Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) her kan dere diskutere alt som har med denne filmen å gjøre;) jeg synes personlig den var veldig bra og fortjener en sterk 4er glimrende skuespillerprestasjoner og effekter eneste minus var kanskje den bråe slutten og alt logiske med den men alt i alt en kjempefilm som er verdt å få med seg HER kan dere stemme på filmen(filmweb.no) og i denne skrivende stund har filmen fått 1225 stemmer der gjennomsnittet ligger på 5(4,85) karakterer fra anmelderne: Adressa...........................4 Aftenposten....................5 Dagbladet........................4 Dagsavisen......................4 Filmlisten.no.....................9 av 10 NRK.................................5 Side2...............................5 Stavanger Aftenblad.......5 VG...................................3 Endret 8. august 2005 av KRAFortune Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Har ikke sett denne filmen selv, så kan ikke svare deg der. Men sett (spoiler warning) i tittelen din så vi ikke får noen uventede overaskelser vi helst ikke vil ha er du snill. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 den diskuteres i en annen tråd Filmen suger svette hesteballer og storryen var rompe spoiler: Det var bakterier og mikro organismer som drepte de. De greide ikke leve i vårt miljø. Vi har tilpasset oss dette miljøet i flere tusen år. De prøvde å gjøre det på en til to dager... Super rompe film Super intelligente romvesner vil sannsynligvis tenkt på dette. Terningkast 1 Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Filmen suger svette hesteballer og storryen var rompe Kunne ikke vært mer enig. Makan til møkkafilm skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar
frodeaa Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Med tanke på at filmen var basert på en bok som er mer en 100 år gammel, så syns jeg den var helt grei... De kan liksom ikke forandre hele storyen heller... Jeg ble inspirert nok til og bestille boka og lese den. Følte historien i filmen var en salgs "spin-off" eller bi-historie til den egentlige historien... Slutten kom litt brått på en måte. Samt at det var lite informativt om selve romvesenene og invasjonen. Så nå venter jeg spent på boka Uansett så syns jeg filmen var grei. Ingen episk stor film på noen måter, men helt grei underholdning og verdt de 85 kronene jeg betalte for og se den. Pen å se på, greit skuespill og til tider intens og spennende. Lenke til kommentar
monstar Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Filmen var elendig, men den hadde en del gode effekter. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg har ikke sett filmen, men jeg vil tro slutten er ca det eneste som er igjen av den originale historien - altså at marsboerne hadde utryddet alle farlige bakterier og mikroorganismer, og var derfor veldig lite motstandsdyktig mot de. Derfor døde de alle sammen da de ble utsatt for jordens bakterier og lignende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 syns filmen var grei jeg;)bare slutten som var litt rar;) var mye grøsser effekter i filmen og det likte jeg Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Filmen var bra sånn generelt sett, men det var en del ulogisk ved den. Kapselene var gravd ned i jorden for millioner av år siden. Hvorfor tok de ikke over planeten da, i stedet for å angripe oss når vi er sterkere enn noen sinne? Slutten på filmen var jo i en klasse for seg. Hva er de tenker med (de som laget filmen)? Vi lever i 2005. Greit nok at filmen er basert på en 100 år gammel story, men litt realisme/fornyelse kan ikke skade. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 syns filmen var grei jeg;)bare slutten som var litt rar;) var mye grøsser effekter i filmen og det likte jeg Ømmm.. Grøssereffekter? Hvor? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Jeg syns filmen var drit bra Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 syns filmen var grei jeg;)bare slutten som var litt rar;) var mye grøsser effekter i filmen og det likte jeg Ømmm.. Grøssereffekter? Hvor? hehe;) ikke si at du ikke syntes filmen var litt skummel? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Ehh.. Jo.. Filmen fantes ikke skummel. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Hvis den filmen var skummel så danser det gamle tanter på månen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Det sies filmen varierer VELDIG fra boka. Det er ikke mye H.G.Wells igjen i Tom Cruise-versjonen av boka. Beskrivelsen på monstrene er visst ganske lik de i boka, men det er vel alt. Det er som å se Bram Stoker's Dracula, for så å lese boka. To helt forskjellige historier på mange punkter. Også endel som er henta rett fra boka. Hollywood gjør ofte sine egne twists for å lage historien mere salgbar og lettfattet for det normale filmpublikum, i noen tilfeller forandrer de hele eller deler av historien fullstendig. Endret 9. juli 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Naits Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Filmen var bra sånn generelt sett, men det var en del ulogisk ved den. Kapselene var gravd ned i jorden for millioner av år siden. Hvorfor tok de ikke over planeten da, i stedet for å angripe oss når vi er sterkere enn noen sinne? Slutten på filmen var jo i en klasse for seg. Hva er de tenker med (de som laget filmen)? Vi lever i 2005. Greit nok at filmen er basert på en 100 år gammel story, men litt realisme/fornyelse kan ikke skade. Hvis du hadde fulgt med i filmen, så hadde du sett at de kapslene kom ned i bakken sammen med lynene Og jeg synes slutten var grei nok... Bedre det enn at Bush kommer med atombombene sine og *pænger* de tilbake til mars elns? Men filmen som helhet skal ikke ha mer enn 4/10, og da er jeg snill! Lenke til kommentar
Feh Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 de tripodene var i bakken fra før av... Det var de kapslene som blei slått ned av lynes som antageligvis inneholdt aliens som aktiverte tripodene... Jeg forstod det slik at den kjempe greia som tom blei fanga i, og som han sprengte med et par hånd-granaten var liksom "mor" og når den var død, så gikk skioldet på alle tripodene ned og de blei ødelagt av alle de små organismene som lever på jorda. Mulig jeg tar helt feil. Gir filmen 7/10 fordi det var spennende så og si fra begynnelse til slutt. Bra effekter og bra lyd (digga den lyden tripodene laget!), men mangler en bra story.. (Hele historien kan jo summeres opp slik: Tripodene var lagret der fra tidenes morgen. De ble aktivert og prøvde å ta over jorda og drepe menneskene, men ble de ble felt av jordas biologiske miljø). Lenke til kommentar
Naits Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) de tripodene var i bakken fra før av... Det var de kapslene som blei slått ned av lynes som antageligvis inneholdt aliens som aktiverte tripodene... Jeg forstod det slik at den kjempe greia som tom blei fanga i, og som han sprengte med et par hånd-granaten var liksom "mor" og når den var død, så gikk skioldet på alle tripodene ned og de blei ødelagt av alle de små organismene som lever på jorda. Mulig jeg tar helt feil. Gir filmen 7/10 fordi det var spennende så og si fra begynnelse til slutt. Bra effekter og bra lyd (digga den lyden tripodene laget!), men mangler en bra story.. (Hele historien kan jo summeres opp slik: Tripodene var lagret der fra tidenes morgen. De ble aktivert og prøvde å ta over jorda og drepe menneskene, men ble de ble felt av jordas biologiske miljø). Er du helt sikker på at det kun var aliensene som kom ned? For jeg synes det er rart hvis de kapslene hadde blitt planta der for mange millioner år siden. Man skulle jo tro at en annen planets intelligens ble utviklet over millioner av år også, og at de tripodene som var i jorda i så fall var veldig gamle og utdaterte? Hvis den greia som Tom sprengte var "moder-tripoden" så var det alt for dårlig poengtert. For meg så det ut som en hvilken som helst anna tripod... Endret 9. juli 2005 av Naits Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 det var ikke noen moder tripod det der tom sprengte;) Filmen var litt skummel til tider mener jeg;)så den på kino da med god surround så dere som har lasta ned en dårlig pirat kopi og sett den på dataskjermen i full sommer så skjønner jeg godt at den ikke var skummel;) og jo i filmen sier de flere ganger at de tripodene hadde blitt begravd der for lenge siden;)ca 1million år Lenke til kommentar
Naits Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 og jo i filmen sier de flere ganger at de tripodene hadde blitt begravd der for lenge siden;)ca 1million år Var ikke det bare spekulasjoner fra blant annet nyhetsfolka? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå