Gå til innhold

Klodenes kamp med tom cruise(spoiler warning)

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Da spør jeg hvordan i helsike de store tripodene skulle ha kunnet komme gjennom et hull ikke større enn kanskje 1-2 meter i diameter :p De må jo ha ligget der fra før, langt, langt under bakken.

Den planeten som har plantet disse tripodene har sannsynligvis hatt en LITT større teknologisk utvikling enn det jorden har eller at planeten startet sin eksistens lenge før jorden, og antageligvis er det derfor de ikke er "utdaterte"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og jo i filmen sier de flere ganger at de tripodene hadde blitt begravd der for lenge siden;)ca 1million år

Var ikke det bare spekulasjoner fra blant annet nyhetsfolka?

Og nyhetsfolk tar jo aldri feil ;-)

Kan jo ikke se logisk på en slik film (spesielt når den er basert på et radioshow, som igjen er basert på en bok som er over 100 år gammel), og de kunne godt ha sagt 10000 år og det hadde vært like troverdig da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
og jo i filmen sier de flere ganger at de tripodene hadde blitt begravd der for lenge siden;)ca 1million år

Var ikke det bare spekulasjoner fra blant annet nyhetsfolka?

de sa flere ganger at invasjonen var blitt planlagt i evigheter og at de var begravd der fra før av og ikke bare "nyhetsfoka sa det"

lyna som slo ned transporterte jo aliensa ned i maskinen i små kapsler

hvordan skulle de klart å transportere den maskinen ned i jorda ved hjelp av lyn?

og hvorfor i det hele tatt begynne invasjonen slik

vis det hadde vært slik at maskinene kom samtidig med aliensa hvorfor begrave dem langt under jorda;P

så det er jo logisk at maskinene var der fra før og de kom ned ved hjelp av lynkapsler

edit; skriveleif

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

tja,,,er vel ikke maskinene som "dør" men folka som styrer dem

uansett en logisk forklaring på det er jo at maskinene ble gravd veldig langt under overflaten altså uten oksyge,n planter, liv O.S.V.

Lenke til kommentar

Ting som irriterte meg i filmen var at militærfolka IKKE skøyt på den alien som datt ut på slutten, den bevegde seg og så går en bort å priker med geværet.. Altså dette er en amerikans film, da skyter dem til det er smådeler igjen.. Og åssen i helsike kunne sønnen overleve? det fikk man ikke svar på..

Så den på kino og den var IKKE skummel max 2/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Ting som irriterte meg i filmen var at militærfolka IKKE skøyt på den alien som datt ut på slutten, den bevegde seg og så går en bort å priker med geværet.. Altså dette er en amerikans film, da skyter dem til det er smådeler igjen.. Og åssen i helsike kunne sønnen overleve? det fikk man ikke svar på..

Så den på kino og den var IKKE skummel max 2/10

sønnen oveleve?hvorfor ikke?

vel visste du at mange mennesker har overlevd fall på over 100m,skudd,ATOMBOMBER,bomber generelt,flystyrt,bilkollisjon,brann o.s.v.

Lenke til kommentar
vel visste du at mange mennesker har overlevd fall på over 100m,skudd,ATOMBOMBER,bomber generelt,flystyrt,bilkollisjon,brann o.s.v.

Så hvorfor ikke overleve en svær jævla tripod med laser beams også :hmm:? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Så hvorfor ikke overleve en svær jævla tripod med laser beams også :hmm:? :p

hehe akkurat;)hvorfor ikke;P

edit:jeee min 200 inlegg;)

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
den diskuteres i en annen tråd

Filmen suger svette hesteballer og storryen var rompe

spoiler:

Det var bakterier og mikro organismer som drepte de. De greide ikke leve i vårt miljø. Vi har tilpasset oss dette miljøet i flere tusen år. De prøvde å gjøre det på en til to dager...

Super rompe film

Super intelligente romvesner vil sannsynligvis tenkt på dette.

Terningkast 1

Voldsom interesse for rompe, baller og suging.

Var kansje derfor du ble skuffet over filmen.

Helt grei 2 timers underholdning.

Lenke til kommentar

Hehe, hullene jeg fikk med meg:

#1. De kom hit millioner av år før oss mennesker. De gravde seg ned, men likevel så visste de eksakt hvor vi kom til å bygge storbyene våre. OMG, synske aliens?

#2. De har planlagt dette i millioner av år, men likevel så klarte de ikke å leve i miljøet vårt?

#3. Er ikke tripod'ene maskiner? Blir maskiner syke av bladlus og annet småkryp?

Lenke til kommentar
#3. Er ikke tripod'ene maskiner? Blir maskiner syke av bladlus og annet småkryp?

Selve aliene ble jo syke, så de kunne vel ikke styre tripodene?

---

Om det bare er jeg som reagerte på at all strøm gikk vekk, men etter den første tripoden kom opp så begynte folk å filme og ta bilde av dem? :dontgetit:

Virket strømmen med en gang etter de kom opp?

Lenke til kommentar

Herigud folkens aliens viste jo at de mikriorganismene var farlige for dem,(ihvertfall av det lille jeg fikk med meg, kan hende jeg tar feil), var jo derfor de fanget oss mennesker og sugde blode ut for deretter å sprøyte dette over landskapet, for å beskytte seg selv fra de bakteriene som finnes på jorden. De ble syke fordi de trodde de var noen smart ass aliens, som trodde at microorganismene kunne bekjempes, men tok feil. :D

Om det bare er jeg som reagerte på at all strøm gikk vekk, men etter den første tripoden kom opp så begynte folk å filme og ta bilde av dem? :dontgetit: 

Virket strømmen med en gang etter de kom opp?

Kan jo hende at ikke alle bateriene var berørte av det lynnedslaget, slik at de som hadde kamera og fotokamera kunne filme og ta biler.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Det bra at vi har slike folk som deg Wohoo, som klarer å forklare teite ting. Jeg er helt overbevist om at du får mye mer glede ut av filmer enn alle skeptikkeren, da du klarer å skape deg en alternativ realisme som passer til filmen.

Lenke til kommentar

filmen sugde som det jomer etter!

Skuespillerene tok det bra syntes jeg, men storyen og effektene var noe av det dårligste jeg har sett.... The Matrix ble laget for mange årtilbake, og når de ikke greier bedre effekt en det de gjør blir det bare latterlig dårlig å se på!

Min vurdering som bruker i fra www.filmweb.no er 1/6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...