemte seg? hehe.

De døde vel etterpå

Lenke til kommentar

Pga dem var ute? dei, de døde forde han kasta en granat i anusen til romskipe.

Men ellers var det en kjempe film, jeg synes den var undeholdende fra begynelse til slutt, jeg bare siterer noen teorier som ble sagt tidligere her, gir egentli blaffen i hvor virkelig det er eller ikke :p hehe-

Endret av Azizel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...