Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase : Volvo 240 -90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Liker ikke å uttale meg når jeg ikke er 100 % sikker, men mener at GLE ikke har noe med innsprøytning å gjøre. Jeg har innsprøytning på min, selv om det er en GL.

Hva må jeg gjøre?

I de bilene jeg har hatt med og gjøre, som var GL hadde de ikke innsprøytning.. ;)

Lenke til kommentar

Dagens oppdatering:

240en er alvorlig skadet. (Det gikk bra med sjåføren, så jeg velger å fortelle om bilen. Ikke jeg som kjørte.)

Etter litt dingling fram og tilbake endte den i grøften og tok en 180 grader. Så nå skal den plukkes for så å settes i en annen 240.

1001063skalert9an.th.jpg1001064skalert8ez.th.jpg1001065skalert5hy.th.jpg1001066skalert9fo.th.jpg

Lenke til kommentar

fy faen i svarte helvete!!!! Jeg ble såå trist når jeg så det der... Helvete asså.. den var jo så fin.. :(

ble den rammeskakk? Kan du ikke fikse den opp igjen?

Det begynner å bli så mange 240er som vrakes..

240er påvirker meg virkelig.. :/

Bra det gikk bra med sjåfør og slikt da.. Hva skjedde? Glatt vei og sleng?

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar
Liker ikke å uttale meg når jeg ikke er 100 % sikker, men mener at GLE ikke har noe med innsprøytning å gjøre. Jeg har innsprøytning på min, selv om det er en GL.

Hva må jeg gjøre?

I de bilene jeg har hatt med og gjøre, som var GL hadde de ikke innsprøytning.. ;)

Jeg har en GL.. Jeg har vanlig god forgasser.. Gul-kork-gassern..

Har litt å si på årsmodellen, siden jeg har '83.. Men du får også tidliger '80-modeller med innsprut..

Lenke til kommentar

Var litt trist ja, men så lenge det gikk bra med samboeren min, så er alt bra.

Skeivheten har nok forplantet seg, ja. Fra frontruten og fram er jo alt vridd. Bakover ser det ut som taket er litt vridd, pluss at torpedovegg ++ har forandret seg også.

Så bilen er nok død. Men det er mye brukbart på den, så jeg fant denne på Finn. Kanskje litt transplantasjon. Vi får se.

Veien var helt tørr. En fra Volvo har sett på den, han mente at den var såpass senket at demperen har gått gjennom stopperen og hjulet har tatt borti innerskjermen. Hun som kjørte den sa at den tok nedi kun med henne i rett før det skjedde. Foreløpig er det konklusjonen.

Vi får se. :)

Edit: Måtte bare legge ved bildet av bilen på finn.

3_-1065752147.jpg

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Au da.. skjønner den.. Blei redd for å senke jeg nå.. heh..

Men kjekt å se enda en med hvit 240 da ;)

Men du kan jo virkelig ta vare på masse.. Panser, dører, speil, lister, parkblink-lys (?), bagasjelokk, alt interiør.. Utrolig kjekt med en så oppegående delebil da..

eller har du tenkt å selge litt? Ekstra vindusglass ahr du og :)

Lenke til kommentar

Tenkte kanskje å selge litt, men har lyst til å ha mye selv. Ekstra vindusglass? Hva tenkte du med dem da? Parklysene var verre, ene knust, det andre sprakk. Mye jeg kan ta vare på ja.

Vurderte å rette opp skrapene på Eiker-felgene og selge dem. Dekkene er ganske greie, så tror ikke det skal bli noe problem.

Lenke til kommentar
Dagens oppdatering:

240en er alvorlig skadet. (Det gikk bra med sjåføren, så jeg velger å fortelle om bilen. Ikke jeg som kjørte.)

Etter litt dingling fram og tilbake endte den i grøften og tok en 180 grader. Så nå skal den plukkes for så å settes i en annen 240.

Neeei! Fine bilen! :cry:

Jaja, så lenge det gikk bra med samboeren din, så...

Vi har innsprøytning i vår GL 93 mod.

Lenke til kommentar
Prøvde å google, men fant bare denne.

Før innsprøytning ble "vanlig", hadde kanskje Volvo forgasser på de rimeligste versjonene og innsprøytning på GLE. Bare en teori?

Mekanisk innsprut på GLE..

På Volvo 164 også, forøvrig.. Rekkesekser med mekanisk innsprut :p

Men, synd med den røde volvoen :( Den som var så pen!

Lykke til med den hvite, da btw..

Lenke til kommentar

Siste oppdatering:

Bilen er død. Skiltene skal leveres og bilen skal strippes.

Trenger du 17" Eiker-felger, to fine og to med bulker?

Trenger du et interiør som ser nytt ut?

Trenger du en motor/girkasse som har gått 86.000 km?

Det var det. Kommer sikkert noen bilder fra demonteringen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...